Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
många kommer dö i onödan
Professorn är särskilt kritisk till den triagering som utförs av sjukvården, gallring baserat på överlevnadschanser, som får konsekvensen att äldre coronasmittade ofta inte får sjukhusvård. I stället vårdas de på sina äldreboenden eller i hemmet.
"
Corona kommer sänka svensk medellivslängd"
Nu hoppas jag alla äntligen kan fatta att äldre sorteras bort som annars skulle ha klarat sig. Det har varit ett sånt jäkla tjat till leda här i tråden om att 'så är det inte alls det. ". "Alla som behöver får vård " och bla bla. Så otroligt tröttsamt. Har aldrig varit konspiratorisk i hela mitt liv innan jag började läsa den här tråden men man kan ju nästan undra vad vissa här inne har för agenda när de förnekar verkligheten som är så tydlig för vem som helst att se om man inte bott under en sten ett tag.
Sörjer för alla gamla som dör i onödan. Så sorgligt och onödigt.
Mer info i artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLel0E/seniorprofessor-corona-kommer-att-sanka-svensk-medellivslangd
Jag håller med dig. Det är dock inte lika många som skriver så längre. Däremot verkar det som att trådens domedagssekt ökat i antal.
Vilket jag kan tycka är konstigt då iallafall jag känner mig lugnare än för en månad sedan även om jag fortfarande tycker läget är allvarligt såklart.
När det var som värst för mig hade jag allvarliga tankar på att stänga ned min butik och mura igen alla ingångar så det skulle bli svårare för plundrare att rensa butiken under nedstängningen.