Citat:
Ursprungligen postat av
Decemberregn
ja, det hoppas man, men eftersom själva utformningen av lss-boende och äldreboende liknar varandra så, med kontakter mellan personal/vårdtagare så...ja, sorgligt är det, och sorgligast av allt att många (i ledande ställning) verkar sakna empati. Har man empati kommer man ju automatiskt på massa förebyggande åtgärder...
Håller 100% med dig. Statistiker som Anders Tegnell pratar om folk som siffror i ett diagram som han inte får det utfallet han vill ha med. Det är oerhört tragiskt. Ingen gång har jag hört honom säga någonting om de anhöriga, sörjande till de personerna bakom de "siffrorna". Han är oerhört kall och så tvärsäker om allting så jag förstår att många tror honom, och litar till hans uttalanden.
Som människokännare så vet man att när människor är
tvärsäkra och inte kan ta in någon annan information än den som stödjer deras "tes" så ska man dra öronen åt sig.
Jag skulle känna mig mycket mer säker på Anders Tegnell och FoHM om dem var mer seriösa och faktiskt sa rätt ut att de är osäkra på sina prognoser (som ofta bygger på andra influensor), och istället påpekade att de faktiskt inte kan veta. Och inte som Anders Tegnell brukar säga;
- Men vi gissar, alla länder gissar, Norge också.
Det inger inte förtroende. Den enda som jag tycker är förtroendingivande är Björn Olsen som är
tvärsäker på att vara osäker eftersom det är ett nytt virus som man ska ha respekt för, och ta höjd för allting, och vara proaktiv.