2020-04-07, 18:39
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
UK ligger lite före oss i tid.
Men det stod i tråden igår att vi kan släpa med så mycket som 2/3. Vet inte var infon kom ifrån iofs...
Det är omöjligt att dra vettiga slutsatser utan korrekta siffror.
Visst är det så! Väntar dock på att AB skall skriva om Sveriges mörka siffror i all journalistisk hederlighet.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Zink hindrar viruset från att replikera i cellen. Problemet är att du inte får tillräckliga nivåer av zink i cellen. Därför ges zink i kombination med hydroxyklorokin, som möjliggör för zink att ta sig in i cellen. Det är alltså zink som tar död på viruset, medan hydroxyklorokin gör det möjligt.

Därav ges hydroxyklorokin i kombination med zink, samt arithromycin då som antibiotika.
LA Doctor: DTMNBN Patients Go From ‘Very Ill’ to ‘Symptom-Free’ in 8 to 12 Hours Using Hydroxychloroquine and Zinc
<klipp>
The doctor explains why the combination works. The hydroxychloroquine opens up the zinc channel, allowing the zinc into the cell stopping the bad cells from multiplying.
https://davidharrisjr.com/steven/la-doctor-dtmnbn-patients-go-from-very-ill-to-symptom-free-in-8-to-12-hours-using-hydroxychloroquine -and-zinc/

Äumm... det där är ingen källa (som i en vettig empirisk studie, peer-reviewed), det där är konspirationsteorier på Glenn Beck/Ben Shapiro/Alex Jones/Jordan Peterson/Stefan Molyneux-nivå. Finns det folk med svensk grundskoleutbildning som konsumerar sånt ur ett icke-humorperspektiv?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jepp.
Men du kanske även är synsk och kan se hur detta slutar med?
Inte dåligt vilken fenomenal kristallkula du har.
Eller du kanske redan har bestämt att allt är över nu?
Meddela vänligen WHO i sådana fall...

Men vi förklarade ju för dig att du, som vanligt, hade tokfel om dina 58 miljoner i Tyskland. Har du fortfarande inte fattat det?
Citera
2020-04-07, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ja, jag förstår att detta. Om en vecka eller så när dom inser att jag hade rätt så kommer dom inte ens svara på mina inlägg. Har jag fel och vi har 600 döda i början av april kommer jag komma tillbaka och säga att jag hade fel. Men just nu är det som att diskutera med en trotsig 14-åring... Suck

Vi har över 600 döda nu. Vi väntar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors

Nope. +400 döda på en vecka senast och det stiger snabbt och ca 200 döda på månader tidigare. Det går mot uranus.

(FB) Sverige nu det mest hårt drabbade landet i världen av COVID-19!

Det stämmer ju inte.
Vi är inte på Italiens eller Spaniens siffror då de var som värst vilket vi ska jämföra medfångar vi är efter dem tidsmässigt.
Vi har England som har snäppet mer.
Vad är poängen?
Vi har problem, andra har problem.
Ingen tävling.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
VARFÖR är det så mycket snack om vad SIFFRORNA visar!!!??? (Speciellt eftersom de siffror som finns inte är tillförlitliga)

Borde man inte istället prata om vad verkligheten visar?

För att förnekarna har slut på argument.

Titta hur de resonerade i början tills nu.

Extrem komedi.
Citera
Medlem
Blåtås avatar
105, var kan vi ligga då kring 80? Känns som att våg nr 2 har kommit.
Citera
2020-04-07, 18:42
Medlem
Citat:
Det är en eftersläpning. Vi har nått peaken..

Det tror jag inte för en sekund på. Inte om kollar dagens siffror som släpptes så är vi fortfarande på väg uppåt. Siffrorna 3-4 dagar tillbaka som brukar vara låga (pga eftersläpning) är väldigt mycket högre.
Citera
Medlem
Citat:
Det är ju sant. Hela världen exprimenterar. Fan vad jag längtar till när världen inser att vi gjorde rätt som höll öppet. Fy fan, då kommer det bli coolt med Sverigetröjor igen..

Håller med dig rim och reson helt enkelt, samt vore kul att höra hur mycket överdriften har kostat globalt, vilket givetvis aldrig kommer att redovisas.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Din kristallkula verkar inte dålig den heller.

Den baseras på simuleringar och matematik som forskare har räknat på. Ett rimligt scenario om inte vaccin kommer eller viruset muterar till en snällare variant.
Inom vetenskapen simulerar man spridning och dödstal för att kunna göra rätt åtgärder.
Men det är lite överkurs för dig.

Så till skillnad från dina uttalanden är dessa simuleringar väl underbyggda av forskare och matematiker över hela jorden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag har inte läst originalartikeln, men här pratar Agnes Wold om den:

https://mobile.twitter.com/AgnesWold/status/1246899215126626313?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Tack! Droppar lite länkar för de som är intresserade:
Nyheten, på danska: https://www.dr.dk/nyheder/indland/blodbanker-tester-om-donorer-har-haft-coronavirus.
27 av 1000 testade positivt (inte samma sak som att haft corona, se nedan)

Tyvärr är inte det specifika testet angiven. Men utgår ifrån det här antikroppstestet, som refereras i twitter tråden:
https://www.fda.gov/media/136625/download

Tabellen 1.2 är vad som är intressant. Någon får rätta mig om jag läser det här fel, men 8 samples av 240 negative visade positivt. Det vill säga 3%. Givet att det testet användes på 1000 blodgivare i Köpenhamn så är det ganska så nära förväntan (30) på antalet positiva resultat man skulle få bland 1000 personer som inte har haft corona. Så sannolikt är det bara några få av dem, om någon alls av dessa har corona, om det var detta test som användes.

Det understryker också Tegnells argument om att bred testning inte skulle vara konklusiv, det blir det när man faktiskt har att 1-2% av befolkningen är smittad. Man får hoppas att testet de använder för bred testning har en bättre false positive ratio.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
105, var kan vi ligga då kring 80? Känns som att våg nr 2 har kommit.

Glöm inte mörkertalen. Multiplicera med 2. Vi har nog runt 200 döda idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in