Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Får man sticka emellan med en vetenskaplig fråga i den här tråden, förresten?
Detta med tappat luktsinne. Om man INTE har tappat luktsinnet vid något tillfälle under sjukdomsperioden. Betyder det att man inte har haft corona, utan att det var något annat man hade? Jag hade förkylningsymptom i drygt en vecka nämligen, och sov konstigt mycket - det är nästan bra nu - men jag tappade aldrig luktsinnet.
Vad jag har förstår så finns det inget enskilt symptom som varken utesluter eller bekräftar Sars-2 Cov infektion eller CoVID-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Skulle ha varit så himla bra om det varit coronan, så vore man fri nu...
Det där är en farlig tanke, inte bara för dig utan för alla i din omgivning också.
Jag är själv i litet samma båt (mycket märklig sjuka efter mässresa till Frankfurt i slutet av januari, milda symptom men ändå inte helt återställd än), men vi får nog snällt vänta tills det finns pålitliga antikroppstester för osskreti och pleti. Min tippning är att detta kommer i början av hösten eller slutet av sommaren om vi har tur.
Jag försöker själv hantera min lilla misstanke om att jag redan kan ha haft viruset genom att fokusera på att inte smitta andra - dvs min paranoia/oro för att själv bli smittad är litet nedsatt, men jag fortsätter att fokusera på att inte smitta andra. Litet samma inställning som jag har med livsmedelshygien: äter glatt vad som helst själv, men är mycket mer noga med både datum och hygien om jag bjuder andra.