2020-04-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jaja, 17 nya döda och ni vill stänga ner hela landet. Det är absurt oavsett om ni tror jag har en agenda eller inte.. Vansinne.

Det är storhelg nu och sen får du betänka att det inte testas särskilt mycket. Att rädda liv tycker jag är en fin sak. Och du kommer inte kunna hindra folk från att inte gå ut på restauranger i sommar. Folk kommer att ha förstått bättre då. Nu när dödstalen hela tiden ökar och folk får höra andras berättelser om helvetet på IVA så tar folk mer ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Jaja, skyll på det. Apokalypsen är inte här, tyvärr för er domedagsprofeter.

Vi har klarat "krisen". Gå ut med er nu.
Haha. Du sitter ju själv här 24/7?
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Har sån ångest. Vi lever isolerat och jobbar hemifrån. Har familjemedlemmar som är i riskgruppen. Men eftersom vi har små barn och har varit ”isolerade” länge nu (ja två månader i alla fall) så vill nu mormor och morfar och farmor och farfar och även andra släktingar komma och hälsa på! De bor i Stockholm och har andra barnbarn som inte lever isolerat och som de träffar varje dag. Deras andra barnbarns föräldrar är läkare och sjuksköterskor.

Jag blir tokig på att regeringen inte bara kan förbjuda resor! Eller sätta Stockholm i karantän! För nu tvingar sig barnens far och morföräldrar sig hit och vill träffas!

För mig som mamma är det så svårt att förvägra dem det när de hänvisar till Tegnell och min man tycker jag är elak som inte låter dem hälsa på sina barnbarn.

Snälla regeringen gör något.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Det är alltid mindre på helgerna, återkom nästa vecka

Nej, det är inga markanta eftersläpningar att tala om.
Citera
Medlem
Raggsokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kan ju inte häva ur dig det där utan att skicka med en källa?
https://metro.co.uk/2020/04/10/coronavirus-mutated-three-distinct-strains-spread-across-world-12536852/

Jag hittade den här. Vet dock ingenting om källan.
Citera
2020-04-11, 14:11
Avslutad
Vi divergerar vidare från italiens kurva. Dagens fråga; Endast Jesus dog i Påsk?

Dagens tal 887.
Motsvarande dag i italien, 4032'

Ger ett ratio på 4,54. Igår var det 3,91

Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 var första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm.

Vi tog ett skutt förbi 4, och landade, på, 4,5!

Talserien igen;
11 April 887 - 4032- 4,54
10 April 870 -3405 -3,91
9 April 793 - 2978 -3,75
8 April 687 - 2503 - 3,64
7 april 594 -2158 - 3,63
6 april 477-1809 - 3,79
5 april 401-1441 -3,59
4 april 377-1266-3,35
3 april 333-1015-3,05

2 april 283-827-2,93

Vi ses imorgon. Vad kan ske då, 4,7?

Risk för tidernas bakslag på tisdag onsdag, med 4-600 döda på en dag?

Tegnell är bäst, men hela FHM gör ett fint arbete.

Löfven är också bra.

Arbeta frivilligt, och hjälp våra äldre.

Fortsätt kampen. Tro på livet, människan, landet.

Kritisera gärna regeringen, men gör det med respekt.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sjukdomsfall: +466

Intensivvårdade: +40

Avlidna: +17

Ökningen av sjukdomsfall och intensivvårdade säger mer än antalet avlidna
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnjefvel
Ja, det här är rätt så värdelös tråd. Det är helt omöjligt att följa den här tråden. Ibland finns det några godbitar av information varför man egentligen är här. Annars är det bara mycket onödig skitkastning och meninglösa min-ego-först-postningar...Ojjoj.

Jag skapade en tråd där meningen var att var o en skulle posta max 1-3 per dygn. Såvis hade man hållit informationmängden på hållbar nivå och varje skribent hade väl funderat lite mer i förväg vad man vilel ta upp i sin daglig postning. Men den tråden lades ner, det ansågs på nåt sätt inte vara lämpig, "i flashback har man inte några begränsningar hur mycket får man posta".

Nå, det hade ändå inte begränsat någons rätt att posta skit så mycket hen vill. Det finns väl t.ex den här tråden man kan fylla i med sin skit.

Vi som skulle önska ha en tråd med lite mindre skit och högre informationcontenta, våra behov servas inte i nuläget.

Kan det vara en påverkansoperation så att folket inte blir informerade om vad som egentligen pågår?

De flesta förnekare jag känner bryr ju sig inte ens. Kan inte tänka mig att någon av dessa skulle sätta sig och spamma på flashback timme efter timme. Flesta förnekare fortsätter med sina vanliga liv, tar sig några bärs på uteserveringar som om inget hänt.

Hardcore-förnekare håller till i sina hyllningsgrupper till AT på facebook, trycker upp AT t-shirts osv.
Senast redigerad av GaretheGOLFERbale 2020-04-11 kl. 14:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
"VA?! BARA 17 DÖDA?! JAG HADE RÄKNAT UT ATT DET SKULLE DÖ GORRILIONER MED MÄNNISKOR IDAG! SUPERMARXISTEN TEGNELL LIGGER BAKOM DESSA NORDKOREASIFFROR "

Nu börjas dom igen. Så snabbt vi får positiva nyheter så går konspirationsteorierna på högvarv inne i domedagsbunkrarna.

Man behöver inte vara domedagsälskare för att förstå att dagens siffra har noll förankring i verkligheten.
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
Uppståndelsen är här!
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
"VA?! BARA 17 DÖDA?! JAG HADE RÄKNAT UT ATT DET SKULLE DÖ GORRILIONER MED MÄNNISKOR IDAG! SUPERMARXISTEN TEGNELL LIGGER BAKOM DESSA NORDKOREASIFFROR "

Nu börjas dom igen. Så snabbt vi får positiva nyheter så går konspirationsteorierna på högvarv inne i domedagsbunkrarna.

Haha exakt, folk som ändå sitter inne på dagarna vill såklart att alla andra ska göra det. Vad ska dessa personer göra när detta är över..
Citera
2020-04-11, 14:12
Medlem
Citat:
Jaja, 17 nya döda och ni vill stänga ner hela landet. Det är absurt oavsett om ni tror jag har en agenda eller inte.. Vansinne.

Kom in i matchen lite är du snäll. FHM sa på presskonferensen igår att helgens siffror kommer vara som tidigare helgers, i underkant. Siffrorna plussas på cirka 5-6 ggr en vecka framöver.

Dessa 17 är snarare 117.

Läs på lite, är du snäll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in