2020-04-06, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
...

+78 (runt 200 på riktigt pga coronaviruset) nya döda idag och dagen är inte ens slut! Folk dör som flugor och mörkertalet är enormt! Vi kan räkna med 2-3 gånger då det kommit fram att 2/3:e delar inte rapporteras in pga de dött hemma, utanför sjukhusen.

https://c19.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Jag fattar ärligt talat inte frågan.
Menar du att de 500 bekräftade smittor för en vecka sedan (om det nu var den siffran), så är det desamma 500 som nu är döda eller? Dvs. en 100% deathrate?
För 3v sedan hade vi ungefär 500 fall. Nu har vi 500 döda. Du drog ju de exemplet med undersökningen om imunnitet och drog då slutsatsen att death rate var under 1 %när de masstestar för att se immunitet på danskarna.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Inslaget på Aktuellt från Stockholm idag har fått mig att skifta sida till alarmist.

Stäng in hela Stockholm med tvång för stockholmare kan fan inte tänka själv.
Citera
2020-04-06, 21:12
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
+78 (runt 200 på riktigt pga coronaviruset) nya döda idag och dagen är inte ens slut! Timme för timme så ökar det för nya döda idag. Folk dör som flugor och mörkertalet är enormt! Vi kan räkna med 2-3 gånger då det kommit fram att 2/3:e delar inte rapporteras in.

https://c19.se/

Va?
Varför rapporteras de inte in?
Rapporteras in gör de men varför får vi inte veta?
Var är källan?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
No kiddin'! Det där skrev jag några hundratusentals inlägg sedan . . .

Jag med. Men fortfarande så finns det folk som tror att man tar dagens antal uppskattade smittade, eller dagens antal bekräftade smittade...
Citera
Medlem
Äntligen björn Olsen mot Anders Tegnell.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nog för att det snart är påsk, men man blir ju lite förvånad ändå när Finland idag (på worldometers) redovisar -1 dödsfall. Ser ut att vara nytt världsrekord..

Generellt är det som vanligt Sverige som utklassar sina grannländer i grenen coronadöda på en måndag:

Sverige +76
Danmark +8
Norge +5
Estland +4
Island +2
Litauen +2
Lettland 0
Grönland 0
Färöarna 0
Finland -1

Sammanlagt:
Sverige +76
Övriga Norden+Baltikum: 21 (eller 20, om man skall tro att en finne har återuppstått)

Slänger vi in Polen också, så har vi:
Sverige +76
Övriga Norden+Baltikum+Polen 34

Vi ligger därmed på dubbla dödstalet jämfört med grannländer som sammanlagt har 60 miljoner invånare.
Ja men vi har fler mena invandrare än de länderna tilsammans. Dessa satt i moskeer och bad tillsammans i trängsel, unga som gamla för bara en dryg vecka sedan.
Där är skillnaden jämfört med våra nordiska grannländer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Så är det inte alls, även om trögheten när det gäller begravningar förvärrar saken.

Huvudproblemet är det stora antalet döda på kort tid:
Det där låter oroväckande. Källan jag hänvisar till i inlägget nedan beskriver det dock inte på samma sätt.

https://www.flashback.org/sp71076508
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Var då?
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Japp skulle in å skriva det samma
Citera
2020-04-06, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Med risk för att låta cynisk, men den absoluta majoriteten av de som dött i exempelvis Italien har varit äldre och/eller multisjuka. Dvs varit 75+ med flertalet underliggande sjukdomar.

Jag önskar givetvis ingen att dö men är man 75+ och har flera sjukdomar så kan man inte räkna med mer än ett år i taget, Corona eller inte. Jag tror det snarare är så att Corvid19 samlat ihop 1-4 års dödstal till ett år.
Min mor som garanterat kommer dö om hon får detta kommer bli en siffra i statistiken, givetvis till enorm sorg för mig, mina syskon och alla barnbarn. Men jag vet ju att hon lever på nåder, denna sjukdom till trots.

Läkaren på Aktuellt säger hon är förvånad det är så många unga och friska -som blir svårt sjuka i Covid-19

Egentligen inte. De dör inte men blir svårt sjuka. Hade det inte varit för mdoern läkarvård hade yngre dött i betydligt större utsträckning. Nu när sjukhusen blir fulla lär det dö fler i yngre åldern när sålspannet blir mindre och mindre.
Citera
2020-04-06, 21:13
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Var då?
Aktuellt på tvåan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto