2020-04-08, 11:18
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Klarar du inte av att läsa i en tabell ?
Spanien har tex 300 döda/miljon invånare
Sverige har 59 döda/miljon invånare.

Som sagt tidigare, sluta sprida lögner.
Om du själv inte förstår att du ljuger så är du för korkad för att yttra dig.
En relevantare jämförelse är att vi förhåller oss till våra grannländer...

Italien, Spanien:generations boenden, mycket social samvaro ( pussande och kramandes...)

Svenskar är mer lika norrmän och finnar, därför bättre att jämföra statistiken med våra grannländer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Tror du seriöst att media hade undvikit att rapportera om vården selekterade så att folk dog pga platsbrist? Har du foliehatten på dig?
Det har redan rapporterats nya riktlinjer ibland vilka som kommer få vård. En vecka sedan? Hallå, hänger du inte med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast du ser dessa personer bara när de sitter där. Övriga veckan kanske de jobbar hemifrån? Då minskar smittorisken likafullt. Dessutom kan foton vara bedrägliga för de ger ett hoptryckt perspektiv som gör att det ser tätare ut än vad det är. Ett foto rakt uppifrån kanske skulle ge ett glesare intryck, men då blir det ingen upprörande nyhet.

Ja, visst kan det vara så. Jag är alltid källkritisk och bildkritisk, personen som laddat upp bilderna hade flera bilder från samma pub och det var verkligen knökfullt från alla vinklar. När jag loggade ut härifrån tidigt i morse så tänkte jag på att Sverige är landet med de dubbla budskapen. Vi ska hålla distans, hålla oss hemma samtidigt som vi ska gynna den lokala restaurangen/puben o.d så de inte går i konkurs.
Citera
2020-04-08, 11:19
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja det e sant magsyra e ju effektivt
Men viruset i sej tål inte heller värme

Skönt, då behöver jag inte tvätta händerna längre.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Från en dumskalle till en annan dumskalle. Hej på dig!

Jag förstår att du miniatyrstalin inte gillar idividualism, arbetslösa, idioter, dumskallar och misogyna incels. Jag förstår också varför du inte tycker om specifikt individualism.
Vilka"alla" menar du att jag skall hålla mig undan ifrån. Dumskallarna???
Ska väl inte spela någon roll om en dumbom diskuterar med andra dumbommar. Du måste ha halkat in på någon sidoväg. Gått vilse eller nått ditåt.

Du behöver inte bekymra dig om forumets standard det tar Admin hand om genom regeln KFK.

Det sitter inga experter här inne och diskuterar hur de skall lösa covid-19 farsoten med några konstruktiva förslag, funderingar, vetskap.
Vad har du för konstruktiv lösning. Nu får du inte använda dig av Tegnells ord.
Jag vill ha din konstruktiva lösning på problemet.
Du får gärna ge ett konstruktivt förslag också på hur man gör sig av med alla " dumbommar" här inne..
Citera
Medlem
Ruggigt vad man nedrustat i Sverige.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12579928
Citera
2020-04-08, 11:20
Medlem
Karmans avatar
"Sverige på väg mot en tragedi", enligt professorn och överläkaren Björn Olsen:
https://www.nrk.no/urix/svensk-pandemiekspert-mener-at-sverige-er-pa-vei-mot-en-tragedie-1.14976893
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Nej och du kan inte helt säkert garantera att alla elektronbindningar som håller samman atomerna i din kropp inte släpper imorgon, men du kan göra en rimlig gissning.

Den här krisen har verkligen fått mig att tappa förtroendet för flashback som kollektiv. Verkar mest vara pundare och imbeciller här, massmedia kanske har rätt ändå.

Ja, du är här
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
"The team also found that antibody levels rose with age, with people in the 60-85 age group displaying more than three times the amount of antibodies as people in the 15-39 age group."

Det där ger mig Spanska sjukan vibbar.

Tvärtom. Yngres immunförsvar rubbas knappt av den milda corona medans de äldre med ett sämre immunförsvar reagerar kraftigare.

Det här är ett styrkebesked för alla unga att pensionärsviruset covid-19 har litet att hämta hos dessa.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Personligen så ser jag det som oroande att Sverige inför en diktatur light med Sossar o Miljöpartister.

Fördelen är att de också måste ta ansvar för sitt handlande o ikke handlande.

Men vi kan få se fram mot total populism utan motstycke de kommande månaderna.

Låt oss INTE glömma hur år Socialdemokratiska regering lät för tre år sedan:

”Glöm lager med livsmedel, skyddsmasker och andra förnödenheter”

”Ett modernt försvar ska inte bygga på strukturerna från förr”

”självförsörjningsgraden är kanske inte det absolut viktigaste, vi kommer sannolikt att kunna utbyta varor med länder i vår närhet”

Anders Ygeman (S) 2017
Jag har ingen kritik mot den här nya idén med egenansvar. Vi har alldeles för LITE egenansvar i Sverige. Den som har makten bär ansvaret. Egenansvar= egenmakt, dvs makt över sig själv och sitt liv.

Det största problemet jag ser med hanteringen av epidemin är svamlandet och ljugandet. Folket blir felinformerat. Nedmonteringen av välfärden och beredskapen har majoriteten röstat för, så jag har inga synpunkter på det.
Ett annat stort problem är skolplikten, vilken ger staten makten över hela familjer och därmed också ansvaret för dessa familjer och deras arbetssituation. Regeringen är därför fullt ansvarig
för att smittan spridits av dessa familjer, tex till äldreboenden och LSS.

Det är både sorgliga och intressanta månader vi har framför oss. Kanske år.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Det råder extrem förvirring bland myndigheter och staten. Det är dubbla budskap och motsägelser hela tiden.
Just imorse säger nån kärring som ska representera sossarna att "nej, aldrig i livet, vi vill inte ha nån flockimmunitet, vi gör allt för att så få som möjligt ska smittas".

Och nu säger farbror Adolf Tegnell att "jo, det är bara flockimmunitet som gäller, finns ingen annan väg".
Detta är ju det absolut mest absurda. Myndigheter är förvirrade. Hur är det då med befolkningen? Vet någon i tråden vad strategi sverige har egentligen??? Vet AT själv?
Citera
2020-04-08, 11:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ni har ju mer Asperger än Tegnell.

Flockimmunitet får man till slut på ett eller annat sätt. Annars är det ute med mänskligheten.

Sverige har inte en strategi med målsättningen att nå flockimmunitet, utan att lida så lite som möjligt på vägen dit. Hur väl Sveriges strategi fungerar hör inte hit utan det var bara en förklaring för er mongos om skillnaden på att gå mot flockimmunitet och att medvetet rusa mot flockimmunitet.

Du kommer så småningom dö men ditt mål är nog inte att dö.
Vi har ingen flockimmunitet mot de fyra coronavirus som drabbar mänskligheten nu och då och som även du har haft antagligen flera gånger. Funnits med oss under tusentals år och vi finns fortfarande här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in