2020-04-07, 14:00
Bannlyst
Försvaret pläderar imorgon..
Citera
2020-04-07, 14:01
Medlem
T34Panzers avatar
Återigen:
” – Vi vet att han kan beskriva mordplatsen i minsta detalj och att bara mördaren kan kan veta hur det såg ut.”

VA??

VAR i FUP hittas ett förhör med SD med denna information????
Citera
2020-04-07, 14:02
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Finns i FUP uppgifter t ex där Lena i samtal med någon vän, berättar att Stefan hotat
att döda både henne och hennes yngste son, A*ron, med orden "undrar vem jag ska
ta först".

Fast saker man säger i affekt är ju knappast planer på att döda någon, påstår man sådant som åklagare måste man ju ha mera belägg en ett hot man vräker ur sig tex på fyllan.
Citera
2020-04-07, 14:03
Medlem
Riktigt bra slutplädering! Eller vad säger ni LW hatarna?
Citera
2020-04-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Återigen:
” – Vi vet att han kan beskriva mordplatsen i minsta detalj och att bara mördaren kan kan veta hur det såg ut.”

VA??

Kanske i det sekretessbelagda materialet pga detaljrikedomen? Det bör i så fall ha tagits upp i något av de stängda förhören.
Citera
2020-04-07, 14:06
Medlem
StefanDavidssons avatar
Vi vet att Stefan Davidsson efter att ha haft kakan och ätit den, var på väg att förlora allt, säger målsägarbiträdet.

Det behöver inte beskrivas mer invecklat än så egentligen.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
”Ett hårt föremål med skarp markerad kant har använts.”

”Det har dock efter skadornas utseende gått att dra slutsatser. Det talar starkt för att det är ett hårt föremål med smal kraftig kant.”

Åkl.
Citera
Bannlyst
Slut från NA för idag.

Dom börjar kl 09.00 imorgon igen.

Fan, idag var reportrarna mycket bättre.
Riktigt bra till och med.

Det blev ju spännande.

Hoppas du sover gott inatt, Pip-Steffe.
18 - Livstid är ganska lång tid.

Finns inte så många ställen du kan gömma burkar på i fängelset + att dom har visitation hela tiden.
Du får helt enkelt hitta en ny hobby dom närmsta 20 åren (om du blir dömd)
Man kan alltid leka "tappa tvål eller knytnävs-fisting"
Ja Ja... Nåt hittar du nog på, din lilla rackare.
Jag kan skicka en Stålmannen-dräkt till dig så kanske du äntligen kan få känna dej som en superhjälte.

Ass-Hole !!!
Citera
2020-04-07, 14:08
Medlem
Lonnrots avatar
”Åklagaren tar nu upp flera exempel där 45-åringen ska ha haft planer på att mörda andra personer.
ShareReplies0Likes9
Stefan Hazianastasiou,...

för 40 minuter sedan
– Döden som problemlösning är inget som är främmande för NN.””

Åkl
/ NAs rapport
Citera
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Återigen:

VA??

Jag reagerade också på detta uttalande då SD m.fl besökt denna plats före mordet. Jag har heller inte noterat denna info i fupet...

(Jag är övertygad om att LW och SD setts flertalet ggr på denna plats kvällstid, men det har han inte berättat tidigare varför det skulle bli en ytterligare motsägelse om han nu påstod detta)
Senast redigerad av Enorm 2020-04-07 kl. 14:11.
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det skulle vara intressant att få ta del av andra medlemmars tänkande och teorier om hur blodet kunde hamna under plösen hos den vänstra skon ... innan jag själv presenterar min tanke bakom det hela på hur det kan ha gått till.

Mvh / @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det finns flera saker som stöder åklagarens teori om att det fanns blod på tvättmaskinen. Det är dels det logiska resonemanget som hon lade fram i rätten idag, och dels att man fick en indikation på blodförekomst, men också det faktum att man kunde konstatera förekomst av DNA från LW på tvättmaskinen. Åklagarens uppfattning är alltså att det hypotetiska blodet kommer från just LW.
Jag litar på kriminalteknikern i det fallet, som i rättssalen var övertygad om att skorna tvättats efter att varit nerblodade. Min tolkning blir då att Lenas blod skvätte på Stefan Davidssons skor när han slog ihjäl henne med 17 slag.

Vad gäller tvättmaskinen var han lika övertygad.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-07 kl. 14:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
När rätten meddelar dom, men det blir förmodligen kanslidom efter två veckor och då antingen släpps han eller får invänta dom på häktet.
Kanslidom efter två veckor? Vad betyder det?

Domstolen kommer imorgon, efter försvarets plädering, besluta om han skall kvarstanna i häkte i väntan på dom, eller släppas i väntan på dom. Det finns inget mellanting. Kanslidom efter två veckor? Va???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in