2020-04-06, 00:49
Moderator
-Info-s avatar
Men de som tar i hårdast är kanske The Guardian:

Citat:
Boris Johnson admitted to hospital with coronavirus
Move follows rumours that prime minister’s condition had been worsening

The Guardian was told last week that Johnson was more seriously ill than either he or his officials were prepared to admit, and that he was being seen by doctors who were concerned about his breathing.

https://www.theguardian.com/politics/2020/apr/05/boris-johnson-admitted-to-hospital-with-coronavirus

Boris Johnson börjar få andningsbesvär.
Citera
2020-04-06, 00:49
Medlem
Redas avatar
Presskonferens om coronan i USA strax:
https://www.youtube.com/watch?v=tDcvgVxtm2A
Citera
2020-04-06, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varken Aftonbladet eller BBC har tagit bort nyheten:

- https://www.aftonbladet.se/
- https://www.bbc.com/news och https://www.bbc.com/

Och Expressen och DN har stora rubriker om det:

https://www.expressen.se/
https://www.dn.se/

OK, tagit bort var fel, men i vart fall tonat ner.
Citera
2020-04-06, 00:52
Medlem
aina08s avatar
Såg på TV4 nyheterna tidigare i kväll och blir så provocerad av deras reportage om hur folk glatt är ute i det fina vädret i Stockholm.
Andra sitter hemma isolerade och bara väntar på bättre tider för att risken för att dom ska smittas och kunna dö ska minska. Nej men då är andra ute och umgås i det fina vädret. Sitter och fikar och dricker öl på uteserveringar, lekar med barnen i parken, tränar i utegym osv.
Självklart ska man kunna gå ut men fortfarande inte bland folk.
Och de är garanterat samma typ av folk som inte alls tycker de här är någon stor grej. Dom som tycker att man ska isolera de i riskgrupperna så att dom själva bara ska kunna leva på som vanligt. Dom som inte fattat någonting alls.
De är ok att va ute. De är ok att fika ute. De är ok att träna ute.
Problemet är bara att dom inte är ensamma utan att de nu blir lika mycket folk där som om dom skulle vart inne.
De som tränade flåsade varandra rakt i ansiktet, och många av de grejer dom gjorde kunde dom lika gärna gjort någon annanstans.

Sen står Tegnell åter igen och säger att han nu tror att vi närmar oss piken och att de värsta snart är över. IDIOT! Han sa samma sak för 1 vecka sen då han tyckte att de va så positivt att siffrorna gått ner över helgen. Vad hände sen!? Han kunde inte trolla med alla siffror och så steg det under veckan.
Ja de kanske pikar i hans trapphus men i övriga Sverige är de långt i från så illa som det kommer att bli. Kan han inte bara hålla käften när han säger fel saker om och om igen.
Ja Italien och Spanien har fått lite lägre siffror några dagar nu och är kanske på väg mot lite ljusning, sakta sakta. Men vi är inte i närheten av de ännu.
Ojoj. Vänta till påsk när solen skiner och alla ska ut och umgås i hela landet så ska vi få se om piken på hans utplanade kurva var nådd nu eller inte...
Senast redigerad av aina08 2020-04-06 kl. 00:54.
Citera
2020-04-06, 00:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Jag tycker det är skönt med lite pandemi. Då har man skäl att ställa in diverse träffar man ändå inte orkar gå på.

Det här en trådsanning! Läs och lär!
Citera
2020-04-06, 00:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, tagit bort var fel, men i vart fall tonat ner.

Vi får se hur det utvecklar sig. Jag tycker inte att det tyder på simpla rutinprover:

Citat:
"Enligt BBC väntas Boris Johnson stanna på sjukhuset över natten för ”rutinprover”."

(källa)

Han ska stanna på sjukhus över natten.
Citera
2020-04-06, 00:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Såg på TV4 nyheterna tidigare i kväll och blir så provocerad av deras reportage om hur folk glatt är ute i det fina vädret i Stockholm.
Andra sitter hemma isolerade och bara väntar på bättre tider för att risken för att dom ska smittas och kunna dö ska minska. Nej men då är andra ute och umgås i det fina vädret. Sitter och fikar och dricker öl på uteserveringar, lekar med barnen i parken, tränar i utegym osv.
Självklart ska man kunna gå ut men fortfarande inte bland folk.
Och de är garanterat samma typ av folk som inte alls tycker de här är någon stor grej. Dom som tycker att man ska isolera de i riskgrupperna så att dom själva bara ska kunna leva på som vanligt. Dom som inte fattat någonting alls.
De är ok att va ute. De är ok att fika ute. De är ok att träna ute.
Problemet är bara att dom inte är ensamma utan att de nu blir lika mycket folk där som om dom skulle vart inne.
De som tränade flåsade varandra rakt i ansiktet, och många av de grejer dom gjorde kunde dom lika gärna gjort någon annanstans.

Sen står Tegnell åter igen och säger att han nu tror att vi närmar oss piken och att de värsta snart är över. IDIOT!
Ja de kanske pikar i hans trapphus men i övriga Sverige är de långt i från så illa som det kommer att bli. Kan han inte bara hålla käften när han säger fel saker om och om igen.
Ja Italien och Spanien har fått lite lägre siffror några dagar nu och är kanske på väg mot lite ljusning, sakta sakta. Men vi är inte i närheten av de ännu.
Ojoj. Vänta till påsk när solen skiner och alla ska ut och umgås i hela landet så ska vi få se om piken på hans utplanade kurva var nådd nu eller inte...

Jag bara väntar på att imorgon ska siffror redovisas och dåren kommer få stå i skamvrån även en gång.
Citera
2020-04-06, 00:57
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Jag tycker det är skönt med lite pandemi. Då har man skäl att ställa in diverse träffar man ändå inte orkar gå på.
Ja ska säga de till mina föräldrar som just nu är livrädda för att då. Min morsa började få symtom för 4 dagar sen och min farsa lär aldrig överleva om han smittas.
Men de klart. Nu slipper dom gå ju och träffa folk som inte har lust att träffa. De piggar nog upp lite.
Citera
2020-04-06, 00:57
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm...

FEARS grew over Boris Johnson's health today as was taken to hospital after aides said he "looked dreadful".

https://www.thesun.co.uk/news/11332784/fears-for-boris-health/

Skvallerblaskornas skvallerblaska. Hänt Extra har högre trovärdighet.
Citera
2020-04-06, 00:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Herregud, Boris Johnson på sjukhus enligt Aftonblajjan.

Nu lär ju han få exakt all stöd och lite till som öht är tillgänglig. Men ändå, förstå vilken monumental jävla atombomb det vore om han blev allvarligt sjuk eller tom inte skulle klara av det. Han är väl trots allt i närheten av "riskzonen".

Något som vet mer om läget på honom?

De säger ju att han är inne på provtagning, men visst är han i riskzonen. Ja trillar han av pinnen så blir det nog liv i luckan skulle jag tro. Å andra sidan dör han nog rätt lyckligt, hans flickvän är ju rätt fin.
Citera
2020-04-06, 00:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Jag vill se på SVT
Är det ngn som hör mig där ute
Varför kan jag inte se på SVT? Jag betalar skatt varje månad. Varför kan jag se på Youtube på min TV men inte SVT. Jag fattar ingenting. Varför ska jag betala för ngt som jag inte kan se? Jävla skit

Du har ju frågat om det tidigare. Allt du behöver för att se SVT är en inomhus-antenn till din TV. Finns att köpa lite här och där.
Citera
2020-04-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Det var bara en värdelös politiserad skräckprognos som ingen tror på längre. Hela världens dödssiffror kommer fortfarande inte ens i närheten av denna siffra.

Hahahah tack vare alla drakoniska åtgärder ja. Hur många hade dött i Italien om det bara hade fortsatt?? Ställ dig den frågan.
Varför uttrycker du dig som en okunnig ignorant respektlös pajas?

Såna som du kan aldrig få fel eftersom när åtgärder tas och folk INTE dör därav så kommer du alltid kunna säga- "sa ju att det va överdrivet, vi hade inte behövt stänga ner"

Säg mig min vän- hur många dör i en virussjukdom som exponentiellt smittar till 60-80% av en befolkning(i detta fall storbrittanien med 66 miljoner invånare) utan vaccin- även om vi räknar dödligheten på 1%.
Trots att den skulle bli hårresande mycket högre med tanke på att sjukvården skulle överbelastas.

Kan du svara på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in