2020-04-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag återkommer till frågan om HD och evt kommande åtal. Två frågeställningar:
(1) HDs märkliga beteende kan förklaras av enderaa) hon eller hennes far eller... är inblandad i handlingen eller direkt anstiftan. Därför tiger hon. SD har detta som hållhake.
(b) hon vet mer, är inte direkt inblandad men hållhaken är konstruerad av SD och handlar om hot mot HD och flickorna när han kommer ut.
(c) annat.
(2) Vad skulle fordras/kunna hända för att få till ett fällande ( i (a) för inblandning och i (b) skyddande)? Att mordvapnet hittas och har viktiga spår kanske? Men om SD plötsligt skulle vända och ange HD, vilken trovärdighet har det? OM han gillar en fälla, borde han väl utlöst den redan?
Jag tycker att det verkar ganska kört att få in HD i mordet. Polisen borde ha vänt på alla stenar där. Dessutom mördar inte de flesta icke- kriminella, så att ytterligare en sådan skulle vara inblandad utan att ha berättat nu är mindre sannolikt ( även om det förekommit).
Skyddande då? Vilket skydd har hon som närstående?

Indirekt är det klart att HD är hotad ( när hon ser vad som hände LW). Om hon hotats direkt ( och det här vi nu sett att SD kunde) hade hon tagit det till polisen då? Jag tänker att det är enda sättet för henne att bli fri, men SD kan ha manipulerat henne att tro att det inte är så.
Om jag får fortsätta dina tankar här: om hon går vidare i sitt liv, och SD märker det, så kan han ange henne av ren hämnd. Jag är nämligen säker på att han berättat för henne hur mordet gick till, och att han gjorde det på mordnatten efteråt.

Om vi tänker då att HD vet, och SD har denna hållhake på henne, då blir det svårt för henne att lämna honom fullt ut. Hon kommer få upprätthålla en fasad för SD, även om hon träffar en ny man. Vilket svårt liv blir inte det?

"Om du lämnar mig så berättar jag för åklagaren att du vet precis allt. Då åker du dit för skyddande av brottsling och hamnar i fängelse du med". Det är ju lite svårt att göra detta om han nu utger sig för att vara oskyldig. Men om det blir så att han åker dit på livstid även i Hovrätten, då har han inget att förlora på att erkänna och att sätta dit HD.

Vilken jävla röra.
Citera
2020-04-11, 15:32
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag får fortsätta dina tankar här: om hon går vidare i sitt liv, och SD märker det, så kan han ange henne av ren hämnd. Jag är nämligen säker på att han berättat för henne hur mordet gick till, och att han gjorde det på mordnatten efteråt.

Om vi tänker då att HD vet, och SD har denna hållhake på henne, då blir det svårt för henne att lämna honom fullt ut. Hon kommer få upprätthålla en fasad för SD, även om hon träffar en ny man. Vilket svårt liv blir inte det?

"Om du lämnar mig så berättar jag för åklagaren att du vet precis allt. Då åker du dit för skyddande av brottsling och hamnar i fängelse du med". Det är ju lite svårt att göra detta om han nu utger sig för att vara oskyldig. Men om det blir så att han åker dit på livstid även i Hovrätten, då har han inget att förlora på att erkänna och att sätta dit HD.

Vilken jävla röra.

Saken är ju den att hans trovärdighet är rätt förbrukad eftersom han inte lagt korten på bordet från första början. HD kan bara förklara att han kör med utpressning och att det inte finns någon som helst sanning i det han påstår.
Citera
2020-04-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Klicka på Citera+ på varje inlägg som du önskar citera, samt Citera på det sista
inlägget du vill ha med. Då kommer sidan upp med de inlägg som du citerat.

Sedan skriver du din egen text, mellan citaten eller allra längst ner under
citaten, beroende vilka inlägg som du önskar skriva egen text till.

Tack!
Ska försöka en gång till, sedan blir det Mac -supporten.
Citera
2020-04-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
De där trakasserierna och stalkningen du ständigt tar upp, får du gärna uppge aktbilaga/or på.

Det som framkommer är LWs tankar om HD och vad hon skulle vilja säga till HD. Det skriver LW om i chattar med andra. Jag har inte hittat en massa trakasserier i FUP, där LW vänt sig direkt till HD. Såvitt jag minns är det HDs beskrivning, men vad är sant?

Men att ha sex med HD:s man i HD:S säng är för för fas-ken en slags trakasseri -särskilt när hon sedan berättade detta för HD i raljerande ordalag, utom en massa annat hon haft för sig med SD, som hon med triumf ordade om, tills HD fick nog och gick därifrån.
Till vänner har LW uppgett hur skönt det känns att ge sig på HD som hon kallar "den lilla apan" och "jag ska sabba hennes nyvunna självförtroende".
Med dessa ord förstår man ju att berättelsen hon bjuder på om vad hon gjort tillsammans med SD, är till för att såra HD.
Att cykla efter HD och kommentera hennes utseende och personlighet negativt, från sin cykel, är det inte trakasseri?
Och historien med halsbandet, när LW uppenbarade sig i HD:s halsband, på ett event där hon visste att HD skulle närvara?
För att skipa rättvisa skaffade SD ett liknande till LW i efterhand.
Vidare försökte LW förhindra att HD bosatte sig i en bostadsrätt i samma kvarter som LW - att den var till salu var ett tips från en vän till HD (Sillen) som också ha vittnat om detta. Den skulle HD ha råd med, därför blev det den.
Med mera.

Är det inte HD som borde kunna tillrättavisa LW istället? Ska någon ta sig rätt att trakassera borde det vara HD.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-11 kl. 15:52.
Citera
2020-04-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men att ha sex med HD:s man i HD:S säng är för för fas-ken en slags trakasseri -särskilt när hon sedan berättade detta för HD i raljerande ordalag, utom en massa annat hon haft för sig med SD, som hon med triumf ordade om, tills HD fick nog och gick därifrån.
Till vänner har LW uppgett hur skönt det känns att ge sig på HD som hon kallar "den lilla apan" och "jag ska sabba hennes nyvunna självförtroende".
Med dessa ord förstår man ju att berättelsen hon bjuder på om vad hon gjort tillsammans med SD, är till för att såra HD.
Att cykla efter HD och kommentera hennes utseende och personlighet negativt, från sin cykel, är det inte trakasseri?
Och historien med halsbandet, när LW uppenbarade sig i HD:s halsband, på ett event där hon visste att HD skulle närvara?
Med mera.
Överlag har det varit mycket fulspel från LWs och SDs sida. En riktigt vidrig otrohetshistoria. Hur i hela friden går man vidare efter detta? Alla vänner, HD, svärföräldrar och föräldrar. Barnen på båda sidor. Det är bara för mycket.
Citera
2020-04-11, 15:46
Medlem
Citat:

Vilken jävla röra.

Fetade:
Helt klart. Det är så jag också misstänker att det kommer bli om inte HD berättar allt hon vet. Kanske är hon så rädd och tubbad att hon inte vågar berätta, även när SD sitter på plats i fängelse på livstid? Som väl de flesta av oss hoppas att det blir. (Förutom ett par/tre personer i tråden som tycker det är värre att vara någons älskarinna eller vägra kliva ur en bil, än att mörda...)

Utgår från att han faktiskt är skyldig och döms för mordet.

HD bör kanske fundera över detta. Det gör hon säkert, men man kan hoppas att hon tar rätt beslut så fort som möjligt. Att hon sågar bort den ruttna grenen SD, träffar en ny man och får ett bra liv framöver. Frihet i ordets rätta bemärkelse. OM hon inte är direkt involverad i själva mordet förstås.

Jag inbillar mig att HD kommer berätta om hon vet att SD inte kan komma åt henne. Hoppas hon gör det, men i så fall kommer det ske efter en fällande Hovrättsdom.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-11 kl. 15:56.
Citera
2020-04-11, 15:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
De där trakasserierna och stalkningen du ständigt tar upp, får du gärna uppge aktbilaga/or på.

Det som framkommer är LWs tankar om HD och vad hon skulle vilja säga till HD. Det skriver LW om i chattar med andra. Jag har inte hittat en massa trakasserier i FUP, där LW vänt sig direkt till HD. Såvitt jag minns är det HDs beskrivning, men vad är sant?

Det finns ju t.o.m. bildbevis på hur hon
stalkade HD.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Hon snackade skit om HD till gemensamma
vänner samtidigt som hon krävde att SD
och HD inte fick prata om affären med
någon. På så sätt såg hon till att det endast
var hennes version som spreds.

En skicklig manipulatör.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-11 kl. 16:12.
Citera
2020-04-11, 15:50
Medlem
Citat:
Med mera.

Är det inte HD som borde kunna tillrättavisa LW istället? Ska någon ta sig rätt att trakassera borde det vara HD.

Vem har berättat allt ovan? Var i FUP framkommer det? Det var det jag frågade om.
Citera
2020-04-11, 15:52
Medlem
Citat:
Med mera.

Håller med dig om att det var helt fel av LW att vara taskig mot HD. Det var missriktat och giftpilarna borde i stället ha riktats mot SD, där de hörde hemma. Det tror jag att de flesta i tråden tycker.
Citera
2020-04-11, 15:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Med mera.

Förjävligt beteende rent ut sagt. Fattar inte vad som får en att bete sig såhär mot någon som man redan går bakom ryggen på? Det enda motivet är ju att skada och strö ännu mera salt i såren. Jag försöker sätta mig in i LWs skor och det sista jag hade gjort om jag var med någons make/maka är ju att ta kontakt eller skriva sinnessjuka brev och hata denna person, jag hade aldrig velat att denna fick reda på att jag förstörde hennes liv bakom hennes rygg.
Citera
2020-04-11, 15:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Som fan läser bilbeln om du ungått Lenas egna ord.
Att tro att Lena kommer tillbaka eller får upprättelse i.om. domen, glöm det. Om MGM döms är han ute på permis inom ett par tre år och kan börja om sitt liv.

April 2017. Trakasserierna och förföljelsen har nu pågått i flera månader.
Vågar påstå att Lena blev mördad för att hon var så sårig att hon fann långvarig njuting av att vara elak.
Värt att notera är att femtifyra (54) meddelanden i rad beskriver Lena sin glädje att göra illa i monolog..

Aktbilaga 168 Facebook Messenger del D Sid 18 -32 Obs! Läses nerifrån och upp.

Lena Wesström
Hahaha, och han kan inte säga NÅGOT som håller!
11 apr 2017 20:33

Lena Wesström
Han KOMMER att vara bister

Lena Wesström
Steg ett kanske får vara att i alla fall inte vara den som hör av mig

Kristin J*acobson
Du leder ju nul

Lena Wesström
Ja, jag leder!

Lena Wesström
Men ohyggligt svårt att stå emot

Lena Wesström
Jag vet att det kommer döda mig

Kristin J*acobson
Har ni hörts mer ikväll? För han kommer ju höra av sig. Du leder ju nu!!!

Lena Wesström
Det är som knark
11 apr 2017 20:32

Lena Wesström
"Vill" är ett svårt ord

Kristin J*acobson
Men vill du träffa honom eller hur är läget nu?
11 apr201720:32
Lena Wesström
i
Kristin J*acobson

Lena Wesström
Och när jag grinar nästa gång, då vill jag komma ihåg att det här, som hände i kväll, det kan och
kommer att hända igen, att jag går stark och stolt
11 apr 2017 20:31

Kristin J*acobson
Det kommer ju kunna bli en "motivationsfaktor" för dig att tänka "rätt" i situationer. Var vill du inte
hamna igen?
11 apr201720:31

Lena Wesström
Som sagt, det lär inte vara den allenarådande känslan för resten av mitt liv. Men ikväll tröstar den
och stärker!
11 apr 2017 20:30

Kristin J*acobson
Helt rätt Lena! Skönt att det gick så bra och att det känns så bra! Hoppas det håller i sig för det
kommer ju hjälpa dig framåt!
11 apr 2017 20:30

Lena Wesström
11 apr 2017 20:29

Lena Wesström
DE får vara de som går undan om de är obekväma
11 apr 2017 20:28

Lena Wesström
Jag behöver inte åka på varenda event framöver för att markera nåt. Jag har visat redan för mig
själv att jag kan åka fast de är där. Och för dem att jag inte tänker gå undan och ge spelplanen till
dem
11 apr 2017 20:28

Lena Wesström
Bara så skönt att glädja mig åt denna sköna framgång. Ha!
11 apr 2017 20:27

Lena Wesström
Jag FATTAR, det kommer nya tråkigheter

Lena Wesström
Men skönt att berätta

Lena Wesström
Inte intressant för dig såklart

Lena Wesström
Sry
11 apr 2017 20:26

Lena Wesström
phew, så, nu fick du den, haha ...

Lena Wesström
en sån mental seger! Jag vek inte ned mig, satt inte hemma och var ledsen, gick dit och ÄGDE!

Lena Wesström
Flinade hela vägen hem

Lena Wesström
Hahaha, de gick ganska tidigt. Jag var kvar och pratade vidare med våra vänner

Lena Wesström
Men jag kan inte skita mera högaktningsfullt i det!
11 apr 2017 20:25

Lena Wesström
Han kommer säkert kritisera för att jag "gick på", att jag borde varit diskretare, att jag borde legat
lågt av mig själv, typ kanske "med hänsyn till omständigheterna"
11 apr 2017 20:25

Lena Wesström
så han var definitivt obekvämast, var säkert livrädd at hon skulle vara obekväm
11 apr 2017 20:24

Lena Wesström
Men jag gjorde ju inget brott, jag kunde ju inte gärna förväntas inte prata, hade jag visat att jag
visste de inte ville prata hade jag ju avslöjat att han skvallrat!
11 apr 2017 20:24

Lena Wesström
Han visste ju att han inte fick prata
11 apr 2017 20:23

Lena Wesström
Men herregud, han såg ut som om han ville försvinna!

Lena Wesström
Hon svarade rätt trevligt och tog även upp nåt själv

Lena Wesström
Nån kom och frågade nåt om en grej som jag och han varit på, men den tonade jag ned lite

Lena Wesström
Var så trevlig som aldrig förr, pratade med alla som satt nära, med dem också, vände mig direkt till
henne ibland och direkt till honom, de var tvungna att svara
11 apr 2017 20:22

Lena Wesström
Jag hade svårt att hålla mig för skratt

Lena Wesström
HAHAHA, de var tvungna att sätta sig mitt emot mig!I!

Lena Wesström
När jag kom till bordet hade alla satt sig från ena änden och fyllt på uppåt, så alla platser som fanns
kvar var längst upp
11 apr 2017 20:21

Lena Wesström
Jag var klar först i kassan, hade först stått och pratat med dem om ditt och datt och de kunde inte
gärna inte svara, var ju andra där också, HAHAHA
11 apr 2017 20:21

Lena Wesström
Sen hade folk dragit ihop bord (var på ett fik), precis lagom till alla som var där
11 apr 2017 20:20

Lena Wesström
De kramade de andra som stod i närheten ,men jag krånglade inte med dem om kram, det kändes
toa much

Lena Wesström
Så att jag hälsade, det var ju helt i sin ordning, de var tvungna att hälsa tillbaka, och det gjorde de

Lena Wesström
Det är ju han som har skvallrat att de inte ska kramas, inte prata - jag "vet" ju inget, haha
11apr201720:19

Lena Wesström
När jag kom tillbaka hade de precis kommit och jag hälsade glatt på dem
11 apr201720:19

Lena Wesström
Åkte dit i god tid, knappt några där en kvart innan, gick en liten sväng
11 apr201720:19

Lena Wesström
Och när jag åkte iväg, då kände jag mig stark! Stark och stolt
11apr201720:19

Lena Wesström
Fixade i ordning mig, tog på mig örhängena jag fått av honom (hon vet inte om dem, snart köper han
väl likadana till henne)
11 apr 2017 20:18

Lena Wesström
Stålsatte mig, var beredd på att OM det skulle bli riktigt fult, då skulle jag inte dra mig för att säga
skälet till den det behövde sägas till
11apr201720:18

Lena Wesström
Valde att åka jag med, trots risken att de skulle vara extra "gulliga" tillsammans
11apr201720:17

Lena Wesström
Jag visste de skulle åka
11apr201720:17

Lena Wesström
Ikväll var det första eventet sen allting brakade samman
11 apr201720:17

Lena Wesström
Hatar att de ska visa upp sitt låtsasäktenskap och att han säljer ut mig så billigt
11 apr201720:17

Lena Wesström
Och jag har varit förtvivlad och förbannad, tycker de hänger ut mig på det sättet, ALLA vet att vi
umgås astajt, att vi oftast kommer tillsammans, att vi väljer varandras sällskap osv
11 apr 2017 20: 16

Lena Wesström
Hälsa, så det inte ser alltför markerat ut, men ingen kram, inget prat, ingenting
11 apr201720:15

Lena Wesström
Han har förklarat att de ALDRIG kommer prata med mig på event eller närhelst vi träffar på varandra
11 apr201720:15

Lena Wesström
HAHAHAHA
11 apr 2017 20:15

Lena Wesström
Och jag hade INGENTING gjort!
11apr201720:15

Lena Wesström
Och han fetförlorade, jädrar vad obekväm han var!
11 apr 2017 20:15

Lena Wesström
Men just ikväll, då var det jag som vann!
11apr201720:14

Lena Wesström
Jag kommer vara ledsen, förbannad, sårad, allt
11 apr 2017 20:14

Lena Wesström
Det kommer svida

Lena Wesström
De kommer låtsas en massa, markera en massa, exkludera mig och jag vet inte allt
11apr201720:14

Lena Wesström
hahaha

Lena Wesström
Eller, nä, det är jag inte, haha, bara njuter av att reta dem

Lena Wesström
Jag är elak!!!
11apr201720:13

Lena Wesström
Flinar rejält här nu
11 apr201720:13

Lena Wesström
HAHAHA
11 apr 2017 20 13 :

Kristin J*acobson
���·
11 apr201718:32

Lena Wesström
Vinglig t, men står på ben en. Kan skriva lite sen, på väg ut
11 apr 2017 18:31

Kristin Jacobson
Är ute med barnen så jag kan inte chatta ord entligt, men v ill gärna beta hur d et känns efter idag?
11 apr201718:28
Citera
2020-04-11, 15:57
Medlem
Citat:
Överlag har det varit mycket fulspel från LWs och SDs sida. En riktigt vidrig otrohetshistoria. Hur i hela friden går man vidare efter detta? Alla vänner, HD, svärföräldrar och föräldrar. Barnen på båda sidor. Det är bara för mycket.

Ja... och detta allt i en mindre stad där alla känner alla.
Hela stan färgas av sådana inslag i tillvaron. Somliga påverkas negativt så att de tycker arr de kan tillåta sig att testa sina olika behov ... för att "jag har i alla fall inte mördat någon ...". Det "smittar", nya gränser skapas. Andra bli rädda och vet inte vilka de vågar prata med. Folk blir osams beroende på vad det tycker om det ena och det andra av vidrigheterna och vem de tror på.
Som bäddat för flytt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in