2020-04-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Medianåldern på de som ligger på IVA är 60 år, dvs hälften är yngre. Det tar tid för yngre att stryka med, så antalet döda i arbetsför ålder kommer att stiga stadigt.

Nej, inte om du tittar på Italiens siffror. Det är extremt ovanligt att unga dör. Enbart 42 personer under 40 år som dött av 14860 registrerade dödsfall. Hur många av dessa hade dessutom underliggande sjukdomar. Corona är allvarligt för hela samhället, men du behöver inte överdriva heller med ditt trams.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Samnytt refererar till betalartikel i Ö-P. (För den med källa-tourettes)
Norsk militär ska stoppa flyende svenskar.

https://samnytt.se/norska-gransen-patrulleras-av-militar-vill-stoppa-flyende-svenskar/
Och på andra sidan:

Citat:
Finland skärper gränskontroll mot Sverige
https://www.di.se/nyheter/finland-skarper-granskontroll-mot-sverige/

Och det går inte längre att fly till Danmark med egen båt:

Citat:
Stopp för att segla in i Danmark med fritidsbåt
https://www.batliv.se/2020/04/06/stopp-for-att-segla-in-i-danmark/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Vi har haft lockdown sedan 14 Mars här i Norge. Kan inte du vara bussig då att hålla med att det räcker nu i Norge?

Vi är uppe i 3 veckor och man pratar om att fortsätta till en början till juni/juli månad just för att man förstår att man bara bromsat ner skiten. Glöm.nu inte att folk tror på.riktigt att om dom får denna influensa så kommer man att dö.

Undrar var folk kan ha fått detta ifrån måtto....Idioter som ni har säkerligen inget med det att göra...

Som sagt, ingen som sagt 2 år. 1-2 månader, sedan luckrar man upp. Ju hårdare och mer restriktiv karantän man satt in, desto tidigare kan man öppna upp.

Vi i Sverige kommer ha det betydligt jobbigare, men vår genomusla strategi.
Citera
2020-04-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
PK med Löven kl 16.00

Där kommer det djävla aset att stå och mumla igen om att vi skall ta farväl av våra kära. Sverige är på rätt väg, men det kommer att bli mycket värre än det blir bättre. Alla andra länder i världen gör fel, det är bara den svenska socialdemokratin som vet hur en pandemi skall hanteras. Var lugna, vi skall ändå alla dö en dag.

Journalisterna är stumma av beundran så de kommer inte ens på några frågor att ställa. De längtar bara till nästa PK med exakt samma budskap.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Medianåldern på de som ligger på IVA är 60 år, dvs hälften är yngre. Det tar tid för yngre att stryka med, så antalet döda i arbetsför ålder kommer att stiga stadigt.

De flesta yngre klarar sig. Det kommer att vara få yngre som dör.
Citera
Medlem
Dscims avatar
Vad slår svetsarn till med idag då? Tvätta händerna i 45 sekunder istället för 30?
Citera
Medlem
Tegnell är djävulen och leder folk till döden medans naiva svenssons njuter av vädret och planerar långsiktigt. Bikta er medans det finns tid imorgon kan det vara för sent. Flockmentaliteten passar utmärkt i Sverige speciellt när folk inte kan se skillnad på vargen och herden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Vi har haft lockdown sedan 14 Mars här i Norge. Kan inte du vara bussig då att hålla med att det räcker nu i Norge?

Vi är uppe i 3 veckor och man pratar om att fortsätta till en början till juni/juli månad just för att man förstår att man bara bromsat ner skiten. Glöm.nu inte att folk tror på.riktigt att om dom får denna influensa så kommer man att dö.

Undrar var folk kan ha fått detta ifrån måtto....Idioter som ni har säkerligen inget med det att göra...

Jag rekommenderar 4-6 veckor enligt:

https://medium.com/@jacob.stedman/coronaviruset-hammaren-och-dansen-3ce2383ed4b3

Kommer nu masstester blir Fas 2 (dansen lättare) och fas 1 kan kanske kortas. Sydkorea var vaket och kunde hoppa över fas 1.
Citera
2020-04-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Men herregud människa......
Sa du tycker pa fullt allvar att kanske 50-100.000 fler personer an nodvandigt ska fa sätta livet till, for att nästa generation ska 'ha det bra'?
Ekonomin har ju ända tiltat totalt i Sverige, oavsett lockdown eller inte.

Du far nog vakna upp. O hoppas du slipper coronan

Jag har inte sluppit Corona! Hah! Flera på mitt jobb fick det och jag vart tvunget att testa mig EFTER jag redan varit sjuk och jag testades positivt.

Edit: eller ja, på bättringsvägen iaf.

2 veckors karantän och allt är frid o fröjd nu.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-04-07 kl. 15:54.
Citera
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52194018
Coronavirus wreaks havoc in African American neighbourhoods
Stark statistics from Chicago health officials have underscored the heavy toll of coronavirus on black Americans.
Black Chicagoans account for half of all coronavirus cases in the city and more than 70% of deaths, despite making up 30% of the population.
Other cities with large black populations, including Detroit, Milwaukee, New Orleans and New York, have become coronavirus hotspots.

Liknande problematik i USA, chicagos borgmästare säger
Mayor Lightfoot said diabetes, heart disease and respiratory illness were "really prevalent" in black communities

Afro-amerikansk ledares förklarkingsmodell: att svarta inte lytt uppmaningar om att hålla sig inomhus
Alderman Jason Ervin, who chairs Chicago council's black caucus, told the Chicago Tribune that "rates of non-compliance in some parts of the city with the stay-at-home orders" might also be contributing to the statistics.
Kan det bero på svart kultur? Alla ska skaka i hand med varandra jämt och säga yo.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Var kan jag läsa mer om att han slängde luren i örat på "profssorn"?
https://mobile.twitter.com/cecilia_naucler
Citera
2020-04-07, 15:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag börjar snart bli så förbannad på den här Tegnell så det blir farligt.

Han kör en blandning av lögner, halvsanningar, bortförklaringar samt kokta grodans taktik. Svensken är för dum för att se igenom hans siffertrixande. Hade någon för några veckor sedan sagt att vi skulle rapportera 114 nya döda på ett dygn så hade man ramlat av stolen. Men inte nu med överfulla bårhus och kylcontainers.

Han pratar om eftersläpningen i siffrorna som något som skulle göra att de egentligen är bättre än de är. När det är precis tvärtom ju. Så fungerar eftersläpning i en uppåtgående kurva!

Sen får han frågan varför Norge lyckats bättre. Hans enda svar "De har varit bättre på att inte få in smittan i äldreboenden". Varför säger han så här? Jo för då kan han vända det till att "vi inte har varit tillräckigt bra på att skydda våra äldre äldre", som är hans paraduttryck.

Fy FAN vad jag hatar denna människa. Det finns inte ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in