Citat:
Ursprungligen postat av
Tankevurpan
Ingen som har tänkt tanken att Tegnell och Co är syndabocken?
Den bästa strategin hade varit att isolerat riskgrupperna. Nu finns det inga resurser till det i Sverige och istället får Tegnell blir "ertappad" med det ena konstiga yttrande efter det andra.
Ingen som förstår att Sverige's frikostiga invandring har stått Sverige dyrt och det är inte ok att prata om i tider som detta.
Tänk om svenskarna säger stopp efter en sådan här "traumatisk" händelse och tar sitt förnuft tillfånga. Kanske inte godhetsknarkandet var värt utsattheten Sverige hamnade i?
Nu har vi både vänster och höger som skriker i kör vilken jävla idiot Tegnell är. ALLT ÄR HANS FEL OCH SKA ARKEBUSERAS!
Svenskarna är.ett förlorat folk och förtjänar sitt öde som väntar i horisonten.
Covid-19 kommer att blåsa förbi och Sverige behöver inte ens ta i tång "hur kunde det bli så här? Varför var vi inte rustade för detta? Vi som är ett såpass rikt land? Varje gjorde man inget tidigare?
Fattar man inte att man sålt ut vårt land och ALLA är medskyldiga på ett eller annat sätt.
Jag är så jävla besviken på mina landsmän...
Skäms på er.
Visst är det så.
Skälen till det mot omvärlden avvikande svenska vägvalet för att bekämpa coronaviruset är två främst som jag ser det. De har båda med invällningen att göra.
Inga resurser.
Allt har lagts på det enda som prioriteras. Den enda post i statsbudgeten som ständigt får mer resurser.
Därför har annat som sjukvård, beredskapslager o.likn. satts på undantag.
Inga pengar.
Många att försörja. Både svenskar, arbetande och arbetslösa som nu ökar plus några miljoner invällda.
Därför försöker de hela tiden platta ut kurvan. Så den eftersatta, för befolkningsmängden underdimensionerade sjukvården ska hinna med. Två miljoner "nya" bara sedan år 2000. Alla, både svenskar och främlingar ska födas. Många främst nu med a-kassa, soc.