2020-04-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hoppsan ! Du kan omöjligt följt tråden och lyckats unvika det?

Aktbilaga 146 sid 147.
20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.
Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har
säker varit fler.

Här har du mer.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Har läst och känner till. Det var verkligen inte snällt.

Det jag dock undrar mest med dina skriverier här är varför du aldrig drar upp boven i dramat = SD och hans skuld. Inte minst det faktum att han mördade Lena isf att anmäla henne för trakasserier.

Att du skriver som du gör visar att du har något personligt agg mot Lena. Det kan även en blind höna se.

Så berätta nu: Varför är allt Lenas skuld?
Citera
2020-04-11, 17:52
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Den har jag missat. Om du kan hjälpa till och länka den, så är jag tacksam.

JG - ljud 2
https://dropfiles.org/6q61npSR

HD - ljud 2
https://dropfiles.org/pmS3gX3r
Citera
2020-04-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Städa golvbrunnen för att undanröja bevis är ett exempel.
Vad HD gjorde i skogen när hon försökte gömma sig för grannen bakom ett träd är också något man kan undra över.
Det finns fler exempel.
Precis! Högst intressant. Grannen med kollens uppgifter känner jag ingen som helst anledning att tvivla på. Och visst har HD givit olika uppgifter om vad hon gjorde då? ”Löst allt utom Janis myst”, typ, skrev hon ju till SD. Mitt i all stress med packning osv inför resan..?
Citera
2020-04-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om det fetade.
Ja varför gjorde HD inte det, tillrättavisade LW? Vi vet att hon yttrat att hon önskade att LW upphörde med all kontakt med alla som HD kände.
Att hon krävde att SD skulle få LW att försvinna ur deras liv.
Förmodligen lade HD skulden på SD enligt lagen om orsak (depressionen) och verkan (otroheten)
mer än på LW, vilket är mer normalt än om fru och älskarinna börjar kriga.

Ja precis. Det är trots allt SD som har startat bråket och otroheten. Han kunde ha låtit bli att vara otrogen. Då hade detta inte hänt och Lena hade varit i livet.

SD behandlade HD jävligt illa, även innan han gav sig i lag med Lena. Hans fru var svårt sjuk och behövde hans stöd. I stället skaffade han en älskarinna vid sidan om. Det är så ynkligt att jag knappt kan sätta ord på det.

Det är SD som bär skulden för Lenas död och för HDs dåliga mående.
Citera
2020-04-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Skrev jag att det var exempel på trakasserier?
Det var en kommentar till S-Js inlägg
om hur hon trakasserade SD och HD på
ett event.

Om HD inte hade ställt upp på LWs krav att
låtsas som att allt var som vanligt, när de
träffades offentligt, så hade hon tagit ifrån
LW makten att trakassera dem på just det
sättet.

HD var för snäll. Hon borde ha avslöjat för
alla vilken bitch LW var. LW hade behövt få
lära sig att om hon var elak mot HD så
kostade det mer än det smakade. På annat
sätt än genom mord, är väl bäst att tillägga.

Ja jag har läst att LW var beräknande på ett event (minns ej om halsbandet var
med i bilden då) och beskrev både egna och deras reaktioner (SD och HD).
Man tror när man läser sådant att alla måste ha läst det. Det är så mycket av samma
sort att man lätt glömmer var man läst, inte fattar att det kan komma att behövas som
kalla.
Utredningens alla förhör är så omfattande att det blir för jobbigt att anteckna sådant
som sticker ut.
Citera
2020-04-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är väl rätt idealiska förhållanden för HD ändå. Tänk om de två hade gått lösa båda.

Nu kan hon lägga all skuld på LW o SD. Vilket säkert är helt i sin ordning.

Det kluriga blir väl att jobba med människor utan antaget namn. Men hon har säkert ett namn som ogift som hon kan ta tillbaka.

Geocaching är nog inget hinder öht, sett till henens deltagande. De verkar ta emot alla. Sen om det vore så hälsosamt för henne själv är en annan fråga. Finns de som stickar mössor till sina barn, har jag hört.

Hehe.
Ja, nu är HD av med både SD och Lena. Den ultimata hämnden på dem båda.
Citera
2020-04-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife:
Hon hade koll på HD och Sil*len och
berättade om dem för SD.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
:
Har du någon källa på det eller fantiserar du?
Det hon kände till om HD och Sillen kommer nog inte från att hon har suttit inne och stirrat på HD:s lägenhet utan att hon hade ett stort kontaktnät som visste vad som hände i omgivningarna.

Men har Gloriouslife menade nog inte att hon stod och stirrade in i HD:s bostad.
Utan menade bara att LW hade allmän koll på dem, koll på att de var tillsammans.
Sånt man vet om man är nästan granne och pratar med ungefär samma människor ...
Citera
2020-04-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det kan ju också vara så att JG var lockad av det? Hon kanske bara var väldigt fysisk...? Vissa är ju det. Att hans avstånd beror på att inte åka dit liksom.

Finns nog fler orsaker där.
Kompis med SD från början. Hade hört av SD att SD ville återgå till HD,
ville därför hjälpa dem slippa LW genom att han också distanserade sig från henne.
Ville nog inte ha SD:s avlagda, men kan ju inte svara för andra.
JG:s sambo har ju sagt i förhör i TR att hon inte var svartsjuk på JG i relation till SD och LW,
då hon inte tror att JG vill vara otrogen, eftersom JG själv blivit bedragen tidigare.

Vet ju inte, men kan tänka mig att JG inte ens hann reflektera på en intim relation med LW
eftersom så mycket annat - i så fall - stod i vägen.
Och kanske att han är en trogen sort.
Citera
2020-04-11, 18:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hehe.
Ja, nu är HD av med både SD och Lena. Den ultimata hämnden på dem båda.

Ja. Tänker man ett steg längre så skulle väl HD:s far rent av kunna ligga i vinnarhålet vad gäller lite stämpling och kontraproduktiv rådgivning, till SD. Om denne förmått se helheten där ingen annan gjorde det... Han är väl lättad nu kan man tänka. Relativt sett. Skulle jag vart. Inget ont om den som är oskyldig dock.
Citera
2020-04-11, 18:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife:
Hon hade koll på HD och Sil*len och
berättade om dem för SD.

Men har Gloriouslife menade nog inte att hon stod och stirrade in i HD:s bostad.
Utan menade bara att LW hade allmän koll på dem, koll på att de var tillsammans.
Sånt man vet om man är nästan granne och pratar med ungefär samma människor ...
Tycker du inte det verka som att Glorian kan svara för sig själv?
Citera
2020-04-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja precis. Det är trots allt SD som har startat bråket och otroheten. Han kunde ha låtit bli att vara otrogen. Då hade detta inte hänt och Lena hade varit i livet.

SD behandlade HD jävligt illa, även innan han gav sig i lag med Lena. Hans fru var svårt sjuk och behövde hans stöd. I stället skaffade han en älskarinna vid sidan om. Det är så ynkligt att jag knappt kan sätta ord på det.

Det är SD som bär skulden för Lenas död och för HDs dåliga mående.

Absolut, Zilvereko.
Så är det.
SD utnyttjar där han kan, om läget är passande.

Vad gäller halsbandet, som jag läst så först gick LW på event med HD:s (silver) halsband (hon dök upp tror jag)
och senare gav SD LW ett likadant men i guldton, efter något smärre uppträde.

Tycker det stämmer ganska bra med att LW lånade även HD:S säng och HD:s dotters säng.
LW drog sig inte för att visa att hon "ägde" situationen (hon ville äga den) och ville ta över HD:s liv.
Hon var säkert avundsjuk på HD och tänkte att om hon istället för HD varit gift med SD, hade allt
varit bra.
När hon började förstå att SD ville gå tillbaka till HD samarbetade hon ju delvis genom att säga
att han kan lämna henne när han vill, hon klarar sig själv.
Att hon ändå inte slutade ha nog att göra med äran, hon ville ha rening, göra upp med SD
innan hon förmådde lämna helt.
Citera
2020-04-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tycker du inte det verka som att Glorian kan svara för sig själv?

Jaa ... men har nu läst så många gånger att både Gloriouslife och Snor - Johan skriver fel i någon
bemärkelse utan att jag förstår vad det handlar om - utom att de anses svärta ner LW - så jag fick
lust att svara med min tolkning av uttrycket "koll", "ha koll på" något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in