2020-04-06, 20:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, han gjorde rätt från början och nu har vi det svart på vitt. Jag märkte idag att affären som jag brukar handla på har tagit bort dessa tejpremsorna vid kassakön. Skönt.

På jobbet hade dom dragit isär borden i fikarummet, fick bara sitta fyra och fyra. Men vi har nu satt ihop borden.

Bra att även andra länder börjar inse att Sveriges taktik var bäst.

Dödstalen ökar och du fortsätter vecka efter vecka att vara så extremt ignorant.

Underhållande.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ni har lite för bråttom och det kan straffa sig!

Jag bor i Norrland och här är vi inte lika rädda tror jag. Stockholmarna dukar undan medan vi ser det som att vi kan nuppa en valross med corona utan att få en hostattack.

Vet inte om vi har bättre immunförsvar eller om vi bara är närmare besläktade med vikingar men här kommer vi max ha ett 20-tal döda när allt är över. Mest troligtvis folk som ändå skulle dött inom en 3 års period.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant reflektion hur omvärlden ser på Sverige:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/brittiska-medier-om-sverige-och-coronaviruset/

Man inser också hur sanslöst laddad denna fråga håller på att bli, inte minst inrikes. Om Sverige går in en katastrof med kollapsad sjukvård osv, så blir ju detta helt samhällsomstörtande. Klyftan mellan folk och regering/myndigheter kommer att bli irreparabel.

Därför kommer århundradets propagandaapparat att gå igång, och det är nog den vi ser sedan slutet av förra veckan.
Citera
2020-04-06, 20:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Aftonhoran tuffar på med sin högst efterblivna s. K journalism.

Nu propageras det hejvilt att 9000 kulturberikare skall få stanna som kom 2015. Majoriteten av de 2k inlägg är positiva.

Varför då? Kan någon förklara? Jag förstår mig inte på er svenskar.

Inget krig, ingen pest, ingen naturkatastrof eller samhällskollaps kommer att på det minsta vis någonsin få Sverige att avvika från sin linje: Sverige ska fyllas av muslimer och bli Islamiserat.

Allt annat, precis allt annat, kan vara i rykande radioaktiva ruiner. Men Sveriges islamisering måste fortgå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Båda alternativen, gärna.

Och hur stor procent är iranier?

Långt över hälften är icke svenskar. (Det vet jag)
Tror inte att det i nuläget är mängder av Somalier.
Isåfall är det sannolikt fler Iranier.
De insidekällorna jag har fått info från har inte nämnt någon nationalitet.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det ser ut som Tegnell och politiker setat i samma rum och sagt det här.
Vi låter det här bli en flockimmunitet, vi vet att riskgrupper dör, det kostar pengar att be folk vara hemma så nu måste vi offra några gamlingar för att uppfylla det hela. Hoppas de inte hamnar för många på IVA samtidigt för då kommer dödssiffrorna att stiga snabbare än vad vi vill.
De hade inte gett direktiv förrens förra Tisdagen när media börjat skvallra om att äldrevården drabbats.
De hade inte innan det gjort något mer än att säga. Tvätta händerna, stanna hemma.
Slappt när man påstår att riskgrupper skall skyddas.
Kanske de trots allt inte ville skydda dem. Dumma i huvet kan jag inte tro att de i eliten är.. Kosta vad det kosta vill bara vi inte går i konkurs men se nu till att det inte ser ut så. Säg att det är personalens fel att gamlingarna dör. Då har vi ryggen fria.

Låter psykopatiskt men ja det kan vara så men behöver inte vara så men en sak vet jag med bestämdhet. De är inte dumma i huvet och de vet vad de gör och varför de gör det.
Bra inlägg. Jag håller helt med. Det är skrämmande och man undrar om någon någonsin kommer hållas skyldig. Kineserna eller annan/andra.

Ps till er andra: sorry att jag hade fel om förkylningsvirus - men information slängs omkring och ena dagen gäller A men inte B, nästa dag är det tvärtom, svårt hänga med i svängarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Långt över hälften är icke svenskar. (Det vet jag)
Tror inte att det i nuläget är mängder av Somalier.
Isåfall är det sannolikt fler Iranier.
De insidekällorna jag har fått info från har inte nämnt någon nationalitet.
Tack för infon. Det finns vissa som fortfarande tror att skidåkarna är de största smittspridarna... Lol.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-04-06 kl. 20:10.
Citera
2020-04-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Vet inte var jag ska börja.
Viruset är helt nytt.
Viruset hade muterat 40 gånger på island och en hade 2 olika virus av corona på samma gång.
Hoppas sverige har rätt och resten av världen har FEL....

Som sagt, min fråga var inte runt immunitet. Detta då det är totalt hjärndött att lyssna på "experter" som här på flashback briljerar med sin nyvunna expertis. En expertis de tillgodosett sig genom att frekvent ha läst på wikipedia och tittat på nyheterna de senaste 4a veckorna.

Att hävda något som du försöker hävda, utan att ha en gedigen utbildning i ryggen med många års relevant erfarenhet är totalt hjärndött. Det är på samma nivå som att titta på youtube-videos under fyra veckor om raketer, och efter det få för sig att man kan bygga en likvärdig raket som NASA använder.
Hade du för övrigt besuttit något som helst expertis inom detta område så hade du inte haft tid att sitta här och leka expert, då hade du frekvent arbetat med just den här pandemin.

Ni får självfallet ha er uppfattning och åsikt, men kom inte med några domedagsprofeter som är helt och totalt onödiga.
Nu blev det mycket test för att svara på det där, sorry...
Citera
2020-04-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant reflektion hur omvärlden ser på Sverige:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/brittiska-medier-om-sverige-och-coronaviruset/

Man inser också hur sanslöst laddad denna fråga håller på att bli, inte minst inrikes. Om Sverige går in en katastrof med kollapsad sjukvård osv, så blir ju detta helt samhällsomstörtande. Klyftan mellan folk och regering/myndigheter kommer att bli irreparabel.

Därför kommer århundradets propagandaapparat att gå igång, och det är nog den vi ser sedan slutet av förra veckan.
Ser gärna ett svar på mitt inlägg.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Idiot!!
Det är 100 gånger fler smittade i Sverige än vad statuistiken anger.

De har inte testat i Sverige-

Loser! Man räknar kända döda mot kända friskskrivna. Sen finns det ett mörkertal man bara kan gissa. Men det ser ut att övergå ditt förstånd. Antalet smittade är ointressant. Men berätta gärna hur du ska räkna ut döds-raten när antalet smittade är noll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
This!

Folk skrattade o hånade Tegnell o oss, nu visade vi att allt under kontroll. Enda som gnällt det är sjukvårdspersonal o det gör dom jämt ändå.

Sillen o nubben klar till midsommar o fan vet om vi inte kan fira påsk rätt oberört oxå, Heja sverige
This!
Senaste sju dagar har 3232 nya bekräftade fall rapporterats, en ökning på 79% av totalt fall.
Idag har 354 nya bekräftade fall rapporterats, en ökning på 5% av totalt fall.

Senaste sju dagar har 341 nya dödsfall rapporterats, en ökning på 207% av totalt dödsfall.
Idag har 78 nya dödsfall rapporterats, en ökning på 15% av totalt dödsfall.
Folk skrattar och hånar tegnell.
Citera
Medlem
Ang. sjukvårdens situation

Om nu någon mot all förmodan går kvar i villfarelsen om att "joo dåå sjukvården funkar jättebra fortfarande", så börjar det poppa upp mer och mer som visar att så inte alls är fallet.

AB:s kolumnist får insider info av läkare på Sthlms sjukhus som säger att många i vårdpersonalen är rädda pga bristande skydd och att det verkar som att en del i personalen håller sig hemma pga detta.

Om vårdpersonal är rädda och börjar stanna hemma, så är det mycket allvarligt läge. Det behöver komma till akuta åtgärder från regeringen NU, anser jag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kJrmrQ/skandal-att-personal-ska-riskera-sina-liv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Man kan ju alltid hoppas att dom kommer med en medicin mot det här.
Så varje vecka är hem åt.
Du verkar leva på hoppet du.

Hoppet är väl något ALLA lever på. Hopp lever man på när man inte vet utfallet av en situation, och i detta fall finns det INGEN på denna jord som vet hur utfallet exakt kommer att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in