2020-04-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
Hur kommer det att det nu dör färre människor i sverige i MARS 2020 än under mars i medeltal under åren 2015-2019 ?

Är detta en medialögn som så ofta, (för att sälja nummer/skaffa vissa arbete ?)

Denna influensa verkar inte värre än tidigare influensor....?

Se länken......

https://www.expressen.se/kronikorer/anna-basen/sa-manga-dog-i-mars-jamfort-med-tidigare-ar/

Därför att det är så det är. Corona har inte slagit igenom på det genomsnitt som brukar vara för mars. April månad kommer att visa en överdödlighet dock pga av Corona.

https://www.euromomo.eu/outputs/zscore_country65.html
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Långsammare ja, men det fanns de som trodde eller kanske fortfarande tror att det ska försvinna med det varma vädret.

Förmodligen inte, men spridningen lär ebba ut efter ett tag. Det är vida känt att virus trivs bäst i kyla, så även coronavirus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Jo, jag har mat så jag klarar mig ett tag. Blir det över ett halvår ligger dock även jag risigt till. Ett halvår är inte ens i närheten av vad som skulle krävas och fortfarande upprätthålla ett fungerande samhälle

Behövs inga halvår:

https://medium.com/tomas-pueyo/coronaviruset-hammaren-och-dansen-3ce2383ed4b3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Har kanske avhandlats tidigare i tråden, men visst var det runt 300 som friskförklarats ifrån IVA?
Skulle ju isåfall betyda att nästan 500 av de döda inte ens har fått riktig vård, redan nu..

Eller tänker jag fel??
Flere har kanskje dødd på aldershjem eller i sitt eget hjem, uten å komme på sykehus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ej Trump som tog fram siffrorna utan hans task force Fauci & Brix med underordnade.

Task force best case scenario låg på 100.000-240.000 om jag inte minns fel. Worst case scenario 2+ miljoner.

Eftersom amerikaner slutit upp bakom trump och varit disciplinerade genom att hålla sig inomhus väntas dödsiffran landa långt under best case scenario. Det pratas om runt 80.000.

Jag förstår att du hatar Trump men ge mannen lite cred, han valde inte sveriges flockimmunitet strategi och har räddat miljoner med liv.

Självklart har inte Trump på egen hand tagit fram några siffror. Det gör han aldrig. Eller några ledare överhuvudtaget. Inte Löfven heller.
Ledare tar beslut. De räknar inte.
Men nej, jag hatar inte Trump.
Han har sina tokigheter, minst sagt, men jag tror också det är en fläkt som behövs i viss mån.

Är dock ändå fascinerad över att en president står och nedtalar andra länder, eller för den delen framhäver sitt eget agerande i positiv bemärkelse för att eventuellt andra har gjort det sämre. Det är ingen bra retorik helt enkelt. Andas osäkerhet så det skriker om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
The opinions and warnings of any country that isn’t Sweden regarding Sweden’s methods? Warranted criticism? An ability to think ahead?

Jag bor i Sverige.
Jag är svensk och pratar svenska.
Varför skulle jag bry mig vad en orange skojare snackar om.
Så du menar alltså med dina fina amerikaniserade ord att du har förmåga att tänka framåt för att du tror på en orange man?
Ingen vet vad som kommer härnäst och att jämföra Sverige med New York har noll relevans.
Dina argument är helt delusionerade.
Tack och Hej globalist
Citera
Medlem
crystal42s avatar
Socialdemokraterna ser pandemin som en gudagåva. När IVA-platserna är upptagna av somaliska klaner och syrianska ”flyktingar” så har man chansen att göra sig av med sina tidigare väljare som blir mer och mer konservativa ju äldre de blir.
Ingen intensivvård för 80+. Aktiv ättestupa.
Citera
2020-04-10, 23:06
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag tycker ni alarmister ska ta det säkra före det osäkra.
Håll er inne i 10 år.
Bara för säkerhets skull.
Det klarar ni.
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan, jag förespråkar inte en lockdown utan menar väl mer att Sveriges spår nog inte är så tokigt
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Därför att det är så det är. Corona har inte slagit igenom på det genomsnitt som brukar vara för mars. April månad kommer att visa en överdödlighet dock pga av Corona.

https://www.euromomo.eu/outputs/zscore_country65.html

Säsongsinfluensa brukar ge en viss överdödlighet. Som jag förstår har den varit svag/försenad i år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men vi kommer nog få leva med stängda gränser mot Sverige ganska länge. För vi kommer ses som Nordens och Europas pesthål.

Äter igen totalt innehållslöst skitsnack.
Du menar att Frankrike och Tyskland kommer inleda nära vänskap med Ungern nu då eftersom Ungern har karantän?
Jo det låter troligt.
Politik kan du inget om olyckligtvis.
Citera
2020-04-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan, jag förespråkar inte en lockdown utan menar väl mer att Sveriges spår nog inte är så tokigt

Då är jag skyldig dig en förbehållslös ursäkt såklart.
Fel av mig.
Citera
2020-04-10, 23:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Man kan välja mellan att bli smittad och att inte bli smittad, jävla idioter som tror annat!

I en pandemi så funkar det inte så. Du kommer att till slut bli smittad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in