2020-04-07, 19:32
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jag antog att Malmö hade koll på dessa händelser och att det var en av anledningarna till att de plockade över honom?

För inte kan en av Sveriges största föreningar lägga 20 miljoner på en spelare utan att ha någorlunda koll på spelarens privatliv? Låter väldigt märkligt.

Kolla vem som är sportchef och vilka summor han lagt på floppar så förstår du att någon sådan bakgrundskoll inte gjordes.

Det är ett under att den mannen fortfarande innehar rollen som sportchef. Fyfan.
Citera
2020-04-07, 19:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nej man får hoppas att det går lite snabbare för oss. Såg precis att norrmännen flyttat sin start till 15:e juni. Förhoppningsvis lyckas vi landa någonstans mellan dessa två perioder här i Sverige.

Ni får hålla er hemma i Stockholm så att det blåser över snabbare.

Haha precis. Såklart osmakligt att hålla på och spekulera när det är så jobbiga tider framöver för många. Dock finns det ett litet sting av irritation mot att vi i Sthlm kan komma behöva vänta in övriga landet innan man kan börja spela med publik.

Eller kan det kanske bli så att Stockholmslagen får börja med publik tidigare om läget är stabilare här? Eller blir det osolidariskt och orättvist mot övriga lag? Tänker främst ur intäktssynvinkeln då.
Citera
2020-04-07, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Haha precis. Såklart osmakligt att hålla på och spekulera när det är så jobbiga tider framöver för många. Dock finns det ett litet sting av irritation mot att vi i Sthlm kan komma behöva vänta in övriga landet innan man kan börja spela med publik.

Eller kan det kanske bli så att Stockholmslagen får börja med publik tidigare om läget är stabilare här? Eller blir det osolidariskt och orättvist mot övriga lag? Tänker främst ur intäktssynvinkeln då.

Håller naturligtvis med, oerhört svåra tider för många i landet. Det får starta när det startar helt enkelt.

Man kommer nog följa principen alla eller ingen när det kommer till publiken. Det verkar iaf inte finnas något större stöd att spela utan publik då många klubbar hade konkat efter x antal matcher. Det är bara att hoppas på att vi får det överstökat så snabbt som möjligt med så lågt dödstal som möjligt.
Citera
2020-04-07, 20:49
Medlem
Citat:
Vi har ju inte haft samma strategier som dem fram till nu iaf. Inte alls säker på att vi följer dem nu heller.

Har absolut inga som helst epidemiologiska färdigheter så det blir bara spekulationer nu. Det verkar dock som att vi ligger längre fram i pandemins fas än vad danskarna gör. Skulle kunna indikera att vi kommer igång med grejerna snabbare. Det gäller dock Stockholm främst förvisso. Vi får se hur lång tid det tar för övriga regioner att ta sig igenom alla faser.

Jag när ju nån sorts förhoppning om att lika snabbt och plötsligt som allt stängdes ner, lika snabbt kan det komma igång igen. Lika mycket som man fnös åt att viruset skulle komma hit, lika osannolikt känns det nu som att någonting någonsin blir som vanligt igen. Det är känslan iaf.
Vi får inleda allsvenskan med dubbelmöten bland Stockholmslagen, stökar av alla derbyn på ett par veckor, innan övriga delar av landet är redo för fotboll med publik
Citera
2020-04-07, 22:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Faran är inte över i Wuhan, coronapandemins först drabbade stad. Mer än tre månader efter de första fallen varnar myndigheterna för en andra våg av viruset.

Invånarna i Wuhan uppmanas att fortsatt hålla sig isolerade och att undvika att lämna sina hem om det inte är absolut nödvändigt – för att minska den höga risken för en ny våg av coronaviruset.

Det säger Wang Zhonglin, kommunistpartiets ledare i mångmiljonstaden, i ett uttalande där han varnar invånarna för att slappna av. När fler personer reser i och runt Wuhan kommer riskernas för att smittas öka.

Skulle det vara så illa så kan det dröja fram till sept-okt minst. Hoppas vi lärt oss något av denna våg
Citera
2020-04-07, 22:46
Medlem
Citat:
Jo, sen kan man tycka att danskarna verkar vara överjävligt försiktiga men vad vet jag. De verkar ställa in allting under sommarmånaderna.

Tänk att det kan skilja så mycket bara mellan grannländerna. Nu är det ju visserligen regeringen där som bestämt det redan nu, så bara för klubbarna att snällt rätta sig i ledet(inte säkert att det går hand i hand med vad UEFA tycker, för övrigt). Sanningen är att vi i nuläget inte får spela på hela sommaren heller, nuvarande restriktioner måste lyftas annars gäller dom året ut. Det är det väl ingen som tror på, men ändå.

Jag tycker det är fel att sätta datum så länge man inte måste. Om du sätter ett förbud nu till ett datum så tvingar du alla arrangörer att ställa in. Sen kanske visar det sig i juli att allt är som normalt igen, då åsamkar man ju bara samhället ännu större skada. Viss framförhållning krävs, men inte överdriven.
Citera
2020-04-07, 23:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Vi har ju inte haft samma strategier som dem fram till nu iaf. Inte alls säker på att vi följer dem nu heller.

Har absolut inga som helst epidemiologiska färdigheter så det blir bara spekulationer nu. Det verkar dock som att vi ligger längre fram i pandemins fas än vad danskarna gör. Skulle kunna indikera att vi kommer igång med grejerna snabbare. Det gäller dock Stockholm främst förvisso. Vi får se hur lång tid det tar för övriga regioner att ta sig igenom alla faser.

Jag när ju nån sorts förhoppning om att lika snabbt och plötsligt som allt stängdes ner, lika snabbt kan det komma igång igen. Lika mycket som man fnös åt att viruset skulle komma hit, lika osannolikt känns det nu som att någonting någonsin blir som vanligt igen. Det är känslan iaf.

Önskar verkligen du har rätt, men tror tyvärr du har fel men inte heller har jag några epidemiologiska färdigheter. Mina vänner i Kina har dock börjat berätta om "Strain II" som startat där och som visst ska vara än värre, en utveckling av covid-19. Men iomed reserestriktioner kanske den stannar där.
Citera
2020-04-08, 07:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Önskar verkligen du har rätt, men tror tyvärr du har fel men inte heller har jag några epidemiologiska färdigheter. Mina vänner i Kina har dock börjat berätta om "Strain II" som startat där och som visst ska vara än värre, en utveckling av covid-19. Men iomed reserestriktioner kanske den stannar där.
Strigois på gatorna? Utveckla gärna vad din vän sa. Fasiken!
Citera
2020-04-08, 07:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Danskarna kommer inte öppna för publik förrän 1 september. Har en känsla att vi kommer följa dem till slut. Surt men så är det.

Som flera förvisso redan sagt brukar vi inte göra samma sak som andra men det man kan säga är sunt med ett datum längre fram är just att man då har ett datum där det är betydligt mer troligt att man kan starta upp än att flytta fram datumet "ett par veckor" flera gånger om det nu vore alternativet.

Iom att vi knappast kommer spela utan publik mer än max ett par omgångar då klubbar går omkull annars så lär vi knappast köra en serie utan publik innan heller.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Skulle det vara så illa så kan det dröja fram till sept-okt minst. Hoppas vi lärt oss något av denna våg

Att en andravåg kommer är ju inget nytt. Det har ju varit klart hela tiden, frågan har väl egentligen bara varit hur tuff den vågen blir.
Det är ju för att undvika att resande tar med sig skiten som det uppmanas till att stanna hemma över påsk och även inte resa annars heller. Det är ju alltför egocentriskt att resa för att man "alltid gör det".
Beträffande fotbollen är det ju svårt att säga att det bara är låta spelarna resa, säg att en av spelarna är drabbad men utan symptom, vips har vi en snabb spridning igen...
Citera
2020-04-08, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tänk att det kan skilja så mycket bara mellan grannländerna. Nu är det ju visserligen regeringen där som bestämt det redan nu, så bara för klubbarna att snällt rätta sig i ledet(inte säkert att det går hand i hand med vad UEFA tycker, för övrigt). Sanningen är att vi i nuläget inte får spela på hela sommaren heller, nuvarande restriktioner måste lyftas annars gäller dom året ut. Det är det väl ingen som tror på, men ändå.

Jag tycker det är fel att sätta datum så länge man inte måste. Om du sätter ett förbud nu till ett datum så tvingar du alla arrangörer att ställa in. Sen kanske visar det sig i juli att allt är som normalt igen, då åsamkar man ju bara samhället ännu större skada. Viss framförhållning krävs, men inte överdriven.

Det är som du säger, hoppas bara att man snickrat på en plan som håller. Antar att det är mycket som händer bakom stängda dörrar som inte sipprar ut men jag hoppas att de i slutändan har en bra lösning på hela grejen för just nu känns allting jävligt långt bort.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Som flera förvisso redan sagt brukar vi inte göra samma sak som andra men det man kan säga är sunt med ett datum längre fram är just att man då har ett datum där det är betydligt mer troligt att man kan starta upp än att flytta fram datumet "ett par veckor" flera gånger om det nu vore alternativet.

Iom att vi knappast kommer spela utan publik mer än max ett par omgångar då klubbar går omkull annars så lär vi knappast köra en serie utan publik innan heller.

Nederländerna som ligger "närmast" oss i deras respons till Covid tänker starta ligan i juni dock utan publik verkar det som. Vi får se helt enkelt men det verkar som att danskarna tar god höjd och det är mycket möjligt att de ändrar på reglerna i efterhand.

Gällande publiken blir det naturligtvis svårt. Verkar som att europeiska utbrott kan i vissa fall härledas till de matcher som spelades innan allting stängdes ner så vi har den aspekten också som glöms bort väldigt ofta i dessa diskussioner. Jag vill inte att Hans 70+ som sitter bredvid mig ska drabbas ifall jag är asymptomatisk och sprider det utan att veta om det.

Nu kan jag endast spekulera men säg att man kör cupen utan publik. Sedan påbörjar man allsvenskan med att endast tillåta en begränsad hemmapublik (vilket i sig blir ett helvete att lösa) och sedan öppna upp mer och mer för att till slut tillåta bortapublik, vilket jag är helt övertygad blir det sista de släpper på då de inte kommer vilja ha en massa folk i rörelse.
Citera
2020-04-08, 08:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Strigois på gatorna? Utveckla gärna vad din vän sa. Fasiken!

böckerna eller serien? Böckerna är sjukt bra, serien sådär.

Jag kan inte säga mer än att viruset har utvecklats vilket visst är ganska normalt för såna här virus (finns säkert experter som hajjar allt det där) och det är i fas 2 just nu på en del platser i Kina.
Citera
2020-04-08, 10:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
böckerna eller serien? Böckerna är sjukt bra, serien sådär.

Jag kan inte säga mer än att viruset har utvecklats vilket visst är ganska normalt för såna här virus (finns säkert experter som hajjar allt det där) och det är i fas 2 just nu på en del platser i Kina.

Citat:

Aj fan...bara att hoppas man motar Olle i grind denna gång då, nu när man vet lite mer. Eller om vi har ett vaccin på plats till hösten, men känns inte särskilt troligt.

Märkligt dock att man släpper på restriktionerna i Wuhan om det nu är så att viruset utvecklats. Låter som hål i huvudet enligt mig.
Senast redigerad av simonvp 2020-04-08 kl. 10:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in