2020-04-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekeke3
Varför är det flertalet asshats som forsätter nämna en immunitet när den INTE EXISTERAR när vi talar om covid-19?

"Ett 50-tal patienter som friskförklarats från covid-19 i Sydkorea har på nytt testat positivt, rapporterar Bloomberg. Enligt landets smittskyddsmyndighet har de troligen inte smittats en andra gång, däremot har viruset återaktiverats hos patienterna.
Samtidigt rapporterar South China Morning Post om en studie som visar att en del patienter som friskförklarats tycks ha oväntat låg nivå av antikroppar. Enligt forskarna kan detta tyda på att alla patienter som varit sjuka inte blir immuna. "

Det är bara att inse att stormen är runt hörnet.

https://bloomberg.omniekonomi.se/coronavirus-may-reactivate-in-cured-patients-korean-cdc-says/a/EWMLMa

Ja inte än... men om 10 år så har vi det.. bara att hålla ut!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Kriser består av att de som får mina skattepengar in på sitt konto varje månad gör lite rätt för dem istället för att fika och åka på konferenser och gå hem 12 före röd dag som de gör alla andra år.

Nej det gör de inte.

I det här fallet består den av en pandemi som folk försöker hindra så gott det går (utan att nämna vad jag tycker om tillvägagångssättet) utan att en massa ADHD-mongon på Flashback ska sitta och grina för att ett dödsfall registreras på fel dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Nej det är inget symptom på Covid-19. Låter som en vanlig influensa då.

Skit också😅
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nej det stämmer inte

Defense Official Makes Rare Statement Rejecting Anonymous Reports About Virus Intelligence
https://www.theepochtimes.com/defense-official-makes-rare-statement-rejecting-anonymous-reports-about-virus-intelligence_3305336.h tml

Ja men vad fan tror du de kommer säga? "Ja vi visste om Corona länge, men vi höll det hemligt"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Nej, nej, nej.

Testerna de gjorde i Stockholm visade att 2,5% hade haft viruset, testerna gjordes förmodligen på de mest utsatta platserna.

Visade testerna att 2,5% hade haft viruset, och således utvecklat antikroppar och var immuna?
Eller att 2,5% var smittade när testet gjordes?
Skillnaden mellan dessa två saker är verkligen enorm, så skulle vara bra om någon visste säkert.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
(NB: jag har inte kollat om siffran ovan stämmer, men för resonemangets skull utgår jag från det.)

Om du ser till antalet döda idag så står det väl ganska klart att man inte hade någon koll på siffrorna 15 mars heller?

Ids inte gå bakåt i tråden, men om det var 1040 fall och vi idag har 790 (använder FoHMs siffror av bekvämlighet - för resonemanget spelar det ingen roll att de är i underkant) avlidna sedan 15.3, så verkar det tämligen klart att man inte hade någonsomhelst koll över siffrorna då heller.

Också om 1040 fall bara skulle avse Stockholms län så är det närapå lika illa: 486 döda idag (platz.se, och inget avdrag för döda före 15.3 heller), en dödlighet på ~45% existerar inte för detta virus.

Så man har inte haft någon koll på läget alls.

Jo det tror jag. Dessa 1040 fallen var i hela Sverige, så kanske hälften var i Stockholm. Det finns alltså rum för lite oräknade i kalkylen.
Citera
2020-04-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Hoppas jag hade det innan jul då. Hade 3 förkylningar på rätt kort tid, dock ingen hosta ..

Inte otroligt alls, har mest troligt kommit in i Sverige i mitten av november
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjhame
Vi har inte lyckats skydda våra äldre

https://www.svd.se/stefan-lofven-vi-har-inte-lyckats-skydda-vara-aldre

Ja det klart. Svetsaren själv och alla hans underhuggare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Det skulle jag också vilja veta (eftersom jag är övertygad om det också).
Vill också se källa. Hade samma symtom som corona i slutet på januari.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Ja men vad fan tror du de kommer säga? "Ja vi visste om Corona länge, men vi höll det hemligt"?
Läste du min länk? Det finns ingen rapport som du påstod.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja du påstog en minskning i italy men de är de ej över en vecka.

Det är en tydlig minskning i både nya bekräftade smittade och dagliga dödsfall om man ser till utvecklingen över en längre period om lite drygt en vecka. Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2020-04-09, 18:36
Medlem
Haloumis avatar
Italien har varit i total lockdown i över en månad nu. Fortfarande dör 600 personer på ett dygn.

Måste vara jobbig info för alla lockdown-vurmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in