2020-04-11, 20:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Min mor är inte smittad ännu men man går runt hos alla gamlingar där jag bor i samma ärende nämligen att i förväg ordinera de farmakologiska insatserna om olyckan skulle vara framme då det inte finns någon möjlighet att ens komma till sjukhuset och få syrgas.

Så jag var närvarande vid samtalet.

Måste fråga om jag verkligen fattat detta rätt. Går man runt på äldreboenden och ordinerar mediciner för palliativ vård om personen skulle bli sjuk? en planering för livets slut tillsammans med närmast anhöriga trots att personen är frisk men gammal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Även om dödsfallen förs in med fördröjning så skulle Tegnell kunna rapportera hur många som rapporterats varje dag, istället för att kleta ut dagens rapporterade dödsfall över ett antal tidigare dagar. Det jämnar ju ändå ut sig över tid. Rapporteras det 100 en dag, och 50 av dem härrör från tidigare datum, så förstår ju ändå den uppmärksamme att dagens 50 döda är en underrapportering som kommer att vägas upp av sen rapportering under de följande dagarna.

Den jäveln plockar till och med bort från sin graf de som inte har ett fastställt dödsdatum och så skriver han en liten diskret fotnot om att "i grafen saknas X dödsfall med okänt datum". Han tar till vilka trick som helst för att kunna trolla fram sin missvisande kurva som alltid "är på väg att plana ut".

Tegnellplatå. (substantiv) En platå med den egenskapen att man varje dag precis har nått fram till den efter gårdagens ökning, vilket innebär att man för varje dag befinner sig på en allt högre nivå trots att ökningen har "planat ut".

Eh. Hur många gånger har du hört talas om de där 114 döda på ett dygn? Jag har nog läst det 200 ggr bara på Flashback.
Ja. Den uppmärksamme förstår att det är utspritt. Men 90% på detta forum är imbecilla. Motsvarande siffra i samhället är väl runt 70%.
Så. Nä, ditt argument håller inte. Alarmisterna har noll sekunder av reflektion innan dom spyr ut sitt Sverige-hat.
Ett hat som givetvis mynnar ur ett självförakt orsakat av en frånvarande eller misshandlande pappa eller nån annat skit från barndomen. Virtuell gruppkram?
Senast redigerad av tku01 2020-04-11 kl. 20:47.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Jag har bara accepterat att vi aldrig kommer komma överens eftersom vi redan argumenterat tidigare och ingen av oss ändrade åsikt det minsta. Nu lättar jag upp stämningen med lite skämt istället. Ok doomer är rätt kul ändå

Jag kommer hålla mig till fakta så mycket jag bara kan, och försöka undvika alla spekulativa diskussioner utan slut i fortsättningen. Men räkna med övertramp!
Övertramp är väl det enda du kan leverera, och fakta vet du inte vad det är, även om du kan stava till ordet.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Sverige hade klarat det här bättre än alla länder på klotet med en etniskt homogen befolkning.

Nu har vi 30 procent djungel vildar här.....det är dom som dör och smittar i främst äldrevården.
Exakt så är det och det är därför vi ligger sämst till i norden, sen Danmark, Norge och bäst går det för finnland som har väldigt få MENA.
Lockdown eller inte är ointressant.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag var tydlig i min kommentar. Tycker inte att jag har så mycket mer att säga om det.

Då får du gärna skriva det igen, för det gick inte fram vad du menade.
Citera
2020-04-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Finns en artikel och intervju några dagar sedan från New York. Antal patienter som söker vård för hjärt/kärlsjukdomar har i princip rasat ned till noll. Folk vågar inte söka vård, dom vill inte på sjukhus pga rädsla att bli smittade där. Så dom stannar hemma med hjärtkänningar. Enligt den arikel iaf.

Borde gå att googla fram den. Om jag orkar.

Jag tror inte att det bara handlar om att man drar sig för att söka vård p.g.a. rädslan att smittas av covid utan också för att man känner sig skyldig om man åker in och det senare inte visar sig vara vidare allvarligt och att man därför belastat en redan hårt ansträngd sjukvård.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Alltså är inte formeln ganska enkel. Givet fakta vi känner till för tillfället kommer 60% av respektive lands befolkning smittas, 1% av dessa dö. Alltså antal döda = befolkningsmängd*60%*1%. För Sveriges del 60000 personer, Norge 30000. Sen kommer det ta olika lång tid att ta sig dit. Vissa länder överbelastar ev sjukvården och får en lite högre dödlighet. Och vissa länder lyckas inte skydda dem äldre och får högre dödlighet typ så. Någon stor skillnad i antal döda per capita jmf mellan olika länder känns orimligt. Och ingen kn vänta in vaccin.

Finns ingen formel som bestämmer hur många viruset smittar, dödar eller rör på sig.
Det bestämmer viruset.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Är vi överens nu om att detta bara var ännu en överhypad låtsaspandemi som inte tog livet av fler människor än vanligt, men däremot förändrat världen fundamentalt på en massa andra plan?
Låt oss kalla det en ny världsordning.
Eller finns det fortfarande domedagsprofeter kvar i tråden som fortfarande tror på ett låtsasvirus och panik?

Du har copy pastat detta nu varenda dag.

900 döda som du älskar att pissa på till och med.
Citera
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Mycket intressant. Tack för det.

Är detta normalt eller syns tecken som tyder på att det är ett i labb "konstruerat" virus?
Tror knappast att någon har släppt ut det medvetet men jag funderar om det är något från ett laboratorium som kommit ut av misstag, vilket väl är sannolikt så kanske det inte är "naturligt" så att säga.

Väldigt skrämmande iaf.

Troligtvis har det kommit ut av misstag.
https://www.youtube.com/watch?v=fUo1w5aSkro
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Exakt så är det och det är därför vi ligger sämst till i norden, sen Danmark, Norge och bäst går det för finnland som har väldigt få MENA.
Lockdown eller inte är ointressant.

Tror du verkligen det på riktigt?
Citera
2020-04-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Finns ingen formel som bestämmer hur många viruset smittar, dödar eller rör på sig.
Det bestämmer viruset.
Ok, tack då vet jag.
Citera
2020-04-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Övertramp är väl det enda du kan leverera, och fakta vet du inte vad det är, även om du kan stava till ordet.

Ja exakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in