2020-04-08, 14:22
Medlem
Hobbybondes avatar
Jag tror det här kommer gå bra. Bra att Stockholm ligger före övriga landet så man kan fördela patienter. Ärligt talat börjar jag faktiskt tro att vi kan bli det land som kommer klara oss bland de bättre totalt sätt när det här är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Hur många döda skulle det vara vid det här laget enligt "prognosen" som alla ni hysteriska predikade om för några veckor sen?

Har inte predikat, men e nyfiken. Vad tycker du e godtagbart? Att en person varje kvart i snitt avlider av corona?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Tegnell säger att vi (Stockholm) bör ligga på 1 idag nu, och att kurvan (fortfarande planar ut).
Kollar man antal smittade i Stockholm idag så slår de nya rekord på 298 (igår 136).
I hela landet 655 nya fall hittills idag (igår 504).
Hur kan vi då ligga på dag 1 och närma oss 0. Hur kan han se att kurvan planar ut!?
Han har sagt detta i 2 veckor nu men kurvan år ju fortfarande stadigt uppåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reparationssats
Tycker det är ovärdigt, Tegnell menar alltså att ansiktsmasker inte skyddar brukaren från att bli smittad.

Det är ingen detaljerad förklaring av vilken ansiktsmask, men sjukhuspersonal använder det för att ?????inte smitta patienten????? NEJ för att inte bli smittade själva såklart

Det är ovärdigt för att det gör att han gör det ännu svårare att normalisera att använda mask, det är absolut inte vad vi ska göra nu, vi ska uppmuntra att använda mask. Det svåra med att bära mask är det sociala trycket, att man känner sig uttittad, vilket man blir. Får man bort det så skulle det vara underbart.
Om man är stark och tänker på sin egen hälsa idag går det an.

det är ju inte bara att ha mask... du kan tex inte bara ta av dig den, du måste ju vidta föärsiktihetsåtgärder om man ska ta på och ta av den... engångmask ska kasseras eller steriliseras och inte användas på 3 dagar har jag för mig. förespråkar sundströms halvmask med glasögon lättare att ha och göra med.
Citera
Medlem
sannes avatar
Hur kan han så tvärsäkert säga att dem i Nyköping (som varit smittade många på sjukhuset), att det inte är så på andra sjukhus (asymptomatiska spridare).

Hans tvärsäkerhet inger inte förtroende!
Citera
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparationssats
Det är ingen detaljerad förklaring av vilken ansiktsmask, men sjukhuspersonal använder det för att ?????inte smitta patienten????? NEJ för att inte bli smittade själva såklart

Nu får du ju skärpa dig. Inte sitter du väl med en hjälm på huvudet bara för att byggar använder det?

Dom är konstant i närheten av smittade och jobbar antagligen mycket närmare dom än vad du kommer vara andra människor så är ju extremt dålig jämförelse.
Citera
2020-04-08, 14:23
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Hur många döda skulle det vara vid det här laget enligt "prognosen" som alla ni hysteriska predikade om för några veckor sen?

Ja alltså, vissa här inne var stensäkra på hundratusentals döda. För att komma upp i de siffrorna måste coronan mutera till rabies i Sverige.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Om man dör med sockorna på betyder det inte att man dör av att ha sockorna på. Samma sak med viruset. Man kan ha det i kroppen utan att det är orsaken till att man dör, eller ens relaterat till orsaken. Man kan ju ha en mild eller asymptomatisk coronainfektion och dö av något helt annat.
Absolut men corona kan även vara en bidragande orsak till att någon dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Har du någon källa på detta..
Ja, men den är nio dagar gammal så situationen är nog betydligt värre nu : https://tcf.org/content/commentary/new-data-show-true-march-jobless-rate-near-20-percent/?gclid=EAIaIQobChMItsyL3YTW6AIVRKqaCh3CYwFCEAAYASA AEgKfaPD_BwE&session=1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Presskonferensen:

"Vi ser ingen uthållighet vad gäller skyddsmaterial"

Det har sagts, ordagrant, i en månad.

Uthålligheten har hela tiden varit 24-48 timmar och att det är det man jobbar utefter i alla led.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nej det sa han inte, 24 fall har inte fått exakt dödsdag än, dom finns dock med i totalen, men kan inte ses i graferna.
Låter ju betryggande. "Tjena, vi hittade just en kille här på avdelningen som inte visar några livstecken, men ingen i personalen vet inte vilken dag han dog".

Eller hur går det till, och hur kan det vara så vanligt?
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Om man låter sig styras av idioter så kan det vara dags att vidta egna åtgärder. Tänk självständigt, skydda dig och se idioterna dö. Du kan göra stor skillnad för dig själv om du vågar lita på din väg att möta krisen.

Har preppat och fixat, undviker allt umgänge jobbar hemifrån.

Handlar 1 gång i veckan, fick en smärre "chock" idag i butiken.
Jag var även den enda jag som spritade händerna när jag tog i kyldörrar korgar etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in