Citat:
Ursprungligen postat av
OkandMe
Ja, jag antar att hela hans roll är att lugna folket till varje pris fastän att det betyder mörkning. Om han får någon kritik (vilket är väldigt försiktig) från journalisterna blir han väldigt defensiv. Istället för att svara på frågan pekar han på ett annat perspektiv som enligt han går precis efter planen och sin drömkurva. Detta är precis som sossarna och resten av politikerna har hållt på i decennier. Man säger vad som tjänar ens syfte.
Sedan ändrar man på sig när man sa "lite" fel och säger att detta är en tolkningsfråga, och att man kanske uttryck sig på ett luddigt sätt men att man hela tiden har haft full kontroll och gjort det bästa man kunde. Och att de som säger emot endast gör det i onda syften...
Tegnell pratar väldigt konstigt. Säger emot sig själv hela tiden. Tror inte att det är för att lugna folk utan kanske mer att karln är så intelligent att munnen inte hänger med hjärnan.
Man kan ju inte direkt påstå att Tegnell är ointelligent.
Men i den här pandemin ser det ut som att Tegnell fått för stor roll, kanske även det som gör att han svamlar en hel del.
Jag ser klart och tydligt att man från början lade det största ansvaret på folket. Då kan man också efteråt säga att allt är folkets fel och de behöver inte ens förklara sina handlingar och ageranden och ickeageranden.
Jag ser att de antyder att det är personalens fel att gamlingar smittas på äldreboenden.
Vad tror de. Tror de att personal aldrig tvättat sina händer, att de i tid och otid smittat ner de gamla med pest och kolera.