2020-04-07, 19:32
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
De socioekonomiska kostnaderna överstiger troligen nyttan med utegångsförbud, de gör en avvägning.
Hoppas att din envisa luftrörskatarr givit med sig nu.

Du är av få människor som glömmer bort den röda tråden, guldfiskminne?

Bästa Anna! 38000 människor dog i spanska sjukan 1918-20, omräknat idag blir det 65000 dödsfall, ser du någon trend över att vi är på väg dit?
Bäste knulldrull nu ska du inte vaja dum.
Du ska va snäll mot guldfiskar. De har inte gjort dig något och förhoppningsvis kan man inte smitta guldfiskar.
Några tigrar i Bronx är smittade utav en djurvårdare och någon matte eller husse har smittat ner sin katt och hund. Samma symtom har de också. Torrhosta.
Hur mycket socioekonomiska kostnader du än pratar om så kostar sjukdomen mycket även den.
Kan ju sluta med att Stefan och Tegnell måsta ta det här bakifrån och det blir ännu dyrare i slutänden.
Ännu fler sjukskrivna. Ännu mer smittade. Ännu mer döda.
Jag hoppas att det blir mindre än 1500 döda i allafall.
Det kostar att " flocksmitta" men förmodligen billigare för dem om bara riskgrupperna dör och inte för fort. De kan spara pengar då 😉
Senast redigerad av gabrielle2 2020-04-07 kl. 19:36.
Citera
2020-04-07, 19:33
Medlem
Dbloodss avatar
Lite statistik på IVA-patienter från London som Dr. John går igenom.

https://www.youtube.com/watch?v=LL5qEluaBhc
Citera
2020-04-07, 19:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Dödssnittet dom senaste 7 dagarna är 59 personer/dag.
Dödsnittet dom senaste 3 dagarna är 72 personer/dag.
Tegnell ljuger när han säger att vi snittar 40 döda dom senaste dagarna, att få 40 döda dom senaste dagarna måste han räkna dom senaste 15 dagarna.

Räkna med 65 döda imorgon istället för dagens 114.
Aldrig att dom törs redovisa över 100 döda imorgon!

Det kan de inte, vi har även SCB's data över döda som obarmhärtligt kommer att avslöja sanningen.

Den här grafen säger allt:
https://raw.githubusercontent.com/joelonsql/coronalyzer/master/Folkhalsomyndigheten_Covid19/2020-04-07.png

Nu förstår man helgeffekten bättre också. Det är inte att de som dött under helgen rapporteras ut sämre. Det är helt enkelt att denna eftersläpning inte ens funkar under helgen, då administatörer som sysslar med registrering av dödsfallen veckan innan inte jobbar på helgen.

Det måste bli minst 100, kanske fler, imorgon. Blir inte förvånad om det blir 130, om inte en påskvecko-effekt satt in, administratörerna kanske har åkt från Stockholm till sina stugor i Åre och på Österlen.
Citera
2020-04-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nej du ljuger. Den är ej fallande. Den är stigande din jävla nöt.
Se diagrammet på FHMs sida. De förklarade det också pedagogiskt.
Däremot finns det en trolig risk att det kommer fyllas på i efterhand. Det får vi se om några dagar.
Citera
2020-04-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
C19 rapporterar inkomna fall. Jag rekommenderar att du tar del av presskonferensen från 14.00 för att få FHMs diagram tydligt redovisat.
FHM diagram är enbart för att visa att regimen är duktiga. Han sa ju själv tegnell att nu ligger vi på 40 dödsfall per dag innan låg vi på 30.är 40 mindre än 30?
Bolånetorsk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Nja bekräftade fall har gått ner. Vi har vunnit striden. Orkar inte diskutera detta med domedagsprofeter.

Jag hoppas att du är medveten om att Sverige bara testar inlagda samt sjukhuspersonal?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ännu en röding som försvarar kommunistregimens mörkande.

Fakta är i bästa fall oberoende av politisk tillhörighet. En positiv egenskap, som du inte tycks ”lida” av.
Citera
Medlem
Sprids som en absolut LÖPELD på Stockholms äldreboenden. Enligt beräkningarna kommer smittan finnas på över 90 % av boendena inom 2 veckor.
Citera
Bannlyst
Så Norge har fått sin första död ungefär samtidigt som Sverige. Ändå har dem 90 döda vs 600 (med en befolkning som är hälften av Sverige). Men Tegnell är inte helt säker vad det beror på.
Hjälp honom lösa gåtan.

De röker mindre?
De pussas mindre?
De bor mindre trångt?
De är smalare?
De är smartare?
De har varmare klimat?
De dricker mindre mellanmjölk?
Citera
2020-04-07, 19:36
Medlem
CityBangBangs avatar
Ett litet tillägg:

När jag kollar på antalet nya fall i USA, så kan jag konstatera att det kommer passera 400`i morgon eftermiddag och om man räknar lågt att det ändå blir en möjlig liten nedgång i ökningen, så tror jag att de kommer passera en halv miljon i början/mitten utav nästa vecka.. tippar även på att antalet döda har fördubblats till senast slutet av nästa vecka under förutsättning att ökningen håller sig kring 1200 i snitt per dag inkluderat tillfälliga minskningar vissa dagar.
Citera
2020-04-07, 19:37
Medlem
Mad monks avatar
Är det bara jag eller ser Anders mer och mer ansträngd ut kanske han är här och läser.
Citera
2020-04-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Återigen. På grund av att Tegnell & Co har lika full koll som alla vi andra på nedmonteringen så ska man ta hänsyn till rådande omständigheter i smittskyddsarbetet. Det har han inte gjort. Det är hans ansvar att göra det.

Håller me tycker också myndigheter borde ha meeeer koll!

Men de går inte de för rörigt med detaljkunskaper, man räknade ju med att Europa/china skulle leverera de vi hade beställt så.man saknar en plan C för man insåg shiet - och de är jävligt korkat att inte ha en nödplan. Men nu är vi är här

Och jag jobbar med egen köpt utrustning på jobbet, de är löjligt. Men jag är inte heller förvånad pga. de system vi byggt upp i Sverige med för många led i ett stort system utan kontroll/koll på allt.

Det tas alldeles för långtid att nå ut akut till en ledning i de här samhället om verkliga problem
Senast redigerad av rawjudge 2020-04-07 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in