2020-04-08, 14:40
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du är en människa helt utan självinsikt.
Att hävda att du har bättre kunskaper än Tegnell är ungefär som att säga att: ge mig 3 dagars träning och jag blir världsmästare i boxning MED bakbundna händer krypande i ringen.

Det räcker med att jämföra den självgode Tegnell's utfall med våra grannländers för att kunna avföra honom som en lågbegåvad byråkrat.

Förhållande mycket resurser har slösats på denna figur i hopp om att försöka utbilda honom, tyvärr verkar det, i likhet med Tegnell's egna åtgärder, inte haft någon som helst effekt.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nä det är inte rimligt. Rädslan tog över. Om det är något som människan avskyr så är det osäkerhet och något nytt som man inte känner till. Dock är även 0.6 ganska illa, det skulle vara värre än HongKong flunsan och göra Covid-19 till en kategori 3 pandemi. Men att stänga ner hela världen, nja...
Nedstängning av världen och införande av kinesisk samhällskontroll i väst.
Unemployment could reach 30% in the U.S., says St. Louis Fed’s Bullard

‘This is a planned, organized partial shutdown of the U.S. economy in the second quarter. ..’
https://www.marketwatch.com/story/unemployment-could-reach-30-in-the-us-says-st-louis-feds-bullard-2020-03-22
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Corona kan bli en kollektiv intelligenshöjare, då det verkar ha effekt på testiklarna...

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.21.20037267v2

Även gamla hederliga SARS..

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16237152
vad har intelligenshöjning med dina testiklar å göra?
Citera
Medlem
Hur kommer det sig att Tegnell får stå där och ljuga utan att bli ifrågasatt?
Vågar inte media granska makten eller vill de inte för att det är en av dera som har makt nu?
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Dödstalen börjar stiga i andra delar av Sverige. Har följt siffrorna på c19.se ett tag.
Dalarna stiger. Börjar också stiga längre upp i landet.Överallt lite smått.
Vad han menar med att det planats ut samtidigt som det ökar är mer att han antydde att det har planats ut här i Stockholm. Vad han nu menar med det.
Stockholm har tagit emot IVA patienter från andra delar av landet. Dör de då i Stockholm så blåser de ju upp Stockholms antal döda.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
https://www.bildtagg.se/bild/l8ji3m8s7oss18uxq1uycn

Varsågod.

Turkosa är nya dödsfall. Som du ser är det rejäl eftersläpning. Men han sa att man börjar få bättre rapportering nu.

Det har även börjat komma in rapporter att franska, spanska och italienska siffror eventuellt är felaktiga de med då de tidigt räknade bort folk på äldrevården vilket de nu kompenserar för så vi får se vart allt landar.
Citera
2020-04-08, 14:41
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Jag ber om ursäkt men jag har inte tid att gå igenom 17 000 sidor, kommer du med ett sådant påstående måste du väl ha en källa? Eller tror du på jultomten också?
Jag tänker som så att vi är många som följt tråden kontinuerligt...jag skriver för dessa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ja men jag vill vi berättar om de vi känner till har corona _ alltså andra än vi själva
Det hadde vært fint med en slik tråd, og der kunne vi kanskje også postet linker til artikler der mennesker har fortalt om hvordan de hadde det mens de var syke av corona?

Det hadde også vært fint med en egen tråd der man kan poste linker og informasjon fra forskjellige artikler om symptomer på corona, ettersom det stadig blir publisert nye artikler med nye symptomer som har blitt avdekket.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-08 kl. 14:43.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Trådsanning som vanligt alltså. Tack då vet jag.

Jag är inte alarmistisk, beskriver bara läget. Kan inte ange en källa, men min beskrivning stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Lol...negrer är försökdjur?

Dom flesta vaccin och mediciner testas i Afrika innan dom testas på européer. Det är standard.
Citera
2020-04-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Vet ej om du överhuvudtaget följt med vad AT sagt, men han har kört samma mantra i veckor.

”Nu börja det plana ut...”

Ja, han lär få rätt tillslut

Jag har hört honom säga att det ligger en högre peak framför oss.
Men du hör nog endast det du vill höra.
Problemet när man ser en debatt som en fotbollsmatch.
Citera
2020-04-08, 14:42
Medlem
Borde inte samtliga eller i alla fall absolut flertalet som dör göra det under vård i respirator för det är väl syresättningen som är den direkta dödsorsaken men statistiken säger ju något annat. Varför ??
Det tyder ju på att sjuka i behov av respirator inte får det !?
Har någon här på FB sett någon information om detta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in