Bra gå. Ni är en stor jävla bunt cyniker här inne som totalt saknar etik och moral. Ni ser gärna ser att gamlingar dör för att ni ska kunna åka på semester i sommar och käka på uteserveringar när det är fint väder. De 30-60 åringar som hamnar i dödsstatistiken spottar ni på, för "de var säkert feta ändå". "Det är ju för fan bara en vanlig influensa!!"
Spyr på er.
Bra rutet. Men tyvärr verkar det vara så en stor del av svenska folket resonerar just nu. I kristider visar folk sina rätta ansikten. Humaniteten hos den svenska befolkningen satt visst inte så djupt ändå...
Sverige har lika många döda som Italien hade den 20 mars (114 döda om dan gånger 6 = 684), dvs när man hade varit i lockdown i 10 dagar. De dagar i Italien var det rena helvete. Folk var i total panik. Militärer på gatan osv.
I Sverige är man inte i total panik. Tegnell säger ju att det ser ganska bra ut.
Man ska tillägga att de dagarna i Italien var sjukhusen rena helvetet.
I Sverige ser inte så där otroligt bra på sjukhusen. Inte ett helvete. Men troligtvis på väg att bli det.
Den dagen kanske går folk i panik i Sverige också. När man då har troligtvis mer döda per dag än vad Italien någonsin haft.
Ingen sol idag tyvärr men imorgon kanske kan man ta sej en prommis på kungsträdgården om vädret tillåter.
Jag hade en från Ica på jobbet idag som berättade att alla som ligger på IVA är nedsövd hela tiden. Dom blir väckta en gång/ dag en liten stund. Så om man dör, så dör man nedsövd..
Fyfan vilken ångest varje gång dom söver igen
Vi funkar alla olika. Jag har själv tänkt igenom hur jag vill ha det om jag hamnar på intensiven med corona och jag vill vara nedsövd så mycket som möjligt.
Siffrorna börjar nu likna dem i södra Europa. Omräknat i döda / capita.
Vi har ca 59 döda per miljon invånare. Spanien har 295 per miljon invånare så liknar väl inte riktigt dem. Dock finns det ju länder i södra Europa som har markant lägre dödsfall rapporterade så vet inte om man ska behandla södra Europa generellt.
För att ge lite perspektiv. Om USA hade haft samma dödssnitt på sin befolkning som Sverige har hade de legat på 3200 personer om dagen. Det är fler än vad som dog i 9/11.
Vad i helvete änder i Beligen? över 400 dödsfall under 24 timmar.