Citat:
Ursprungligen postat av
Ribersborg
Precis, siffrorna skyfflas runt mellan de senaste dagarna för att hålla "antal döda per dag" så lågt som möjligt. Att det läggs till lite fler döda 4-5 dagar tidigare är det ingen som reagerar på. Det påverkas också kurvan och AT kan därmed stå o påstå lite vad som helst. Allt för att tillgodose regeringens vilja och behålla lugnet och fortsätta hålla samhället, arbeten och konsumtionen igång.
Till det kan läggas alla de som nu avlider på äldreboende, vårdhem, långvård etc. Alla dessa "går till döden utan att passera IVA" och kan enkelt fifflas bort som "lungsjukdom" eller "avliden med Corona" till skillnad från "avliden av Corona".
Snälla, kan någon av er som påstår detta visa en faktisk källa på att det sker. Jag undrar varför nåt som John Campbell slängde ur sig ska ha blivit någon sanning?
FHM har ju tvärtom sagt att för att fånga de som inte dör på sjukhus så kör de dagliga avstämningar mellan dödsregistret och covid-19 registret. Alla som konstaterats smittade och avlider sätts upp på "coronakontot".*
Däremot är ju det eventuella mörkertalet de som dör av covid-19 utan att först blivit provtagen och konstaterad smittad. Jag vet inte om man provtar post mortum, nån får gärna upplysa mig.
*brasklapp för hur en hypotetisk situation där en covid-19 smittad som omkommer i en trafikolycka el dyl hanteras.