Citat:
Ursprungligen postat av
Trie
Min tolkning är att han tänkte använda denna gps på utlandsresan. Även om det fungerar bättre med en mobil att cacha till vardags så har vanlig frilufts-gps flera fördelar, man slipper mobilavgifter, behöver inte bry sig om mobiltäckning, den håller för en dags användning och man kan oftast använda vanliga batterier i nödfall. Enda problemet är att lägga in cacher för resmålet innan avresan.
Turerna veckan innan är då bara för att kolla att gpsen fungerar igen, att batterierna räcker för att dokumentera en dagstur med hyrbil på resmålet och att han kan ladda tillbaka rutten ur sin gps (och kolla att kablar fortfarande fungerar). Turen till Arlanda var nog i så fall också en del av resan som han ville dokumentera som ett minne och då vill man nog ha något bättre än sin google timeline.
Jag fortsätter att vara envis och en ihärdig dåre:
De datum som den används så har jag kunnat urskilja via konversationer mellan HD och SD vem som eventuellt kan ha använt bilen de datumen. Tex så är HD på en tripp till IKEA i Västerås en av dagarna, flera ggr är hon ute och GC:ar och nån av dagarna är SD ute nånstans och hämtar presenningar och kör till återbruket bland annat.
De pratar mycket om bilnyckeln och vem som ska ha bilen och hur de ska lösa det.
SD som är så bestämd av sig och håller i taktpinnen i alla avseenden uppmanar inte HD någonstans att hon ska testa GPS:en under hennes utflykter (datum som GPS:en varit igång enligt FUP).
Ingen av dom nämner ens ordet GPS. Därför drar jag en annan slutsats än er andra: Att den drar igång automatiskt.
Men strunt samma.... Oviktigt nu

Så jag släpper diskussionen..
EDIT: Ska flika in att man beslagtog två GPS:er hos SD…?