2020-04-08, 01:00
Medlem
Kan någon svara på om sverige kommer öppna upp som danmark?

Jag hoppas att de inte gör det.
Citera
2020-04-08, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Fan heller det får alltid plats fler när läget förvärras! Hur klarar sig Italien & Spanien, Belgien & Nederländerna som har mycket fler fall (även mångdubbelt fler fall per miljon invånare)?? Påstå inte massa skit tack!

Är du dum i huvudet eller en nollakanske?, fattar du inte att det INTE(!) är HELT FULLT och ingen mer får plats på IVA så är det din vanföreställning.. OJ bårhusen är fulla nu får vi dumpa kropparna i havet, hör du själv hur dumt det låter? Dessutom Personer dör kontinuerligt och då frigörs platser men det är en annan fråga..

Sluta var hysterisk.

Förstår du inte allvaret!
Citera
2020-04-08, 01:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Blir intressant att höra ursäkterna om de visar sig att det inte finns någon immunitet (eller om den är väldigt kort och inte gör nytta) och när någon vågar visa att viruset även kan spridas via livsmedel. Magdalena som uppmanade alla att stötta sin lokala pizzeria...

Även om det "bara" är en kort immunitet så innebär det ett litet andrum som kan ge ett ökat fokus på att ta fram ett potentiellt vaccin, problematiken är dock om det inte finns ett sådant andrum.

Skulle immunitet inte existera mot detta så måste de stressa fram ett vaccin
Citera
2020-04-08, 01:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Man vill sakta ner smittspridningen och det lyckas msn med. Att Sthlm sjukvård är så extremt vanskött med moderaterna i spetsen är knappast Tegnells fel.
Dubbeltrams.
Citera
2020-04-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
USA mot nya svindlande höjder:

+1,877

Fortfarande inte lika illa som i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
En jättetrist fråga och helt out of the blue men alltså.. detta har (också) stört mig.

Är det några individer som man kan vara säker på har befunnit sig under isolering och karantän med minst två meter från närmaste potentiell smitthärd, och dit ingen går, är det väl tigrarna och lejonen.

Hur fan kunde de testas positivt för Corona?

Och nästa fråga, varför fick kattdjuren företräde till provtagning framför människorna i storstaden?

Min gissning är att veterinärer inte har lika mycket att göra som vanliga läkare just nu och därför hann de med att testa den sjuka tigern.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Shit. Trump går ju ganska hårt på WHO. "They probably knew" menar han väl att dom visste om viruset tidigare än dom säger? Och att han stoppar USAs ekonomiska stöd till WHO nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Storstad? Jag skrev stad. Det räcker med ett litet samhälle för att det ska bli en katastrofal spridning. Jävla pucko, dags för dig att klappa igen käften.
Minst 60% kommer smittas förr eller senare det är inget att göra åt.
Citera
2020-04-08, 01:04
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Att det forskas på biologiska vapen är ingen nyhet egentligen. Men det är ett ganska långt och radikalt steg att gå, enligt min mening då, att experimentera med sådant och riskera att man dör själv.

Initialt trodde man att asiatiska folkgrupper var mer receptiva för viruset pga förekomsten av olika receptorer. (Den kan ha påverkat FHM-gurun i hans tidiga uttalanden att eländet inte kommer hit).

Olycksteorin kan jag köpa, teoretiskt. Som hyfsat rimlig spekulation.

Övrigt, jag har ingen jävla aning om eländets ursprung.

Vad menar du med ga förekomsten av olika receptorer?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Kan någon svara på om sverige kommer öppna upp som danmark?

Jag hoppas att de inte gör det.

Det vet vi inte fören tidigast i maj skulle jag gissa på
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Kan någon förklara varifrån Folkhälsomyndigheten hämtar uppgift om avlidna? Regionerna rapporterar ju bara in positivt testade personer och intensivvårdsregistret vilka som vårdas med intensivvård, men inget om avlidna någonstans?!? Inte heller enligt myndighetens egna källor vad jag kan se.

De har sett till så regionerna slutar rapportera sådan information utåt mot allmänheten sedan nästan 2 veckor tillbaka nu. Vid ungefär samma tillfälle som det började "släpa efter". Detta för att få monopol på dödsstatistiken, lättare att mörka och "släpa efter" då. Regionerna fick order om att enbart rapportera döda till FHM, för att sätta käppar i hjulen för c19.se, platz.se och många liknande aktörer som scrapade dessa siffror ifrån regionernas sidor. Några siffror läcker fortfarande ifrån nyhetsartiklar och någon enstaka region som inte gillar detta emellanåt.

Svaret på din fråga är via intern mailkorrespondens.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
USA mot nya svindlande höjder:

+1,877

och vad händer i Frankrike?:

+1,417

och UK planar inte ut:

+786 (igår +439)

Fruktansvärda siffror men man är ju inte direkt förvånad. Det tar ju några veckor innan man brukar dö från det att man har bekräftats smittad. Och i USA rörde det på sig rejält för ett par veckor sedan, deras siffror på antalet döda kommer att öka ytterligare eftersom antalet fall ökat exponentiellt. Fast dom senaste två dygnen har haft färre nya fall än för tre dagar sen, vilket kanske tyder på att det börjar plana ut för tillfället?

Frankrike verkar ju öka rejält på sistone så deras siffror är inte heller konstiga. I UK finns likt Sverige ett stort mörkertal på antalet smittade, så deras siffror där är inte tillförlitliga. Men Sverige måste väl ha största mörkertalet på antalet smittade i världen? Även före länder som Kina och Iran? Om man jämför befolkningsmängd alltså. Nu börjar det komma fram siffror att även dödsfall i hemmen som beror på corona inte registreras och därmed att det verkliga antalet döda är nästan det dubbla från vad som har bekräftats av FHM i nuläget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in