Citat:
1. Jag vet inte om man har hittat några bilder på LW från 11 maj och hon har kjol på sig. Däremot kan man se henne när hon är på Krämaren efter att hon varit på rehab. Då har hon cyklat dit i joggingkläder. Det finns övervakningsbilder på LW på Intersport och Stadium. Hon har då en ryggsäck på ryggen. Vad har hon i den? Kanske ombyte?
Aktbil 145, sid 272-
Här är en tidslinje som jag gjorde för både SD och LW den dagen, 11 maj-18, dock bara under arbetstid:
https://www.flashback.org/sp70736533
2. Nä, den verkar inte så sannolik. Hur SD kan hitta på sådana historier, det är ju helt absurt. Som du säger, jag tror knappast att han skulle ha oralsex med sådana blödningar.
3. Det jag tänker om skyddskläder är att det borde vara väldigt svårt att klä sig i sådant utan att väcka misstankar hos L*ena. Handskar, skulle även det kunna vara lite knepigt, utan att hon ska kunna se det. Det har inte hittats SDs DNA i fickan på LWs gröna fleece iaf.
4. Ok, så SD menade att de skulle ha sex på kontoret på kvällen? Han gick hem från kontoret en 11 maj kl 16.10. Så de skulle ha återvänt dit?
Jag har inte kollat tidslinjerna för kvällen om det har funnits någon lucka där.
Vad ska man säga. Jag tvivlar på hela historien. Inte sjutton åker man hem med blod överallt, särskilt inte i ansiktet. Detta har han hittat på för att få dit blod på olika ställen inklusive kläder.
Har du koll på vilka luckor som fanns för LW och SD och kunna komma iväg till kontoret? Och fanns det några loggningar på kontorets dörr för SD på kvällen också?
Aktbil 145, sid 272-
Här är en tidslinje som jag gjorde för både SD och LW den dagen, 11 maj-18, dock bara under arbetstid:
https://www.flashback.org/sp70736533
2. Nä, den verkar inte så sannolik. Hur SD kan hitta på sådana historier, det är ju helt absurt. Som du säger, jag tror knappast att han skulle ha oralsex med sådana blödningar.
3. Det jag tänker om skyddskläder är att det borde vara väldigt svårt att klä sig i sådant utan att väcka misstankar hos L*ena. Handskar, skulle även det kunna vara lite knepigt, utan att hon ska kunna se det. Det har inte hittats SDs DNA i fickan på LWs gröna fleece iaf.
4. Ok, så SD menade att de skulle ha sex på kontoret på kvällen? Han gick hem från kontoret en 11 maj kl 16.10. Så de skulle ha återvänt dit?
Jag har inte kollat tidslinjerna för kvällen om det har funnits någon lucka där.
Vad ska man säga. Jag tvivlar på hela historien. Inte sjutton åker man hem med blod överallt, särskilt inte i ansiktet. Detta har han hittat på för att få dit blod på olika ställen inklusive kläder.
Har du koll på vilka luckor som fanns för LW och SD och kunna komma iväg till kontoret? Och fanns det några loggningar på kontorets dörr för SD på kvällen också?
Nej, du missförstår mig lite..
1. Det fanns i princip egentligen inte utrymme för att de två verkligen skulle ha träffats under vare sig fredagen eller lördagen (förrän på natten på lördagen) om man ska utgå från hans utsago att hon kom dit på förmiddagen. LW är väldigt upptagen med chattar på fm fram till hon åker till Krämaren på fredagen.
På lördagen chattar hon mycket, åker till ica maxi och köper tårta, sedan till Biltema och sedan födelsedagskalas för A*ron hemma hos Uffe på eftermiddagen.
På övervakningskameran på stadium hade hon svarta träningstights och linne på sig den fredagen, vilket är efter rehab.
SD är upptagen på fredag fm med att chatta med HD, googla, svara jobbmail osv. Han lämnar kontoret en kort stund 12:07 och är tillbaka 12:14.
Han har en slags lucka runt lunch mellan 12:35 / 12:48 / 13:23.
Som sagt, i förhör säger han att LW kom upp på förmiddagen men då satt LW och chattade.
På fm är även SD i aktivitet så att dom skulle ha sex samtidigt som han chattade med HD osv känns väl inte så troligt. Men vad hon gör mellan ca halv ett till halv två, vet jag inte.
Lena
12:23 Åker Lw ner till Krämaren
13:30 cyklar hon till rehab
15:10 cyklar från rehab till Krämaren
15:32 Syns på övervakningsfilm på stadium
Köper hantlar
15:57 cyklar hon hemåt
16:12 kommer hon hem, chattar osv och lämnar inte bostaden förrän 22:41
22.02-22.41 är en liten lucka, men kollar man på SD den tiden så messar han frekvent med olika personer på Facebook den här tiden
22:41 lämnar bostaden. Då ringer hon några gånger till J*örgen och chattar med J*immy och R*oger medan hon befinner sig i vivallaskogen, vivallaringen, vivallaskolan och Fågelbärsgatan på väg hemåt.
23:08 är hon hemma igen
samtal och chatt fram till klockan 00:07 när hon går ut längs Fågelbärsvägen "hallå hallå hallå"
00:15 är hon hemma igen
ingen aktivitet fram till 01:33
01:33 bild på strumphållare
01:27 samtal med J*örgen i 38 min
Stefan:
12:35 forcerar SD dörren men går inte ut från kontoret
(här skulle man ju kunna tänka sig att han i så fall släppte in LW)
12:48
webbhistorik: elektroniska fakturor, wheels4fun, Sveriges radio
13:23 microsoft blockindex
13:25 fyndiq
13:27 kinashopping
LW kom förvisso ner till centrum runt 12:30 och åkte till rehab 13:30.
Men om han släppte in LW 12:35, så öppnades inte dörren igen förrän 16:10 då han larmar kontoret och går hem?
Vart har han släppt ut henne i så fall?
Fanns det bakdörrar som gick att öppna utan att det registrerades? I så fall är det ju möjligt att hon var där.
16:10 larmar han kontoret.
Det han "gissar" i förhör (att han slutade jobbet 14 eller till och med kanske 18 den dagen får en ju att undra vad han egentligen hade för sig direkt efter jobbet? Oavsett vilken tid han nu slutade.)
16:23 sms med T*omas på Industritornet om att komma in på hans bygge sent på kvällen och om det är larmat.
Konversationen pågår fram till 16:49.
16:56 Mess med HD
17:09 mess med T*hea om nånting som han hittat i hallen.
Lite mess med J*ani
17:26 gym utomhus
messar med olika personer nästan varje minut fram till 17:32
17:32 Lost city gym torr
Fram till 17:56 körs nån synkronisering via google drive
17:56 Lost City gym blöt
17:57 HD messar "Längtar till tisdag"
17:58 SD skickar nån bild till henne
17:59-18:23 GOOGLEMAPS GSM MCC: 240 MNC:1 (kan inte ett skit om sånt här, men skriver ändå)
18:18 messar med olika personer nästan varje minut fram till klockan 18:33
18:33 skriver han till dottern "Hoppisarna hälsade nattis"
18:41 messar till A*ndreas att han ska hänga en maskin och att han sen ska komma över
gruppchattar, messar och googlar frekvent och tätt fram till 21:09
21:09 - 21:31 är det bara mastuppkoppling Varberga N,0, Ö Hjärsta N,0, Vivalla TM SV, 240
21:32 samtal som varar i nio minuter (okänt nummer när man söker på det)
Fram till ca 22 så verkar det som att han är och kollar om det är översvämning hos S*ören.
Sen är det Facebook-aktiviteter, mess och chattar fram till 22:29, då ska han lägga luren på laddning enligt mess till J*ani och gå ner i källaren. Men det sker nån form av aktivitet på google (Chrome cache records) fram till 22:54.
Nu hoppar jag..
Efter samtalen med polisen sker nån inloggning till mailen med verifieringskoder.
Och bilden med strumphållare kl 01.33 från LW syns inte i hans logg. Då loggas mess mellan honom och J*ani
Sen orkar jag inte forska vidare...
Väldigt synd att passage ut från gymmet inte registreras..
På MÅNDAGEN hade hon kjolen på sig (syns på övervakningsbilderna hos polisen senare på em).
Men som du skriver: Hon kan ha haft på sig den på fredagen och haft ombyte med sig.
Har kollat på LW's chattar på lördagen och jag har kollat på vad SD sysslat med i hans mobil och de är upptagna på olika håll under den dagen fram till natten.
För har SD planerat detta, så bör han rimligen inte velat träffa henne i närtid så att hans DNA kan bindas till henne eller att bli sedd ihop med henne för att hävda senare att de hade brutit sin sexuella kontakt för en tid sedan??? Men nu fick han ändra berättelsen och blanda in blödningarna eftersom dom kom honom på spåren i tidig fas. Han räknade nog inte med det - han skulle ju vara i USA. Att dom har haft kontakt via meddelanden osv är en annan sak.
Med "skyddskläder" menar jag inte någon form av rymddräkt. Jag tänker på tex en skaljacka (så att han inte få rivmärken osv på armarna) och byxor som han sällan eller aldrig använder och som han slängt. Ingen skulle reagera på att kläderna var borta.
Vanliga fritidsplagg som inte upplevs som minsta konstiga, men ändå kläder som hindrar att hans DNA kan bindas till LW och brottsplatsen om LW skulle börja rivas eller bitas osv.
Jadu… jag vet inte...… En gåta..... Jag tänker säkert helt galet..
Och om man nu kan mixtra med tidsuppgifterna och aktiviteter mm så gör ju tidslinjen ännu svårare att tyda. Visste inte att det kunde göras utan att lämna viss typ av spår (tänker på strumpbilden).
Och de verkar ha nån slags superkraft gällande att göra flera saker samtidigt: SMS:a, cykla, jobba, leva familjeliv på en och samma gång..så...
jaja.... långt inlägg..
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-06 kl. 12:33.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-06 kl. 12:33.