Citat:
Ursprungligen postat av
GaretheGOLFERbale
Ej Trump som tog fram siffrorna utan hans task force Fauci & Brix med underordnade.
Task force best case scenario låg på 100.000-240.000 om jag inte minns fel. Worst case scenario 2+ miljoner.
Eftersom amerikaner slutit upp bakom trump och varit disciplinerade genom att hålla sig inomhus väntas dödsiffran landa långt under best case scenario. Det pratas om runt 80.000.
Jag förstår att du hatar Trump men ge mannen lite cred, han valde inte sveriges flockimmunitet strategi och har räddat miljoner med liv.
Självklart har inte Trump på egen hand tagit fram några siffror. Det gör han aldrig. Eller några ledare överhuvudtaget. Inte Löfven heller.
Ledare tar beslut. De räknar inte.
Men nej, jag hatar inte Trump.
Han har sina tokigheter, minst sagt, men jag tror också det är en fläkt som behövs i viss mån.
Är dock ändå fascinerad över att en president står och nedtalar andra länder, eller för den delen framhäver sitt eget agerande i positiv bemärkelse för att eventuellt andra har gjort det sämre. Det är ingen bra retorik helt enkelt. Andas osäkerhet så det skriker om det.