2020-04-06, 12:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Ja, det här viruset är ett skämt.

Vi har stängt av världsekonomin och tagit till diktatoriska åtgärder för ett virus som är harmlöst för friska och hälsosamma människor.
Blir lite nyfiken på hur du tycker man borde ha hanterat det hela?

Köra ut alla sjuka gamlingar (och andra) i en skogsdunge och låta dem dö?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Agnes Wold påstår att handsprit saknar effekt mot virus och hon brukar även kasta all handsprit som hon påträffar.

En märklig kvinna.

Visst är hon lite egen.. Men hon kanske menar att man vaggar folk till falsk trygghet med handsprit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kungen uppmanar alla i Stockholm att stanna hemma - själv har han åkt till Stenhammars slott i Södermanland..
Såvida han inte åkte SL- buss så smittade han nog ingen på vägen dit.
Citera
2020-04-06, 12:21
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Då är det erkännande på att den "Svenska modellen" har misslyckats. Stort politiskt pris följer med det. Sen så fast den svenska sjukvården är nog ansträngd, så har man inte kört in i väggen, än skall tilläggas.

Men man börjar nog bli orolig för den närmaste framtiden, regeringens önskan om utökad makt är ett tecken på det.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Mener du at Sverige av den grunn ikke ønsker å spørre Norge eller andre land om hjelp, og at Sverige synes at det er bedre at noen i befolkningen i Sverige som kunne ha fått medisinsk hjelp ikke får denne hjelpen og at de dør?

Läget, ännu så länge, kan inte jämföras med Spaniens eller Norditaliens.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Mener du at Sverige av den grunn ikke ønsker å spørre Norge eller andre land om hjelp, og at Sverige synes at det er bedre at noen i befolkningen i Sverige som kunne ha fått medisinsk hjelp ikke får denne hjelpen og at de dør?

Man säger då (tack vare sin tidigare inslagna väg : Det gick inte som vi trodde !

Men det är långt dit, tack vare att vården inte klappat ihop.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag såg ett reportage från IVA på ett sjukhus i Stockholm. De hade de bästa skydd jag någonsin har sett.

Det var som en heltäckande genomskinlig mask av plexiglas som satt fast med remmar runt nacken.
Sedan hade den en liten låda i pannan som innehöll en fläkt och filer så att det blev övertryck inne i masken. En sådan mask är i stort sett 100% säker. Kan man desinfektera den och byta filter då och då kan man säkert använda den mycket länge. Undrar vilka som tillverkar den.

du har säkert rätt bör va bra, tror jag hört att den är tuff att jobba i men jag kan minnas fel,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Om Sverige kunde spela sina kort rätt,

så kanske vi kan få hjälp av Tyskland om de har lediga sjuksängar,

vi kunde handlat utrustning tillsammans med Polen från Kina,

vi har tidigare skänkt hela fältsjukhus till baltiska länderna, vi kunde ju fråga om de har nån utrustning över vi kan låna, eller varför inte ett av sjukhusen vi skänkte?

Var är utrikespolitiken? Vi har väl en utrikesminister?

Eller nästa vecka ... eller nästa ... eller nästa ...

... veckorna bara går ju!

Jag har personligen gett upp att nån i konungariket Sverige kan fixa skydd till svensk vårdpersonal,

... faktiskt ... skulle väl va kungen möjligen som fixar det!

Alla andra verkar sakna bollar,

Ja, men det kan bli straffbart att driva verksamhet utan eller utan godkänd skyddsutrustning.(min tanke) Man kan bara hoppas att det sker en blixtsnabb förändring och att ansvar ligger före allt annat.
Citera
2020-04-06, 12:23
Avstängd
sherms avatar
Citat:
What is the next step in the evolution of the COV-19 Crisis?

A coronavirus vaccine program was announced at Davos at the World Economic Forum (21-24 January) barely 2 weeks after the cornonavirus was identified by the Chinese authorities on January 7.

The lead entity for the novel coronavirus vaccine initiative is the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI) an organization sponsored and financed by the World Economic Forum (WEF) and the Bill and Melinda Gates Foundation.
https://www.globalresearch.ca/after-the-lockdown-a-global-coronavirus-vaccination-program/5706547

Bill Gates dröm är att stänga ner hela världen och (eventuellt) öppna upp igen när varenda människa har vaccinerats mot coronaviruset.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
De som smittats av kinesviruset-hur länge räcker immuniteten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Visst är hon lite egen.. Men hon kanske menar att man vaggar folk till falsk trygghet med handsprit?
Corona är känsligt för sprit men den gör bäst nytta i vården. Att tvätta händerna noggrant är nog dessutom en bättre uppmaning till folket då jag antar att många ser handspriten som ett slags substitut till spriten och inte använder den rätt.
Citera
2020-04-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Såvida han inte åkte SL- buss så smittade han nog ingen på vägen dit.

Men då kan ju alla resonera: jag åkte med min egen bil till fjällen - så jag smittade nog ingen på vägen..

Varför kunde han inte stanna på slottet i Drottningholm?

Det har ett symbolvärde om inte annat.

Ulf Ahldelson fick ju kritik när han åkte till sitt sommarställe på västkusten. Han åkte egen bil. Ulf är äldre än kungen så han kanske svävar i större livsfara än han.

Jag menar att det blir konstigt att predika en sak - och göra en annan sak själv.
Citera
2020-04-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Alltså, anstränger du dej för att misstolka? Om sjukvården inte kan ta emot någon pga den är överbelastad kan folk dö av saker som normalt sätt ingen dött av.

Fattar du nu?

Ja det har framgått hela tiden, vilket var anledningen till mitt ursprungsinlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in