2020-04-05, 22:38
Avstängd
Londons avatar
[
Citat:
QUOTE=sherm|71064183]Du missförstår. Jag skrattar inte för att jag inte tror att han sagt det, utan för att jag tror han gjort det och att beskrivningen är fullkomligt tafatt när den ställs i relation till verkligheten.

Coronavirus Model Used to Crash US Economy MASSIVELY OVERSTATED Hospitalizations in 40 States
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/coronavirus-model-used-crash-us-economy-massively-overstated-hospitalizations-40-states/

Menar du nu att Trump är fake news, är det så jag ska förstå dig? Att hans ord och handling är starkare än vad verkligheten (tomma sjukhus?) påvisar?

Du förstår att kritiken i din länk är att man använder statistik från New York och New Jersey och applicerar denna på stater vars situation inte alls liknar dessa i de prognoser som görs för dessa 40 stater? Du argumenterade att prognoser i NYC var felaktiga och att detta var orsaken till att man skickade in USNC Comfort. Länken innehåller med andra ord helt irrelevant info för din argumentation.

Citat:
Det visar att rapporteringen var falsk. Den apokalyps som vid tiden beskrevs i medierna existerade inte. Finns som sagt fler exempel:

CBS News admits 'mistake' after airing footage of overcrowded Italian hospital in report about NYC
https://www.foxnews.com/media/cbs-news-admits-mistake-after-airing-footage-of-overcrowded-nyc-hospital-that-was-actually-in-italy

Man har alltså illustrerat med bilder från Italien, för att beskriva ett scenarie som inte överensstämmer med verkligheten, utan istället speglar missvisande modeller som också ligger till grund för policybeslut.
[/quote]

Vad har detta att göra med hur det ser ut i NYC idag som var inlägget du svarade på?

Poängen med mitt inlägg var att antal sjuka på USNC Comfort inte säger något om antalet coronasmittade i NYC. Snarare det motsatta när alla coronasmittade ska vårdas i befintliga sjukhus och ickecoronasjuka IVA-patienter på båten. Båten är tom och sjukhusen fyllda, vilka slutsatser kan vi dra från detta?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Han har åkt till sjukhus, för provtagning. Enligt Expressen.

En premiärminister åker inte till sjukhuset för en provtagning, provtagningen åker till han.

Han har svårt att andas = lunginflammation = sjukhus.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Expressen skriver att han åkt in för provtagning, som försiktighetsåtgärd. Enligt BBC.

Shit vad saker spårar ur. Nyhetsmedier borde anstränga sig mer att vara tydliga. Som Aftonbladet i detta fall. Deras rubrik är förkastlig och folk tror han är döende. Clickbait.
Kloakblaskorna vill ha klick och annonser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hans enda underliggande sjukdom är väl att han aldrig kammar sig?

Om det är en riskfaktor, så ligger jag jävligt pyrt till.

Tycker det är svårt att tolka vad de egentligen säger.
Det står att han är där för provtagning, på rekommendation från sin läkare i förebyggande syfte. Låter ju väldigt skumt.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
USA börjar närma sig tiotusen. Usch!
Det är inte kul att se dödssiffror stiga i andra länder när dödssiffror sjunker i andra.
Citera
2020-04-05, 22:39
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Vad får dig att tro det, ny i tråden? Under helgerna så släpar det efter.
Fastdet började sjunka lite redan i torsdags har jag för mig. Vi får se framöver. Men förr eller senare kommer det ju vända.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tycker det är rätt skönt. Snubben bryr sig inte för fem öre om hur han ser ut.

Boris är väldigt folklig och omtyckt av sitt folk.
Citera
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-vi-kommer-kunna-testa-100-000-personer-i-veckan

Citat:
Munskydd kan hjälpa
Ytterligare nytt från myndigheten är att munskydd, som Folkhälsomyndigheten fram till nu vidhållit inte fungerar som skydd mot sjukdomen kan ge ett skydd.

– Nu finns det ny data på att munskydden faktiskt kan hjälpa mot droppsmitta. Vi får ny kunskap hela tiden, säger Karin Tegmark Wisell.

Så mycket som media tillsammans med FHM har motarbetat munskydd så blir man fan mörkrädd över hur många gånger de har haft fel och vägrat förhålla sig till försiktighetsprincipen. Skulle inte förvåna mig om de har fel om flockimmunitet heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Jag har tänkt på det där med "bara gamla eller med underliggande sjukdomar som dör", och att somliga tycker det är okej. Sen gnäller de över att självmorden går upp i tal pga den kommande arbetslösheten. Om man är så satans oempatisk så kan man tänka i samma banor där. - Det är bara mentalt klena som inte kunde kontrollera sin ekonomi och levde på lånade pengar som gör själmord.
Nu vet jag att människor inte själva kan bestämma om de ska bli sjuka fysiskt eller mentalt, men det låter som att vissa tycker att de är de sjukas fel.
Kan inte låta bli att bli förbannad på oempatiska materialister.

Mycket mycket bra poäng! Kommer använda den själv hehe tackar!
Citera
2020-04-05, 22:40
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"The admission is said to be a precautionary rather than emergency measure. It is not known whether he will remain in hospital overnight."
Jo men han åkte knappast till sjukhus på en söndagkväll (om det nu var på kvällen) för att det är kul. Så nåt skit är det ju.
Citera
2020-04-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Det tror jag inte. Om vi tittar på gruppen 90+
462 är smittade
386 av dessa lever fortfarande
1 har vårdats på IVA
76 är döda

Vad betyder att de lever fortfarande? Att de ligger inne eller inte fått allvarliga symtom?
Citera
2020-04-05, 22:41
Avslutad
Boris Johnson ska ju bli pappa snart, då får han inte dö av corona .hoppas han klarar sig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in