Citat:
Ursprungligen postat av
guldkorn
Hade vi inte avslutat diskussionen?
Du skrev att Tegnell sagt att antalet dödsfall i Stockholm planat ut och gjorde ett stort nummer av att det inte stämmer.
Jag har förklarat att du har fel, att det inte var det han sade och försåg dig med källan där du i efterhand kan gå in och lyssna själv eftersom du uppenbarligen inte lyssnade första gången.
Att du sedan är av en annan uppfattning än statsepidemiologen gällande vilken data som är väsentlig eller inte när det gäller spridningen av en pandemi är upp till dig. Om din poäng är att man enbart ska titta på antalet döda för att förstå hur smittan sprids så för då fram den ståndpunkten - men ljug inte och hitta på att Anders Tegnell sagt något han bevisligen inte sade uteslutande för att det passar din världsbild.
Någon grundkurs i ”vetenskaplig ansats” har jag inget behov av, jag har högskolepoäng så det räcker och har sedan länge lämnat den tiden i mitt liv bakom mig, men skulle jag mot förmodan ändra mig på den punkten skulle jag sannolikt inte vända mig till någon som verkar använda merparten av sin vakna tid att sitta och skriva halvt psykotiska inlägg på Flashback...
Igen, vad anser du Tegnell menade med 'fall'?
Jag förtydligade i mitt tidigare inlägg att jag drog slutsatsen att han menade dödsfall, då det är den mest intressanta siffran och definitivt det enda väldefinierade begreppet som kan betraktas som fall. I synnerhet som Tegnell själv gång på gång påpekat att antalet smittade är ointressant.
Men låt oss för diskussionens skull anta att jag har fel. Då är frågan: just vad syftade Tegnell på när han talade om 'fall'?
För du anser väl inte att 'fall' är ett väldefinierat begrepp, eller?
Så igen:
V A D
M E N A D E
T E G N E L L
M E D
"F A L L"?
Se så, svara nu och sluta fega ur.
Avslutningsvis, anledningen till att jag torterar dig på detta vis är att jag anser du sprider irrläror, vilket omöjliggör en fruktbar diskussion. Jag är ruskigt trött på ideologiskt drivna debattörer som känner sig tvingade att försvara 'sina' politiska figurer till varje pris.
Det är för övrigt ett ganska billigt nybörjartrick att försöka undvika torgföra sin obildning genom att förflytta fokus när argumentationen går åt helvete.
Vad det gäller din högskoleutbildning, anser jag att, döma av vad du åstadkommit här, borde ha en god möjlighet att kunna få pengarna tillbaka från CSN, då vem som nu än försökte lära dig något uppenbarligen misslyckades kapitalt.