Citat:
Herregud, det verkar till och med vara värre ställt än jag trodde. Nu sitter du återigen och lägger orden i munnen på mig, var sitter jag och spekulerar över allmänhälsan på det klientel som hamnar vid IVA? Jag skrev utifrån ett generellt perspektiv att "det finns människor som är i dåligt skick trots sin ungdom", vad "dåligt skick" och "ungdom" sedan betyder är relativt utifrån sammanhanget. Jag förstår nu att du inte verkar kapabel till att dra sådana slutsatser på egen hand.Det jag reagerar på är att du just går på magkänsla och spekulerar utan faktamässig förankring. Finns det egentligen något vetenskapligt belägg för att hävda att unga ”som sover eller äter dåligt” skulle drabbas hårdare? ”Tar droger” är ett vitt begrepp, men visst den som är uttalat nedgången klarar de flesta sjukdomar sämre. Jag tror dock inte en intensivvårdsläkare skulle benämna en sådan person som ”frisk”.
Som det verkar hamnar unga utan underliggande sjukdomstillstånd på IVA. För mig kan inte det bortförklaras med att ”de sovit dåligt”. Är det så att Sverige har en högre andel yngre än andra länder och i så fall varför?
Som det verkar hamnar unga utan underliggande sjukdomstillstånd på IVA. För mig kan inte det bortförklaras med att ”de sovit dåligt”. Är det så att Sverige har en högre andel yngre än andra länder och i så fall varför?
Vilka du tror intensivvårdsläkare bedömer som friska eller inte är inte heller intressant, förstår du inte det? Det är just vad sådana som du "tror", "uppskattar" eller "bedömer" baserat på just magkänslan som bidrar till faktaresistens och vilseledning. Arbetslösa och misogyna "invandringskritiker" har lättare att hoppa förbi evidens och istället lyssna på magen, och har med andra ord varken kompetens eller intresse att läsa innantill.
Att du sedan inte väljer att ens väljer att pudla för rena felciteringar (faktaresistens och vilseledning...) säger sedan det mesta. Skämmes!