Citat:
Ursprungligen postat av
CityBangBang
Det är nu i helgen de korkade fåren kommer fira att Coronakrisen äntligen är över med tanke på enbart rapporterade 18 dödsfall.. nu kommer dessa tro efter ett par dagar till med väldigt låga bekräftade antal dödsfall under påsken att de gjorde rätt i att åka bort under påsken o besöka nära o kära och så kommer det finnas de som kommer förbanna sig över att de inte åkte iväg som alla de andra..
Under eftermiddagen och i synnerhet framåt kvällen kommer det kvackuleras i hur fel alarmisterna hade och att de bör sätta dumstruten på sig och ännu mera de närmaste två dagarna då vi som kommer med inlägg om verkligheten där ute kommer bli kallade för idioter, alarmister och domedagsprofeter.
Folk kommer undra varför man stänger ner restauranger o dylikt under och efter påskhelgen nu när det är så uppenbart att faran är över eftersom vi fått så få dödsfall de sista dagarna under påsken.
Sedan är det frågan om vi kommer få ytterligare massiv mörkläggning utav antal döda efter helgen, eller om man kommer platta till siffrorna och försöka lägga ut de på de dagar som har mindre än 100 dödsfall under dagens lopp.. för inte vågar man väl släppa siffror med det första som talar kanske 120-150 döda om dagen,.. om man nu inte förstås kan trolla fram en relativiserande förklaring om att det bara är tillfälligt pga eftersläpning utav siffrorna igen..
Med ”de korkade fåren” antar jag att du menar ”förnekarna” och med ”förnekarna” antar jag att du menar de som läser den datan som finns tillgänglig och ser tendenser och drar slutsatser utifrån den?
Nu sitter jag inte på höga hästar och menar att det är en intellektuell utmaning att se tendenser och dra slutsatser utifrån den tillgängliga datan, men lyckas man koppla så långt så hoppas jag också man är tillräckligt förnuftig för att inte basera sina antaganden på något så kortsiktigt som siffror över enskilda dagar.
Det här är en lång process med fler dödsfallet att vänta inom riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination), undantag kommer givetvis förekomma. Så de flesta människor med huvudet någorlunda på skaft tror jag väntar med att korka upp champagnen och glida på myndigheternas restriktioner.