2020-04-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
På mitt jobb, ett vårdboende, börjar det bli kaos nu med fler personal hemma än på jobbet. Vi som är i tjänst får jobba dubbla pass. Hur länge kan det här fortsätta tro?
Och ni testas inte?
Citera
Medlem
löls avatar
Denna tråd måste vara den absolut sorgligaste.
Folk sitter här helt maniskt och sprutar ilska.

Den ena individen efter den andra säger att Tegnell gjort bra ifrån sig, medan den andre visar att siffrorna är katastrof.
Då kontrar individ ett, med något helt fantastiskt och försöker skydda dessa siffror och skönmåla det.

Det är för fan uppenbart att folk inte lyssnar på vad Stockholm säger. Vem fan har gjort det fram tills nu?
Kräver för helvete ingen raketforskare att se detta.
Vissa människor behöver vägledning av en sträng arm..

Jävla naiva nollor!

Helt sjukt!!
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
...och Sverige är givetvis det enda landet som räknar på rätt sätt, alla andra är idioter.

Till skillnad mot dig vet inte jag vilket sätt som är rätt men jag inser att det inte är enkelt att definiera eller räkna så olika länder gör på olika sätt vilket gör att jämförelser som din är helt meningslös
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men Herre Gud...

Om Sydkoreas experter säger att de befarar att viruset lägger sig latent, och deras farhågor visar sig stämma, då är det mycket värre än att man "bara" inte blir immun.

Det vore ett Worst Case scenario. Vi får följa sydkoreansk forskning den närmsta tiden.
Herregud, då är det på sin plats att du bevakar Syd-Korea. Du är vår go-to-guy i frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Kan man söka politisk asyl i Norge, från Sverige.

Jag klarar inte mer - jag måste leva i en datorsimulering. Så många kan inte vara så dumma samtidigt i fråga efter fråga.

Undrar vem det är som är dum egentligen?

Det är bara att åka hit, blir satt i karantän i 2 veckor och sen kan du njuta av ett dött samhälle med en lika slö befolkning. Jag hade betydligt högre tankar om Norge än vad som spelas ut här.

Bara att komma! Sen hur du fixar ekonomin får väl du räkna ut då halva arbetsstyrkan är permitterade i Norge nu (kanske tog i så jag sket ner mig, men det är onekligen jävligt dött.överallt)
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-04-07 kl. 15:33.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Självklart. Dör 1000 pers i Andorra är det en sjukt hög procent. Det är min poäng. 1000 döda i Sverige är inte 1000 döda i Italien, China eller, USA. New York, samma invånarantal som vi, 4,758 döda. 243 per 1M pop. Likväl som vi inte kn jämföras med Channel Islands kan vi inte jämföras med UK eller Indien.

1000 döda per miljon invånare är lika många i t.ex. både Sverige och Kina. Det är därför man mäter på det sättet då det fungerar oavsett hur stort landet är (förutom mini-stater som ej har en miljon invånare).
Citera
Medlem
854 nya avlidna i Storbritannien. Enligt Piers Morgan pa Twitter.
De hade samma linje som Sverige, tills for runt 10 dagar sen ?!?
Sverige fortsätter utan restriktioner.
Jag hoppas jag har tokfel nar jag säger att Sveriges siffror kommer fullständigt explodera fran den sista veckans snittsiffror. For varje dag som gar utan lite 'tuffa men självklara beslut' fran Steffo, sa kommer det här bara bli värre o värre och värre.........
Citera
2020-04-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Danmark, Norge och Finland har aldrig varit så attraktivt som det är nu. Förstår de som flyttar till dessa exemplariska länderna med ryggrad och folk som fortfarande har sunt förnuft.

Ja , de kanske behöver folk inom riktiga jobb när allt startar upp igen. I Sverige ger de väl pengar till annat som vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Lycka till med det då men så enkelt är det inte som ett jävla kalkylblad.
Enkelt är det inte men man får en bild av det hela. 2 veckor tills man dör ungefär titta på antalet smittade för 2 veckor sedan och se döda idag. Sen se antalet smittade idag och du vet ungefär hur många som kommer att dö om 2 veckor. Självklart kan det skifta lite beror på hur hårt sjuk man är men det get en bra bild.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men Herre Gud...

Om Sydkoreas experter säger att de befarar att viruset lägger sig latent, och deras farhågor visar sig stämma, då är det mycket värre än att man "bara" inte blir immun.

Det vore ett Worst Case scenario. Vi får följa sydkoreansk forskning den närmsta tiden.

De har dessutom kunskap av 2 tidigare pandemier i deras hemland. De vet det praktiska jämfört med de svenska arroganta besserwisser teoretikerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men vi vet ännu inte hur många döda det blir till sist i något land. Att bedöma strategin efter några veckor är helt meningslöst. Jag begriper inte varför man ska låsa in människor bara för att få fler döda i en andra och tredje våg.

Det enda som man i så fall uppnått ät mer förstörda samhällen

Ingen vet om det kommer att bli fler vågor, om det kommer att minska på sommaren, om man blir immun över en längre period, när vaccinet kommer etc.

När man inte vet, gör dem flesta det val som orsakar minst död, tills det finns mer information.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
854 nya avlidna i Storbritannien. Enligt Piers Morgan pa Twitter.
De hade samma linje som Sverige, tills for runt 10 dagar sen ?!?
Sverige fortsätter utan restriktioner.
Jag hoppas jag har tokfel nar jag säger att Sveriges siffror kommer fullständigt explodera fran den sista veckans snittsiffror. For varje dag som gar utan lite 'tuffa men självklara beslut' fran Steffo, sa kommer det här bara bli värre o värre och värre.........

Och dessa var inte multisjuka åldringar utan människor i sina bästa år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in