2020-04-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sveriges regering med Tegnell i spetseb fortsätter sin ovanliga och sjuka coronavirusstrategi och Tegnell vägrar att genomföra en lockdown och säger att människor i landet gör ett tillräckligt bra jobb med att hålla sig borta även om platser som barer och restauranger förblir öppna.

Landet trotsade stora delar av resten av världen genom att inte införa låsningsåtgärder som visat sig fungera i flera städer och länder under både denna pandemi och spanska sjukan och även tvingar människor att stanna isär.

Dess åtgärder gick också mot nästan hela resten av Europa, där de länder som drabbats hårdast har lagt fungerande extrema begränsningar för människor som lämnar sina hem och de flesta andra har åtminstone stängda barer och restauranger och begränsade sammankomster av människor.

Det står också i kontrast till grannlandet Danmark, som införde begränsningar redan före dess första död och nu långsamt upphäver restriktionerna, något som Sverige inte ser ut att kunna göra på månader.

Sveriges eller "flockens" som forskare nu kallar landets strategi går ut på att förlita sig på människors ansvarskänsla istället för att införa nya lagar men det har inte hindrat coronaviruset från att komma och sprida sig snabbt i landet: Från fredag ​​morgon hade 10 miljoner människor 9 141 fall och 793 dödsfall.

Och dödsfallen fortsätter snabbt att öka: tisdag, onsdag och torsdag var de tre dagarna med de högsta dödsfallet hittills, och toppade på 114 på tisdagen.

USA: s president Donald Trump har jämfört Sveriges plan med den strategi Storbritannien övergav. "Sverige gjorde det, flocken, de kallar det för Flocken". Sveriges lider och konmer lida länge, det är mycket dåligt", sade Trump på tisdag, rapporterade CNN.

Landet har sett över 790bekräftade (troligen 3-400 fler) dödsfall i coronavirus, och vissa experter har uttryckt oro. Världshälsoorganisationen uppmanar Sverige att snarast vidta mer åtgärder.

Dr. Jeff

Tänk hur mycket elände dessa extrema karantäner samt kommer skapa, extrema mängder har redan förlorat sina jobb, samt dom reala biverkningar kommer bli än värre på grund överreaktion.

0,66% dödlighet, samt det märks tydligt ute i verkligheten att folk återgår till vardagen.
Men fortsätt du, media kommer alltid finnas vid din sida för att skrapa ihop krigsrubriker samt vi kan alltid hoppas på att vaccinbolagen räddar oss!

"–Ett vanligt influensavaccin kostar 35 kronor per dos. Den här gången tar de 65 kronor per dos. Den prisökningen kom som en kalldusch för oss. Totalt blir det 1,3 miljarder kronor, säger Göran Stiernstedt och medger att landstingen borde ha varit mer uppmärksamma på priset vid ordertillfället.

Han fortsätter:

– Det är uppenbart att vaccinbolagen tjänar otroligt mycket pengar på detta. Känslan är ju också att det är väldigt stora särintressen som styr här i bakgrunden."

https://www.svd.se/influensan-bingo-for-vaccinjattar
Citera
2020-04-10, 22:08
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Den enda infon jag i så fall är intresserad av att få veta är hur lång lockdown som skulle krävas för att stoppa (jag utgår ifrån att du syftar på utrota, annars finns den ju kvar och lockdownen blir för evigt), smittan? Är det en månad? Två? Tjugofyra? Fan, hur länge har våra isolerade europeiska kamrater klarat av att vara instängde? Tre veckor, sen gör de uppror? Lycka till att stänga varenda dörr i hela världen tillräckligt länge... Vem ska fixa käk?

Italien är inne på femte veckan, Spanien fjärde med TOTAL lockdown och folket verkar inte så bekymrade, även brott har minskat med 75%.

Skulle säga en 3månaders lockdown och öppna upp olika län beroende på smitta.
Citera
2020-04-10, 22:09
Medlem
Citat:
Någon mer än jag hörde vad Trump nyss sa o Sverige i live-tv!?

Hur fan ska Sveriges media hantera detta!

Svensk media gillar ju inte Trump men jag tycker USA har samma slappa synsätt som vår regering.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
28 pers döda. Vi ser en nedgång nu.

Och ni var övertygade att vi skulle se Italiens siffror nu
Detta postade du 5 april. Du är ett skämt. Jag genomskådade dig.
Japp, jag hade fel ang det. Men från och med nu ser vi en nedgång, dettar borta till sommaren.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Ang. flockimmunitet, så ligger vi svenskar just nu på 2.5 procent enligt FHM' senaste poll.

När tror ni vi har uppnått 70 procent med tanke på den självvalda karantänen vi svenskar satt oss i.

Innan -25? Nån?
Fast det gällde smittade just nu. Det sade inget om hur många som haft smittan tidigare och ev. är immuna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
WHO:s generaldirektör medlem i kommunistisk terrororganisation
https://samnytt.se/whos-generaldirektor-medlem-i-kommunistisk-terrororganisation/

China Health Organization
WHO är en del av FN, förväntar folk sig verkligen att de som leder deras olika organ är där pga deras kompetens och oberoende?
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
När flockhälsomyndigheten fastnar i flocktänkande runt flockimmunitet blir det massiv flockdöd.

Här har vi podden med Björn Olsen:
https://play.acast.com/s/ledarredaktionen/vadfolkhalsomyndighetengorfel
När flashbackmyndigheten fastnar i flocktänk runt lockdown blir det total härdsmälta på hela internet.
Citera
2020-04-10, 22:10
Avslutad
Citat:
Immunitet är inte bevisat på covid-19.
Mer troligt att det är motsatsen än tvärtom tyvärr. Tegnell måste sparkas och åtalas!

Tänkte fråga dig om källa, men det är onödigt, för du har helt klart fel. Man blir visst immun, oklart hur länge.

Sprid inte lögner i den här situationer, så onödigt!
Citera
2020-04-10, 22:11
Medlem
failgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Den enda infon jag i så fall är intresserad av att få veta är hur lång lockdown som skulle krävas för att stoppa (jag utgår ifrån att du syftar på utrota, annars finns den ju kvar och lockdownen blir för evigt), smittan? Är det en månad? Två? Tjugofyra? Fan, hur länge har våra isolerade europeiska kamrater klarat av att vara instängde? Tre veckor, sen gör de uppror? Lycka till att stänga varenda dörr i hela världen tillräckligt länge... Vem ska fixa käk?

Det går inte att ha en lockdown för att stoppa ett virus när det finns i hela världen, om vi inte såklart talar om massvis med månader. Dessutom måste alla länder ha det samtidigt för att det ska fungera bäst , det enda som hade stoppat smittan var att man upptäckte patient noll tidigt och isolerade alla han haft kontakt med, kanske inte ens då hade det undgått att spridas vidare
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, jag hade fel ang det. Men från och med nu ser vi en nedgång, dettar borta till sommaren.

Du säger en nedgång sen starten av denna tråden, ingen kan ta dig seriöst.
Bara för du önskar något och skriver det i en tråd på flashback betyder det inte att det kommer hända.
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Vad man än tycker om Trump, så drog han ett löjets skimmer över Löfven, Tegnell och resten av feministregeringen inför hela världen.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Vart är Flockimmunitet beviset på detta virus?

Bevisat och bevisat, det sa jag aldrig, jag sa högst troligt, nästan säkert. Dels för att tester nu börjar visa på det och dels baserat på andra humana coronavirus, där immuniteten brukar ligga på allt från nån månad till ett par år.

https://www.technologyreview.com/2020/04/09/999015/blood-tests-show-15-of-people-are-now-immune-to-covid-19-in-one-town-in-germany/

https://www.scientificamerican.com/article/what-immunity-to-covid-19-really-means/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in