Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Vilket himla skämt denna Wuhan snuvan är. Ni har alla blivt blåsta. Jag med. Världshistoriens största bluff någonsin. Allt för att krascha ekonomin och casha ut.
VAR ÄR KAOSET på alla sjukhus som skulle inträffa? Var är alla döda som ramlar ner på gtor och torg och inte kan andas?
10 mars
"-Men Glenn, fattar du inte! Vi är 2 veckor efter Italien"
24 mars
"-Men Glenn, fattar du inte! Vi är 2 veckor efter Spanien"
6april
"Snart...snart dör massa folk."
Samtidigt har det inte dött fler i år jan-mars än vad som dog jan-amrs 2019 i Sverige.
Vilket himla april skämt! Herregud!
Är du seriös? Försöker du bara provocera?
"Bårhusen i New York börjar bli överfulla – och snart kan man behöva gräva ner döda i stadens parker.
Det uppger den lokale demokratiske politikern Mark D. Levine på Twitter.
"Gravar kommer att grävas med plats för tio kistor i rad. Åtgärden kommer att vara värdig, ordnad och tillfälllig. Men det kommer att bli svårt för New York-borna att ta", skriver han."
Källa Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v4oo9/barhusen-snart-fulla-kropparna-ligger-skavfotters
Läkare på aktuellt kl 21:03
"Vi är förvånade hur många unga utan riskgrupper som behöver IVA"
"Plågsamt att se hur de svårt sjuka patienterna inte kan ha sina nära och kära vid sig vid dödsögonblicket"
Skärpning. Är du genuint elak?
Upp mot 1000 döda om dagen i en och samma sjukdom(italien spanien USA snart Frankrike) är fan inte normalt.
Sjukvårdspersonal dör som aldrig förr. De är enligt egen utsago i krig. De jobbar 12-20 timmar med fara för sitt liv.
Förmodligen borde jag inte slösa tid på dig för ditt inlägg dryper av folkförakt men jag kan ju alltid vädja till dig att läsa på lite mer så att du förstår.
Fortsätter det trilla in 400 coronasjuka är sjukvården överbelastad även här inom någon vecka och då dör än fler.