2020-04-07, 14:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Antalet döda sedan igår....
Jag tycker Tegnell är ganska otydlig med vad han menar med "fall". Fick inte med mig riktigt vad det var som han anser vara positivt, en "vändning"? Antalet nysmittade?
Citera
2020-04-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
99 döda idag
78 döda igår

https://c19.se/

Vart är ni nu förnekare? Är ni nöjda med resultatet?

Vilka har dött?

Multisjuka gamlingar med taskiga hjärtan, cancer, ålderdom eller pratar vi om människor i sina bästa år?

Hur jävla dum i huvudet får man bli? Det är inte OK att säga att någon har dött pga Covid-19 när personen ändå står vid dödens brant och tittar ner i abyssen.

Det är skälet till att sjukhusen inte går på knäna heller, vi pratar INTE om en ökning av döda sett ur ett längre perspektiv än vad näsan räcker till.

OT: Jag tackar för mitt, börjar bli förbannad över idiotin som man spyr över hela tråden...
Citera
2020-04-07, 14:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbs
Tydligen är hans närmsta rådgivare Dominic Cummings också mycket sjuk. Kan dom ha smittats av en svårare variant av viruset?

Dominic Cummings farbror dog precis av coronaviruset:

Citat:
Dominic Cummings' uncle dies after coronavirus diagnosis

https://www.express.co.uk/news/uk/1265433/Dominic-Cummings-coronavirus-uk-latest-John-laws-judge-uncle-dead-covid-19
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Och vi vet ju hur jävla pantade de amerikanska smittskyddsforskarna är inte sant?

https://www.business-standard.com/article/current-affairs/just-breathing-may-be-enough-to-spread-coronavirus-warn-us-scientists-120040400267_1.html
Det är likafullt inte en aerosol som lämnar kroppen du ser när du andas i kall luft, utan kondenserad vattenånga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Precis har hört det också kommer inte ihåg var men det hade med immunsystemet att göra för att kriga mot corona. Det är länken jag inte hittar längre eller om den var trovärdig. För om det är så så borde journalisterna ställa Tegnell mot väggen när det gäller stanna hemma om du känner dig sjuk istället för att bli testad för då kommer du med all sannolikhet att dö när det är försent med vård när det gäller de lite äldre.
Jag vill minnas att det var en mycket trovärdig källa pga yrkesrollen. Medierna borde göra precis det du skriver. De borde även bli tydliga med att rekommendationerna till privatpersoner ska följas. Det är inte upp till varje person att bestämma om den ska gå och handla som 70-åring eller att alla under 70 kan fortsätta shoppa och trängas på stan. Jag tror att de som missar skyldigheten är de som riskerar att göra vården överbelastad.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tycker Tegnell är ganska otydlig med vad han menar med "fall". Fick inte med mig riktigt vad det var som han anser vara positivt, en "vändning"? Antalet nysmittade?

Han sa inte fall. Det är över 100 döda sedan igår.
Citera
2020-04-07, 14:11
Medlem
1208 Covid 19-patienter just nu på sjukhuset. Dessa kan komma att behöva IVA-vård.

423 av dessa ligger på IVA.
Citera
2020-04-07, 14:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
605 döda enligt https://c19.se/
+99 idag. Snart tresiffrigt.

Fortfarande inte i närheten av tresiffrigt. Toppnoteringen hittills är knappa 60, den 2 april.

FHM:s nya graf var en klar förbättring när det gäller att visa eftersläpningen i rapporteringen. De 115 nya dödsfall som FHM redovisar idag är alltså utspridda över flera dagar bakåt i tiden.

Toppnoteringen kan naturligtvis öka eftersom det kommer komma fler bakåtregistreringar. Just nu är peaken dock under 60 på en dag.

Senaste veckan har det legat mellan 40-50 med ett par avstickare över 50.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jag tror tyvärr det blir 100+ döda idag för första gången.

Du hade rätt, 114 nya döda idag enligt FHM.

Inte konstigt att Tegnell avböjde sig personliga frågor efteråt redan i början av pressträffen.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
SVT säger 591?! Kan det stämma?

Vi hade 477 igår?

En ökning på 114 PERSONER?!

Omg STÄNG ALLT! Förstår ni hur mycket det här är per capita?

Det här skulle ungefär motsvara att 3420 dog på en dag i USA.
Där trillade eftersläpningen in ja...
Just som man börjat hoppas på en aningens minskning av ökningstakten.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Hoppas det kommer utkrävas ansvar för detta jävla fiaskot.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Har någon en uppdaterad graf på en jämförelse av Sveriges utveckling jämfört med Frankrike och Italien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in