2020-04-06, 15:58
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Men en minskning av bekräftade fall på nästan 200 stycken är ganska anmärkningsvärt. Det skulle kunna vara en slump men håller det i sig även imorgon och dagen efter, så vågar jag nog säga att vi har ett trendbrott. Det kommer sannolikt så synas om 4 veckor, när det kommer till dödsfall.

Grejen är att dom som dött dom senaste dagarna, stod som bekräftade fall för 3 veckor sedan. Det vi ser nu med dödsfall är ju en spegling av hur många som insjuknade för flera veckor sedan.
Om siffran kan ligga på 300-400 så betyder det att färre kommer dö om 3-4 veckor än vad det gör idag och kommer göra den närmaste veckan.

Fast du säger emot dig själv. Vi har ju fler bekräftade fall nu än någonsin? För två dagar sedan hade vi över 500 nya fall på en dag. Vi hade runt 70 nya fall per dag för 3-4 veckor sen. Det kommer med andra ord dö fler om 3 veckor än idag, fattar du väl? att jag öht behöver säga det här.

källa: www.c19.se
Citera
2020-04-06, 15:58
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Ja, jag antar att hela hans roll är att lugna folket till varje pris fastän att det betyder mörkning. Om han får någon kritik (vilket är väldigt försiktig) från journalisterna blir han väldigt defensiv. Istället för att svara på frågan pekar han på ett annat perspektiv som enligt han går precis efter planen och sin drömkurva. Detta är precis som sossarna och resten av politikerna har hållt på i decennier. Man säger vad som tjänar ens syfte.
Sedan ändrar man på sig när man sa "lite" fel och säger att detta är en tolkningsfråga, och att man kanske uttryck sig på ett luddigt sätt men att man hela tiden har haft full kontroll och gjort det bästa man kunde. Och att de som säger emot endast gör det i onda syften...
Tegnell pratar väldigt konstigt. Säger emot sig själv hela tiden. Tror inte att det är för att lugna folk utan kanske mer att karln är så intelligent att munnen inte hänger med hjärnan.
Man kan ju inte direkt påstå att Tegnell är ointelligent.
Men i den här pandemin ser det ut som att Tegnell fått för stor roll, kanske även det som gör att han svamlar en hel del.

Jag ser klart och tydligt att man från början lade det största ansvaret på folket. Då kan man också efteråt säga att allt är folkets fel och de behöver inte ens förklara sina handlingar och ageranden och ickeageranden.
Jag ser att de antyder att det är personalens fel att gamlingar smittas på äldreboenden.
Vad tror de. Tror de att personal aldrig tvättat sina händer, att de i tid och otid smittat ner de gamla med pest och kolera.
Citera
2020-04-06, 15:59
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Fel. För det första kommer vi inte uppnå immunitet. Det är ett drömtillstånd, inte en strategi. Vägen kantas av en massa dödsfall och överbelastning på sjukvården. Dessutom kommer de behöva hålla gränsen till Sverige stängd då antalet smittade kommer öka, ifall vi nu försöker få en sk. "flockimmunitet".
Man betraktas väl inte som smittad for evigt? I framtiden kanske man får testa sig och visa upp ett intyg vid gränsen.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Fördomar. Jag tillhör inga mörka krafter men har inte ett dugg förtroende för myndigheter, tjänstemän och politiker i Sverige.
Du har gått på det där att ALLA som inte har förtroende för myndigheter, politiker och tjänstemän tillhör mörka krafter, vad det nu är.
Mörka krafter du pratar om är även det ett påhitt av människor som inte vill ha motstånd.
Jag fullkomligt föraktar samhällets lögner, fjoll och fjant. Rör mig i ljusa kretser, en aning omöjlig att ha att göra med vad gäller politik.
Heja Sverige, puss.

Kan inte du förstå att människor blir arga, rädda, känner sig oroliga, tror saker, mistänker saker mm nu när det faktiskt finns en dödlig sjukdom som härjar runt jorden.
Tycker du att alla skall säga, jaha säger Stefan så, jaha säger Tegnell si.
Det är farligare att inte ifrågasätta. De som inte ifrågarsätter är lätta att styra dit man vill.

Visst kan det vara farligt att ifrågasätta. Om man på grumlig grund ifrågasätter myndigheter i en turbulent situation kan man omedvetet vara en nyttig idiot. Självfallet kan människor vara oroliga i den situation som är nu. Men panik och rädsla är sällan en bra grund för att ta kloka beslut.

När man läser invändningarna mot FHM och Tegnell i tråden kan man dela upp dom i två delar dels de som på ett sakligt sätt försöker problematisera och resonera om alternativ dels de som man känner igen från ett otal trådar. Som utan sakargument ägnar där Tegenell blir Tegnil etc. Deras enda syfte är att väcka oro hos så många som möjligt och skapa slitningar i samhället när vi skulle behöva motsatsen.

Tegnell och hans kollegor har vigt sina liv åt att försöka bekämpa sjukdomar som sm riskerat att ta död på ett stort anta människor. Oftast är det sjukdomar som de flesta inte förstår men som kan vra potentiellt farliga för ett stort antal människor. Det dom ofta mött är ett motstånd från okunniga outbildade individer som helt enkelt inte begripit bättre

Jag såg någonstans att man under något Ebola-utbrott i Afrika stött på ett motstånd från sjuka och deras anhöriga att tas till sjukhus eftersom man dog där. resultaten var att man istället spred smittan
och fler drabbades. Det är resultatet av okunskap
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Varför tror du det? Såvitt jag kan se har RT valt att inte tro på RIA Novosti. I alla fall inte än så länge:

https://www.rt.com/uk/485054-boris-johnson-to-undergo-tests/

Men jag förstår hur du tänker. Skriver en rysk nyhetskälla något som är fel så "ljuger ryska medier".

Det är iofs skillnad på respirator och syrgasbehandling, men ändå, duger Expressen?

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/boris-johnson-behandlad-med-syrgas-fortfarande-pa-sjukhus/

Jag har läst den på Expressen, BBC och Daily Mail och alla säger syrgasbehandling. Det är som du säger, inte samma sak som respirator.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Respirator

Citat:
En respirator, eller ventilator, är en medicinsk utrustning för att hjälpa patienter med andningen. Respiratorn används idag vid många olika sjukdomstillstånd där patienten av olika anledningar inte kan andas själv.

Alltså ser det ut som att Ryssland far med osanning.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag de har skött situationen väldigt bra. Nu kan det bli så att Sverige förstör för hela Europa, eller så öppnar övriga Europa upp men behåller extremt hårda skyddsgränser gentemot Sverige.
Snarare övriga länder i Europa som raserat såväl ekonomin som förtroendet länder emellan.
Senast redigerad av sherm 2020-04-06 kl. 16:03.
Citera
2020-04-06, 16:00
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man betraktas väl inte som smittad for evigt? I framtiden kanske man får testa sig och visa upp ett intyg vid gränsen.

Lättare för de är nog bara att stänga gränsen mot det "gränslösa och absurda" grannlandet Sverige.
Citera
2020-04-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
+77 nya döda idag och dagen är inte ens slut! Det börjar skena nu och folk dör som flugor i Sverige.

https://c19.se/
Fake. Sidan säger att 52 har dött i Stockholm idag, men de har inte ens släppt pressrelease än...
Citera
2020-04-06, 16:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Lättare för de är nog bara att stänga gränsen mot det "gränslösa och absurda" grannlandet Sverige.
Vore inte det irrationellt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Ja +77 nya döda idag och dagen är inte ens slut! Det börjar skena nu och folk dör som flugor i Sverige.

https://c19.se/

Lägg av! C19 drabbas av precis samma eftersläpning som FHM, men med något färskare siffror..

Dom har också lägre siffror under helgen, om du skulle orka kolla efter.

Det är ju inte FHM som släpar, utan vissa regioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Ja inte en chans att 13 miljoner kommer att dö av covid19 o sverige iaf... tror snarare på 50k kanske under 1 år, men man la ju ha fel såklart

Kolla på spanska sjukan !var inte hela sverige som strök med, jag antar att de hade lite sämre sjukvård då

Tog ju ett tag och sprida smittan när man bara hade häst å kärra under spanskan
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Rapporteringen släpar så verkligheten är ännu dystrare. Bårhusen är fulla och i reservkapaciteten är det bara kvar 20% om man ska tro msm.
min beräkning utgick från officiell rapportering och kan bara förutsäga officiell rapportering.
Enligt den har vi ca 1800 döda 13 april. Men trenden med dubblering 2 ggr per vecka borde brytas snart. Jag trodde den skulle gjort det nu redan eftersom vi håller oss hemma ( gör shopaholicsvenskarna det?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in