2020-04-07, 23:03
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Tror det kommer vissa sig att nettot blir positivt i antalet döda, mycket verkar tyda på det.
Bara andra kategorier av människor.
Hur menar du nu? Om människor inte är ute och rör sig i samma utsträckning kan vi räkna med färre bilolyckor och andra olyckor etc i samhället. Jag tror ändå att vi kommer kunna se covid-19 även om de säger att det människoliv som överlever kommer överstiga antalet döda bara gällande luftföroreningar.
Citera
2020-04-07, 23:03
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jävla muppar som härjar i den här tråden alltså.

”Vårdplatserna är slut”.
600 nya platser för coronasjuka patienter gjordes tillgängliga idag i Älvsjö.

Gällande intensivvård så är platserna förbrukade upp till 80%. Det är alltså INTE slut på intensivvårdsplatser.
Jävla pajaser som kommer hit för att skrämma upp folk. Blir så trött.

Du är en jävla pajas som flippar över för att medborgare är oroliga och försöker vara proaktiva!

Säg mig, vad är värre och mer farligt? Att vara lite extra försiktig och proaktiv, eller att vara likgiltig inför det som sker och kommer ske i en ännu större omfattning??!!

Hur jävla stor skithög måste man vara för att bli arg på oroligt folk när vi har 100 !!!! Döda per dag???

Vad är det för fel på dig är du psykopat eller är det bara så att du har extrema lån, aktier och annat finansiellt skit som du är så rädd för att förlora?

Stick och brinn i helvetet din äckliga skit !
Citera
2020-04-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Nej? Antal döda över ett år oavsett dödsorsak. Vid årsskiftet kan vi se hur mycket påverkan vi kan länka till pandemins närvaro.

600 personer hit eller dit på en vecka gör på kort sikt inget avtryck i statistiken om ca 90 000 personer dör årligen.

Om SCB definierar Covid19-relaterade siffror i statistiken kan man skönja en förändring i staplarna.

Jag betraktar SCB:s halvdana statistik som ett uppdrag från regimen om överslätning.
Citera
2020-04-07, 23:04
Medlem
Det verkar endast som att privata näringslivet får in skyddsmaterial från Kina. Kanske för att Kina inte vill ha med svenska myndigheter och regering att göra.
Citera
2020-04-07, 23:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Läst på scmp. Om nu en tredjedel av de som blir friska har låga halter av antikroppar vad betyder det för Tengeles plan?

A team from Fudan University analysed blood samples from 175 patients discharged from the Shanghai Public Health Clinical Centre and found that nearly a third had unexpectedly low levels of antibodies.
In some cases, antibodies could not be detected at all.

Early-stage findings could have implications for vaccine development and herd immunity, they say
Citera
2020-04-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och varför skulle man hoppa över dom?

Jag hjälper dig på traven. För isåfall vore det mer rimligt att jämföra med Stockholm istället
Citera
2020-04-07, 23:06
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
600 personer hit eller dit på en vecka gör på kort sikt inget avtryck i statistiken om ca 90 000 personer dör årligen.

Om SCB definierar Covid19-relaterade siffror i statistiken kan man skönja en förändring i staplarna.

Jag betraktar SCB:s halvdana statistik som ett uppdrag från regimen om överslätning.

600pers x 52v = 31200 döda din dumme fan

Har du missat mattelektionerna i lågstadiet?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det är dags för några riktiga lagar som tydligt styr upp det hela så inte Tegnell ska förklara att armslängd avstånd "gäller" som på den senaste presskonferensen, det är så mycket svävande och inga ordentliga direktiv.

Ja, jag såg det också. Trams var det. Någon ville veta vad som gällde för avstånd på restaurangen.
Tegnell: Vi ger inga exakta mått, vi vädjar till folks eget förnuft.
Reporter: Men ni har ju gått ut och talat om armlängds avstånd, vad innebär det?
Tegnell: Jo, vi tror nog att armlängds avstånd är ganska exakt för de flesta.

Vad är det som händer, varför är man så otroligt rädda för att säga något? Såsom det hela utvecklar sig, om Sverige får ett mycket dåligt utfall så kommer det för alltid att vara Anders Tegnell som är syndabocken, för 99% av svenskarna.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Jag börjar tyvärr tro att detta har smitit ut från något labb i Kina. Den här typen av forskning pågor med målet att får fram "riktade virus".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Det verkar endast som att privata näringslivet får in skyddsmaterial från Kina. Kanske för att Kina inte vill ha med svenska myndigheter och regering att göra.

Grisar..
Citera
2020-04-07, 23:07
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Är det bara jag eller verkar det finnas ett samband mellan klimathysteri och coronavirusförnekelse? Ju mer man oroar sig för det inbillade klimathotet, desto mer vill man spela ned det reella coronavirushotet?

Intressant. Jag hade även själv noterat detta i min omgivning.
De i min omgivning som haft totalt krav på att både öppna alla gränser för alla invandrare, samt sett Greta som en klimatprofet, höll länge på att skratta åt folks överdrivna hysteri över en lite kraftigare förkylning.

Själv tog jag det som ännu ett bevis på att jag oroar mig för riktiga faror och fokuserar på verkliga utmaningar.
Citera
2020-04-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Inom äldreomsorg, psykiatrin och hemtjänst är man ordentligt underbetald. Driver du med mig eller?
Nja som ssk i psykiatrin tjänar man ugefär dom en IV-sköterska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in