2020-04-10, 20:23
Medlem
14thInts avatar
Det finns flera saker som inte varit uppe från de första förhören som är värda att vrida och vända på.

Första förhöret Björkman mordnatten kl 0225:

”Sekunderna efter skotten såg han en skåpbil, troligen grå med tre män i varav en som pratade i telefon i bilen och som genast frågade B om att han måste ha sett vad som hänt.”

Vilken bil är det? Jag har min teori, men vem är då den tredje mannen? Om B gjorde rätt observation.

Ännu mer intressant, varför får aldrig Björkman mer någon fråga om observationen i släppta förhör och tings- och hovrätt?

http://www.itdemokrati.nu/36e/mpv104.png
Citera
2020-04-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Det finns flera saker som inte varit uppe från de första förhören som är värda att vrida och vända på.

”Sekunderna efter skotten såg han en skåpbil, troligen grå med tre män i varav en som pratade i telefon i bilen och som genast frågade B om att han måste ha sett vad som hänt.”

Vilken bil är det? Jag har min teori, men vem är då den tredje mannen? Om B gjorde rätt observation.

Ännu mer intressant, varför får aldrig Björkman mer någon fråga om observationen i släppta förhör och tings- och hovrätt?

Kanske LL:s Chevrolet Suburbian såg grå ut i kvällsdiset? Skitig och dammig kanske?
Men att Jan A som var medpassagerare ställde frågan ”du måste ha sett vad som hände” finns dokumenterat på LAC bandet.
Att en tredje person fanns i bilen är en missuppfattning.
Citera
2020-04-10, 21:41
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Kanske LL:s Chevrolet Suburbian såg grå ut i kvällsdiset? Skitig och dammig kanske?
Men att Jan A som var medpassagerare ställde frågan ”du måste ha sett vad som hände” finns dokumenterat på LAC bandet.

Var framgår det att det är en missuppfattning?
Citera
2020-04-10, 21:48
Medlem
Citat:
Var framgår det att det är en missuppfattning?
LL pratade i telefon och JA ställde exakt den frågan till AB.
Att ytterligare en bil som ingen annan ser där en pratar i telefon och en annan ställer samma fråga dyker upp händer naturligtvis inte.
Ockhams rakkniv.
Uppfattningen att en tredje person var i bilen är en missuppfattning, eftersom det inte var så.
Citera
2020-04-10, 21:53
Medlem
14thInts avatar
Citat:
LL pratade i telefon och JA ställde exakt den frågan till AB.
Att ytterligare en bil som ingen annan ser där en pratar i telefon och en annan ställer samma fråga dyker upp händer naturligtvis inte.
Ockhams rakkniv.
Uppfattningen att en tredje person var i bilen är en missuppfattning, eftersom det inte var så.

Och var framgår det? Du tycker inte det är konstigt att ingen frågar Björkman om detta?
Citera
2020-04-10, 21:56
Medlem
Citat:
Och var framgår det? Du tycker inte det är konstigt att ingen frågar Björkman om detta?
Man har naturligtvis ingen anledning att fråga Björkman eftersom bilen och personerna är lätta att identifiera. Den tredje personen kan vara Jan Åke S som också var framme vid bilen.
Du får lyssna på bandet och läsa förhören😀
Citera
2020-04-10, 22:05
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Säger som MacMackay, Leif L. med sällskap.
Finns inga andra vittnesmål som stödjer Björkmans "missuppfattning" om "skåpbil" o.s.v.
Övriga uppgifter är helt korrekta.
Leifs van är grå. Han talar i telefon. Med sig har han kompisen Janne A. och ganska så snabbt framme vid deras bil även Jan-Åke S
Citera
2020-04-10, 22:09
Medlem
Är det känt vilka livvakter som Olof Palme hade på Jämtlandsresan strax före mordet?
För på den resan lär han väl ha haft livvaktskydd?
Citera
2020-04-10, 22:31
Bannlyst
Citat:
Vilken minut i LAC kan man höra det?
Citera
2020-04-10, 23:06
Medlem
riskybizzys avatar
Jag skulle ge mycket för att komma över Arne Irvells lista över de misstänkta SÄPO personer han tror kan ha varit inblandade i mordet.
Citera
2020-04-10, 23:16
Bannlyst
https://www.svtplay.se/video/25691608/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-vad-sa-palmeaklagaren-egentligen?start=auto&fbclid=IwAR3btfXlSje9Zy-1lkTjkXniF6vWqt6fXkqYgEOiYsQ0HbkjjZzpeqSpfBs

17:28

KP: "Vad jag är beredd att göra eller inte kommer jag att meddela när vi meddelar beslut i vårkanten 2020"

KP nämner även något om vårkanten i en annan intervju.

Just nu finns det ju egentligen bara en vårkant kvar, det vill säga slutet av maj?
Citera
2020-04-11, 00:12
Medlem
p.norths avatar
28 maj kanske?
togs Christer Pettersson in på förhör för första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in