2020-04-08, 22:58
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerhunter10
Det kan jag mycket väl förstå att respirator är för tufft för dem som är riktigt gamla och utsikterna för denna behandling är mkt låg för denna grupp.Känns dock som de äldre lämnas ensamma till sitt öde. Får de någon behandling alls på ålderdomshemmen? T.ex. syrgas, smärtstillande och ev lugnande eller de får bara möta döden ensamma?
Rapporter har kommit om rummen efter avlidna i misstänkt Colin-19 inte ens saneras innan nästa boende flyttar in. Finns inte tid säger de, snarare saknas rätta viljan i samhället. Satan vilket pisseland Sverige blivit!

Tyvärr har det varit så även innan Coronan slog till, men i och med denna panepedemi blev dom helt lämnade åt sina egna öden, du har helt rätt- ett jävla pissland av byråkrater som övergivit "den svenska modellen" helt.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siiickan

Andas du fortfarande? Läs nyheterna. Man sätter inte upp en task force för att skydda sjukhusen när IVA paltserna tar slut om det inte vore så att de ska ta slut inom snar framtid.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPG4zG/poliser-redo-kan-bli-coronastokigt-vid-sjukhus

Eller så har de haft ordningsproblem när anhöriga inte velat acceptera besöksförbud.

För när källan är "enligt uppgifter till Aftonbladet" så vet man att det är rena spekulationer.

Detta är usel journalistik, riktigt usel. De kopplar ihop en tidigare egen artikel kring eventuell platsbrist på IVA med en förestående höjning av polisberedskap och drar egna slutsatser.

Sant eller inte, det enda man vet i det här fallet är att artikeln är lika spekulativ som den här tråden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av muslicornflakes
Det dör inga horder av människor, som Flashback förutspådde. Kurvan flackas ut, Stockholm börjar återgå till det normala.

Ni har suttit och hoppas på någon slags massdöd men verkligheten har nu visat att det inte kommer hända, i varje fall inte i Stockholm. Det sker inte och ni är bittra. Vi fattar.

Eh. Har du helt missat att man har kravallpoliser utanför sjukhusen i Stockholm för att mota sjuka vid grinden?
Man mörkar siffrorna så klart. Inbilla dig inget annat!. Förmodligen ligger vi på 10 000-20 000 döda om dagen och detta ökar exponentiellt för varje dag som går. Kommer säker dö runt 10 miljoner om dagen bara i Sverige inom några dagar.

Obs, vill bara förbereda dig mentalt på vilka typer av svar ditt inlägg kommer få här inne.
Älvsjömässan har inte ens tagits i bruk. Vi har koll på läget.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Det jag menar är att jag redan varit smittad och sitter hemma i karantän då jag fortfarande uppvisar symptom i form av ett luktsinne som inte helt vill komma tillbaka ännu. Precis som många andra blev jag sjuk och därefter frisk, vilket följer den data vi bland annat sett från Kina och Italien.

Får nästan känslan av att du önskar livet ur mig och fler som smittats, det hoppas jag inte stämmer?

Förlåt mig Herr Divano. Ibland kommer man i ordalag med oseriösa. Jag förstår nu att du är en seriös person som talar ärligt.
Citera
2020-04-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muslicornflakes
Det dör inga horder av människor, som Flashback förutspådde. Kurvan flackas ut, Stockholm börjar återgå till det normala.

Ni har suttit och hoppas på någon slags massdöd men verkligheten har nu visat att det inte kommer hända, i varje fall inte i Stockholm. Det sker inte och ni är bittra. Vi fattar.

Vem har hoppats på massdöd?

Efter några dagar med färre smittade har det ökat igen. Är för tidigt att säga något om hur det blir i Stockholm nu när vårdplatserna börjar ta slut. Tror och hoppas att alla hoppas att kurvan börjar peka nedåt, men kan lika väl börja gå upp igen. Särskilt med tanke på personer som dig som säkerligen återgår till att leva på som vanligt när det rapporteras färre fall ett par dagar.
Citera
Medlem
sannes avatar
Dagliga verksamheter i Stockholms stad stänger efter krismöte idag. Publicerad: 2020-04-08 16.39.

Citat:
Citat:
Det är Stockholms stads krisledningsnämnd som beslutat om stängning. Beslutet gäller från och med den 9 april 2020 och till och med den 31 maj 2020 om inte annat beslutas. Beslutet ersätter krisledningsnämndens beslut den 26 mars.

https://start.stockholm/aktuellt/stangning-av-dagliga-verksamheter/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Jaha? Hela Europa har det riktigt illa.

Nej inte hela Europa.
Finns länder som inte har stors problem ännu.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Hur många vidtar åtgärder?
1, Andningsskydd
2, Hålla avstånd till folk
3, Tvätta händerna snarast när du kommer hem.

2 och 3 i mitt fall, stenhårt.
Citera
2020-04-08, 23:00
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
1. Nej
2. Nja, tänker på det. Följer inte slaviskt.
3. Ja.

Är du för "fin" för att bära ett andningsskydd?
Citera
2020-04-08, 23:01
Medlem
Det spelar ingen roll om IVA patserna är slut eller inte. Oavsett vilket kommer det finnas fler patienter än normalt som är missnöjda med vården deras anhöriga får. Tjugo poliser som tränats att valla fotbollsfans och demonstranter är ingen stor sak. Det ska tolkas som att inga problem väntas.
Citera
2020-04-08, 23:01
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
BREAKING NEWS
Påven: Coronaviruset är naturens svar på klimatkrisen
Citera
2020-04-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag trodde det dög med rykten för din del numer?

Dessa är väl redan klara? 89000 dog 2017 och 92000 2018. 3000 fler som tillskrivs influensa. Nog om detta eftersom resultaten för 2020 inte är klara. För något land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in