2020-04-07, 14:15
Medlem
Har alltid varit såhär de gånger jag provat även perioder förr när jag bara hade svårt att somna in.
Jag sover helt enkelt för kort och ytligt. Samma effekt får jag med melatonin dvs dålig kort sömn.

Någon mer?
Citera
2020-04-07, 14:23
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Har du testat ett glas varm mjölk
Citera
2020-04-07, 14:31
Medlem
Dopaminas avatar
Nu kör inte jag imovane utan stilnoct. Båda är insomningstablett som du förmodligen känner till. Grejen med dessa är att de fungerar rätt bra för just ändamålet insomning men sällan för att hålla sig sövd under natten på grund av kort halveringstid.

Personligen tycker jag att både imovane och stilnoct fungerar bäst tillsammans med något läkemedel ur antihistamingruppen. Typ loratadin, lågdos lergigan, lågdos atarax som orsakar dåsighet som biverkning.
Citera
2020-04-07, 14:33
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Har alltid varit såhär de gånger jag provat även perioder förr när jag bara hade svårt att somna in.
Jag sover helt enkelt för kort och ytligt. Samma effekt får jag med melatonin dvs dålig kort sömn.

Någon mer?
Det är ju ingen "riktig" sömn man får med dessa medlen men bättre än inget alls kanske. Sedan kan sömnkvaliteten ändras på grund av yttre omständigheter ex.vis upplevt trauma och då blir sömnen ytlig lik förbannat och man känner sig inte utsövd alls på morgonen. Var glad att du öht har Imovane, jag hade Stilnoct tidigare till och från, var inga problem med det, men det drogs in pga nya riktlinjer tydligen. Nu fick jag Nozinan. Kan säga att efter tre försök så sluta jag ta dom pga biverkningarna.
Citera
2020-04-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Nu kör inte jag imovane utan stilnoct. Båda är insomningstablett som du förmodligen känner till. Grejen med dessa är att de fungerar rätt bra för just ändamålet insomning men sällan för att hålla sig sövd under natten på grund av kort halveringstid.

Personligen tycker jag att både imovane och stilnoct fungerar bäst tillsammans med något läkemedel ur antihistamingruppen. Typ loratadin, lågdos lergigan, lågdos atarax som orsakar dåsighet som biverkning.

Jo jag vet men just zopiklon har faktiskt en helt duglig halveringstid för att även kunna verka ett tag men kanske inte är tillräckligt. Jag har provat att kombinera en låg dos mirtazapin men det går åt helvete. Ska ge loratadin ett försök faktiskt. Den har konstigt nog fungerat förut även om den ju marknadsförs att inte vara sederande.
Citera
2020-04-07, 14:38
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Det är ju ingen "riktig" sömn man får med dessa medlen men bättre än inget alls kanske. Sedan kan sömnkvaliteten ändras på grund av yttre omständigheter ex.vis upplevt trauma och då blir sömnen ytlig lik förbannat och man känner sig inte utsövd alls på morgonen. Var glad att du öht har Imovane, jag hade Stilnoct tidigare till och från, var inga problem med det, men det drogs in pga nya riktlinjer tydligen. Nu fick jag Nozinan. Kan säga att efter tre försök så sluta jag ta dom pga biverkningarna.
Shit,nozinan är tunga grejor. Jag tycker propavan +mirtazapine funkar jättebra
Citera
2020-04-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe

Oh nozinan är ett rent rävgift fy fan. Provade en gång när det var som värst i ren desperation för att få sömn. Jag befann mig i någon slags medvetslöshet och ryckte igenom hela natten. Drömde sjuka drömmar och var helt yr en dag efteråt.
Citera
2020-04-07, 14:40
Medlem
Försöker sluta med zopiklon, trappa ner. De har inte samma effekt längre. Ha haft dem länge.
Citera
2020-04-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte

Propavan är också en fentiazin likt nozinan men mycket mildare i farmakologin.
Du får inga krypningar i kroppen av den kombinationen?
Citera
2020-04-07, 14:45
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Jovisst är det så, nu tar jag bara 1-2 Propavan + 2 Hydroxyzine Orifarm , den kombon gör susen, får inte restless legs heller.
Citera
2020-04-07, 14:45
Medlem
Fan också jag tror jag måste ändra infallsvinkel på detta. Jag är helt klart beroende av zopiklon för att kunna somna nu vilket suger.
Har även problem med att mina armar flyger iväg åt helvete så jag vaknar när jag sover lätt vilket är vanligt vid ptsd tydligen.
Enda som hjälper mot detta är just imovane eller benzo för stunden.
Jag älskar känslan quetiapin ger mig i kroppen, tyvärr men jag vägar ta neuroleptika. Propavan är det enda jag kan sträcka mig till jag lider hellre.
Fan vad svårt det skall vara.
Citera
2020-04-07, 15:12
Moderator
Kraftkarls avatar
Tycker varken Zolpidem eller Zopiklon är något vidare effektiv mot sömn, däremot hjälper de en mera på traven att just somna in. När det gäller uppvakning under själva sömnen är de inte så effektiva.

Bäst är dessa preparat om de blandas med något annat, bäst effekt nås om de kombineras med benzo. Har tagit dessa till och från under flera års tid, aldrig regelbundet. Märker bara en lätt effekt utav 30mg Zolpidem eller 22,5mg Zopiklon, spelar ingen roll om jag har uppehåll i flera veckor, toleransen minskar inte. Antihistaminer är enligt min mening värdelösa, kan ta en hel karta 25mgare utan att ens märka något. Att jämföra Atarax med insomningsmedel är som att jämföra Alvedon med Oxynorm.

Propavan är helt ok att kombinera med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in