2020-04-08, 11:11
Medlem
Alaska23s avatar
"Vi måste komma ihåg att han tidigare på kvällen tackat nej till att träffas. Han hann inte. Han hade mycket måsten. Det var mycket att pyssla med den dagen."

Väldigt dåligt och svagt försvar måste jag säga. Jaha han tackade nej till kaka/mörda när hon föreslog - ja men då är han oskyldig.
Sen att han tog upp den röda tråden som kan ha kommit till mp efter mordet - ??? När det finns så otroligt mycket andra omständigheter som.
Citera
2020-04-08, 11:11
Medlem
Lonnrots avatar
”Försvaret tar nu upp motivet till mordet.
– Det behöver inte finnas ett motiv för att döma någon för ett brott. Det gäller även indiciemål. Men om det inte finns motiv måste bevisningen vara så stark att åtalet kan anses styrkt på grund av det.”
Försvaret, NAs rapportering
Citera
2020-04-08, 11:14
Medlem
Flaskbackares avatar
"Advokaten vill lyfta frågan, vem är det som haft problem med relationen?
- Det är inte NN, säger advokaten."

Som jag sa igår, han insinuerar att HD faktiskt är den med motiv för att skapa tvivel
Citera
2020-04-08, 11:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
De hittade ett par byxor hemma hos SD som hade en tråd i midjan där man snörper ihop liksom som liknade denna tråden. Men via undersökning kunde man inte binda tråden till LW. Det var dessutom så att tråden inte hittades vid den första undersökningen då LW påträffades utan vid en senare undersökning av platsen. Det finns således en osäkerhet i huruvida tråden fanns där från början. Det är osäkert således. Och tråden binder inte SD till brottsplatsen.

Tack! Lite av en slamkrypare då...
Citera
2020-04-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
"Advokaten vill lyfta frågan, vem är det som haft problem med relationen?
- Det är inte NN, säger advokaten."

Som jag sa igår, han insinuerar att HD faktiskt är den med motiv för att skapa tvivel
Tror du? Kanske det är så att han snart nämner HD också? Frågan är hur HD skulle kunnat lura ut LW i så fall. Men det är inte advokatens jobb i och för sig, att klura ut det. Det är att skapa tvivel. Men jag tycker ändå han gör ett ganska dåligt jobb måste jag säga.
Citera
2020-04-08, 11:21
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du? Kanske det är så att han snart nämner HD också? Frågan är hur HD skulle kunnat lura ut LW i så fall. Men det är inte advokatens jobb i och för sig, att klura ut det. Det är att skapa tvivel. Men jag tycker ändå han gör ett ganska dåligt jobb måste jag säga.

Fast han har ju hela dagen på sig så det är för tidigt att döma ut hans insats. Han måste nämna HD som ev gärningsman då han arbetar för att få sin klient frikänd. Och HD är inte åtalad så det spelar ingen roll vad han säger om henne.
Citera
2020-04-08, 11:21
Medlem
– Vi har legat sömnlösa för att försöka hitta motiv till varför han skulle mörda Lena. Motivet tycker vi borde ha framgått klart redan när åtalet väcktes.

Jaha? Vilket är motivet då? Bättre kan han väl? Eller skall han fortsätta ducka för de självklara outsagda frågorna?
Citera
2020-04-08, 11:23
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

"– Vi har hört så mycket om tiden 2016 och 2017. Vi måste ställa oss frågan vem det är som har haft problem i den här relationen. Vem är det som mått dåligt i den? Vem talar med vännerna om relationen hela tiden? Det är inte NN. Han har inte haft några relationsproblem förutom när hans otrohetsaffär avslöjades 2017. Men vid tidpunkten för mordet, vad hade han för relationsproblem då?"
Citera
2020-04-08, 11:23
Medlem
"Dom har legat sömnlösa för att hitta ett motiv" Då skulle dom ju passat på att läsa FUP för SD och försvaret har lite olika syn på saker och ting. Riktigt lågvattenmärke.
Citera
2020-04-08, 11:24
Medlem
– Lena saknad annat förutom mobilen. Hennes hörlurar och kontokort var borta.

Eftersom hörlurarna satt fast i mobilen och kontokortet satt i mobilskalet. Det här går INTE bra för Backman. Allt han säger går att förklara hur lätt som helst och det han säger känns inte ens som en liten gnutta tvivel planteras.
Citera
2020-04-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Alltså lite snygg tidsförflyttning...jag skulle säga att mordet begicks 23.40.23.50

Sedan är hennes mobiltelefon på väg därifrån....och kl 00.07 kopplas den upp på Hjalmar Bergs väg, där den återigen kopplar upp sig kl 00.47, och på samma plats slutligen stängs av kl 01.41

Källa: https://forumbilder.com/i/roqG

Är det inte korrekt att vägen heter,

Hjalmar Bergmans väg ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-08, 11:26
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Advokaten menar att relationen höll på att plana ut. De var bara vänner, men hade sex.
- Varför skulle han mörda henne?

– Vi har legat sömnlösa för att försöka hitta motiv till varför han skulle mörda Lena. Det tycker vi borde ha framgått klart redan när åtalet väcktes.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-advokaten-det-ar-tidpunkten-som-det-har-malet-bygger-pa-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet

Så man behövde inte reda ut varför hon mördades?
Det kunde polisen se på en gång?

Jamen då så.

Och att använda sådana knep som att säga att de legat sömnlösa, är det ett vanligt kne?
Det känns som ett lågvatten märke.

De möter inte det motiv som åklagaren har tagit upp.
Att SD ville ha tillbaka HD till varje pris, men ha hade INTE berättat att L*ena och han fortsatte ses och att hon hotade med att avslöja allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in