2020-04-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Hoppas du skojar! I princip sågar du all statistik och isf är det också mycket möjligt att fler har dött i Sverige men som aldrig blivit testade...
De som sågar ”all” statistik är de faktaresistenta som väljer att blunda helt från de data som kommit från Kina, Italien och nu börjar framkomma i Sverige: riskgrupper (äldre och sjuka, ofta i kombination) dör, alla andra gör det inte.
Citera
2020-04-08, 14:32
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Tyskarna är som bekant effektiva när det gäller. De testar och spårar och därför får de även nu med mer unga i sin statistik:

https://www.nytimes.com/2020/04/04/world/europe/germany-coronavirus-death-rate.html

https://time.com/5812555/germany-coronavirus-deaths/

https://www.statista.com/statistics/1105465/coronavirus-covid-19-cases-age-group-germany/

Lite andra resurser och insatser där än i Sverige (och säkert även Frankrike). Tyskland har nog bäst sjukvård totalt sett i hela Europa.

Sedan har de alltid haft en mer liberal inställning till alternativa behandlingsmetoder så olika kininbehandlingar, gamla antiviral mediciner mot ex hiv och ebola, plasma/serum/antikroppsbehandlingar t o m intravenöst vitamin C och lite annat kanske inte påverkar dödstalen så mycket nu men de kommer nog att sättas in i stor skala snabbare i Tyskland än de flesta andra länder när de stora studier som är på gång visar vad som är effektivt.
Det finns stora indikationer och skrivits om att tyskland inte bokför äldre sjuka som döda i corona. Om det är sant så är det helt logiskt att snittåldern i tyskland är lägre. Ingenting som går att bekräfta ännu...
Citera
2020-04-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Jag har iaf inte tokfel som Tegnell. Alltid ngt. For all del, lyssna du pa honom. Han far säkert rätt pa nagot, i framtiden. Som att han hade fel (sagt när svetsaren sparkar honom om 2 veckor)

Du är en människa helt utan självinsikt.
Att hävda att du har bättre kunskaper än Tegnell är ungefär som att säga att: ge mig 3 dagars träning och jag blir världsmästare i boxning MED bakbundna händer krypande i ringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Märkligt hade vi inte runt 2500 döda vanliga influensan 2018 med vaccin?
Detta verkar ju vara mycket milt virus då bara 600 döda utan vaccin.
Antar minst 30000-50000 skulle dö av "vanliga" influensan utan vaccin
9 av 10 känner sig inte ens sjuk

Mycket bra gjort av Sverige att inte haka på psykosen världen lider av.

Japp. Helt klart.
Som talats om förut och idag är testet som gjorts av sjukvårdspersonal i Linköping intressant då hälften av de testade varit smittade, varav många varit helt utan eller med mycket milda symptom. Sannolikt är en mycket stor del av vår befolkning, och jordens befolkning, smittade, utan minsta symptom.

Det kritiska är att det sprids snabbt, och sätter sjukvården i gungning för att det trots allt krävs sjukvård för somliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vergatario
Hade det varit den totala räkningen hade det väl varit okej men ropa inte hej än

Tvivlar att alla som dött i denna statistik dött för de haft covid-19 i sin kropp ...och många skulle nog dö rätt snart ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Tja - det högt.
Sätter man det i relation till vad som förutspåtts är det en i allra högsta grad mycket bra siffra.
Som sagt, vid den här tiden 8 april, hade sjukvården för längesedan havererat och folk sparkats ut med huvudena före, om man frågat nobelpristagarna i smittspridning i denna tråd.

Jag är själv förvånad, positivt - Det är bra att man har det på 80% vid denna tidpunkt.

Nej. Att vi ligger på 80% nu, innan det ens dragit igång, är riktigt illa.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
- 76 rapporterade döda i förrgår.

- 114 rapporterade döda igår.

- 96 rapporterade döda idag.

Ändå är det bara 45 per dag som dör, enligt Anders Tegnell. Tegnell säger också att eftersläpningen är väldigt liten just nu:

Citat:
– Avlidna per dag ligger nu på 45, det låg på ungefär 40 igår. Fördröjningen har blivit mindre, nästan alla nya fall gäller de senaste dagarna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Tja - det högt.
Sätter man det i relation till vad som förutspåtts är det en i allra högsta grad mycket bra siffra.
Som sagt, vid den här tiden 8 april, hade sjukvården för längesedan havererat och folk sparkats ut med huvudena före, om man frågat nobelpristagarna i smittspridning i denna tråd.

Jag är själv förvånad, positivt - Det är bra att man har det på 80% vid denna tidpunkt.

IVA ligger bara dom under 60 på, där ligger dom i veckor och hälften skrivs väl ut. Massslakten sker ju på våra äldreboenden i Sthlm, Borlänge, Eskilstuna och Örebro.

for a starter
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Spelar ingen roll när de basunerar ut att 9/10 är symptomfria. Räknade ut att i mitt län är dödligheten 6,15% av alla som testats positivt. Givetvis kommer siffrorna att sjunka men ändå. Basunera ut sådana tal också istället för att sprida propaganda om hur harmlöst det är.

Eller att 8419 positiva svar i Sverige och 687 döda innebär en dödlighet hittills på 8,7%

Det positiva är att någon (ej i min omgivning eller krets) med liknande mina symptom men med feber också, testats negativt trots tydliga covid-19 symptom. Så jag antar att jag kan röra mig ute om jag håller avståndet. Men jag riskerar ny sjukvända då om jag inte haft viruset ändå och det är ju mindre positivt för mig.
Hade man bara testat de som avlider, så hade ju dödligheten i ditt resonemang legat på 100%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det finns stora indikationer och skrivits om att tyskland inte bokför äldre sjuka som döda i corona. Om det är sant så är det helt logiskt att snittåldern i tyskland är lägre. Ingenting som går att bekräfta ännu...
Haha, ”stora indikationer”. Posta gärna källor till dessa ”stora indikationer”.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är vi uppe i 347 döda om dagen i Stockholm än eller är tråden prognos om 8000 döda stockholmare till 1:a Maj accepterade som åt helvete felaktiga?

Dom har inte tid att svara då dom just nu flyttar sina målstolpar.
Citera
2020-04-08, 14:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Tack för tipset, jag spritar för att inte få skiten på varorna (om möjligt) och sedan med mig hem.

Kylhandtag (med virus)- tar i Köttfärsen- ned i kundkorg-Påsen- sen med Hem.

Nu är det ju luftburet under vissa förutsättningar även.
Var på en bygghandel för ett tag sedan, där inne hostade och snörvlade personalen.
Tänkte wtf, nu börjar man att känna av något jävelskap själv.

Har undvikit det mesta vad butiker heter. Men jag kan ju se att dessa rekommendationerna inte fungerar på det stora hela.

Tänk inte för mycket på det dock, för ju mer du aktivt tänker att du riskerar att bli smittad desto större chans är det att du får för dig att du är smittad, detta ovanpå att det är förkylningstider ovanpå detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in