2020-04-09, 13:00
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Norge??
Förstår jag inte. Deras kurva har ju planat ut och de planerar för öppna upp igen.

Exakt, och det gillar inte Kin.. ehrm förlåt, WHO.
Citera
2020-04-09, 13:02
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Han kanske gillar ost & godis?

Haha, eller hur Snacka om ologiskt reptilbeteende med bunkrandet och munskydd, för att i nästa stund fylla en påse med stor risk för smitthärd.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte alls. Man gör inte sådana utgallringar på 60+ i normala fall. Vad fan tror du egentligen. Att man har tabeller vilka som ska få vård eller inte. I normala fall sätter man in vård även vid hopplösa fall.

Enligt läkaren i Aktuellt berättade han att många som han kunnat ge vård (respirator) för någon månad sen eller 2, kunde han idag inte ge någon vård. Enligt det nya systemet (nya riktlinjer) så är det tajtare triangering för läkarna enligt system 1 god förutsättning ner till 3 där det är svårt att kunna ge vård, pga dåliga förutsättningar.

https://www.svtplay.se/video/24741298/aktuellt/aktuellt-2-apr-21-00-3?start=auto

Se gärna denna, den försvinner om någon dag från SVT play.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Alltså Fria tider har tappat det totalt i sin bevakning av Corona. Dom gick ju ut rätt tidigt med att ingen borde lämna sina hem då alla riskerade att dö om man gjorde så. Sedan ser man rapporter från Italien från när dom hade 12 000 döda och det endast varit 35st under 50 år som dött. Jag har helt tappat respekten för Fria tider, från att ha varit en trogen läsare så har jag svårt att bestämma mig för om jag ska pissa eller spotta på dom. Kommer tamejfan aldrig läsa skiten igen, dom jävla pissmupparna kan dra så långt åt helvetet det bara går!

Jag har alltid varit medveten om att dom har sin agenda precis som vänsterblaskor som Aftonbladet osv. Men dom har gått över alla gränser för vad som är acceptabelt.

Fria Tider har gjort bort sig och avslöjat sin agenda för läsarna - att smutskasta regering och myndigheter är det enda de har varit ute efter hela tiden. Politiska aktivister utklädda till journalister. Bara ute efter att skapa panik och rädsla, för att gynna deras egna intressen. Vidrigt.
Citera
Medlem
Det finns ingen flockimmunitet . Coronaviruset stannar här, om inte ett vaccin hittas.
Citera
2020-04-09, 13:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Alltså Fria tider har tappat det totalt i sin bevakning av Corona. Dom gick ju ut rätt tidigt med att ingen borde lämna sina hem då alla riskerade att dö om man gjorde så. Sedan ser man rapporter från Italien från när dom hade 12 000 döda och det endast varit 35st under 50 år som dött. Jag har helt tappat respekten för Fria tider, från att ha varit en trogen läsare så har jag svårt att bestämma mig för om jag ska pissa eller spotta på dom. Kommer tamejfan aldrig läsa skiten igen, dom jävla pissmupparna kan dra så långt åt helvetet det bara går!

Jag har alltid varit medveten om att dom har sin agenda precis som vänsterblaskor som Aftonbladet osv. Men dom har gått över alla gränser för vad som är acceptabelt.
Fast en av Sydkoreas främsta experter på infektionssjukdomar, Professor Kim Woo-joo från Korea University Guro Hospital, bekräftar att de haft fall som återsjuknat. Så helt taget ur luften är det väl ändå inte?
https://www.youtube.com/watch?v=gAk7aX5hksU
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
När kineserna bokstavligen svetsade in sin egen befolkning i sina egna hem så ansåg WHO att det var "rasistiskt" att neka inreseförbud för kineser. Vi missade vårt enda tillfälle att isolera viruset.

Deras passivitet gjorde det här till en global kris.

Kinesiska WHO ska inte ha ett rött öre i fortsättningen.
Möjligt. Vad tyckte AT i frågan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Men de är ju precis de som du gör?

Jag slutar härmed att svara på dina inlägg.
Du gör allt för att missuppfatta vad jag skriver.
Du kan inte ens erkänna att trenden i Stockholm de sista 7-10 dagarna är att nya smittade är ganska stabilt ens när du har siffrorna framför dina ögon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Så klart de finns riktlinjer men inte som nu.. Att alla 80 plus ska bortprioriteras.
Göteborgs branden 98 så var de ju en katastrof men har du hört eller läst ngt att ngn miste sitt liv på grund av bortprio?
Om du är 80+, och är så dålig att du måste intensivvårdas för covid-19, så är det så gott som en dödsdom redan innan du lagts i maskinen.
Citera
2020-04-09, 13:04
Medlem
HGs avatar
Då startar den passiva eller aktiva dödshjälpen beroende om man pumpar triage-patienter fulla med morfin. Antar det sistnämnda för att de skall hinna dö snabbare och lämna plats för nya sjuka.

"Personer med en biologisk ålder över 80 år ska prioriteras bort i intensivvården under coronakrisen.

Detsamma gäller de mellan 70 och 80 år som har signifikant svikt i mer än ett organsystem.

Det framgår av dokument som Karolinska universitetssjukhuset har skickat ut till ansvariga läkare."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/lAyePy/dokument-visar-de-prioriteras-bort-fran-intensivvard
Citera
2020-04-09, 13:05
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
När kineserna bokstavligen svetsade in sin egen befolkning i sina egna hem så ansåg WHO att det var "rasistiskt" att neka inreseförbud för kineser. Vi missade vårt enda tillfälle att isolera viruset.

Deras passivitet gjorde det här till en global kris.

Kinesiska WHO ska inte ha ett rött öre i fortsättningen.

Det var dock inte upp till WHO om vi skulle stänga gränserna eller inte, det var våra politiker med Tengele i spetsen som beslöt att INTE göra det. Tengele visste ju inte ens att det gick några direktflyg från Kina, så det var ingen idé att förbjuda desse heller enligt honom.

Nu visade det dock sig att Kineserna var inget problem här, utan dete var våra egna skidåkare i Italien som blev våran undergång.
Citera
2020-04-09, 13:05
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
” -Vi är särskilt oroliga över ett nytt uppsving i Sverige, och att Turkiet haft en dramatisk ökning av virusfall under senaste veckan med 60 procent av alla fall i Istanbul. Även i Israel, Ukraina, Belgien och Norge är smittläget oroväckande, sa han.”

Vad är nu detta? Tegnell, ut och dementera genast! Sveriges beredskap är god.

Det är nog ofrånkomligt att vi får se ett nytt uppsving i Sverige. Tegnell kommer inte dementera en sådan risk. De massmedia som citerar honom säga en sådan sak måste missstänkas sprida fejknjuws.

När det talas om beredskap så måste man vara noga med vad man har beredskap emot. Sverige hade beredskap för att kunna testa och smittspåra enstaka importerade fall, men när smittan väl började spridas inom Sverige så är detta helt överspelat.

Även om Sverige idag skulle införa drastiska begränsningar, som exempelvis generell stängning av restauranger, så kommer effekten av det synas först om många veckor.

Vi svenskar får helt enkelt vara glada så länge som våra dödssiffror är lägre än Belgiens och Frankrikes. Men vi ska inte förvänta oss att det finns några garantier för att dödligheten i Sverige kan stanna på deras nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in