2020-04-05, 19:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jo, jag kom ihåg att @Moralensväktare tipsade om det, men fick leta rätt på
inläggen för att läsa exakt vad denne/denna skrivit om GPS, bland annat.
Så nog var paret Davidsson avlyssnat, och polisen hade koll på allt vad de
hade för sig under Arlandaresan.

MV:s inlägg är från den 7-8 augusti -18
Bra historieforskning, tack.
Citera
2020-04-05, 19:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
De hade ju då bara gått tolv timmar sedan hon anmäldes saknad och polisen hade då inte tillräckligt starka eller tydliga misstankar på att SD var banemannen. Det var fram tills en lagändring rätt nyligen ganska svårt och omständigt att få tillstånd för... minns inte terminologin men hemliga medel såsom avlyssning. Tror inte heller de var i läget att skugga honom sådär bara några timmar efter att hon ens anmälts saknad. Hon anmäldes ju saknad samma dag de for till Arlanda liksom. Tror säkert polisen då bara några timmar in var lite 50/50, de hoppades väl på att hon skulle vara en av dom tusentals varje år som självmant försvinner utan att höra av sig till anhöriga (pga tex psykisk ohälsa) och att hon inom ett dygn självmant skulle ta kontakt. Dock hade de ju en ganska stark uppfattning om att ifall hon inte hörs av inom något dygn (dom de flesta som anmäls saknade gör), så har troligen mannen som o flera år dödshotat henne/kontrollerat henne något med försvinnandet att göra. Men är tveksam till att den misstanken hade räckt för ingripande åtgärder som skuggning och avlyssning när man inte ens visste att hon var bortförd mot sin vilja eller död.

"Misstänkt människorov".
Jag tror att de skuggade SD för att de hoppades
att om möjligt hitta LW vid liv.
Citera
2020-04-05, 19:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag tror att mordvapnet är ett hantelgrepp. Ett sådant ”verktyg” behöver inte undanröjas, tvärtom! Det vore istället märkligt ifall det saknades om det t.ex. tidigare fyllt en normal funktion hemma hos någon, menar jag. Enkelt ”efterarbete”: rengöring i exempelvis diskmaskin, påträdande av vikter samt utplacering där hanteln borde befinna sig, gissar jag. Undrar om någon ovetandes tränar med mordvapnet i denna stund? Hemska tanke
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2020-04-05 kl. 19:34.
Citera
2020-04-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fruktansvärt udda svar.
JG sa att han tyckte att SD talar i gåtor.

Här här är ett exempel på det.

Det är förmodligen för de flesta väldigt otäckt att höra att någon man känner (och säger sig tycka om) har råkat ut för så mycket skador.

Jag skulle inte klara av det utan vidare. Förmodligen skulle man skaka på huvudet, hålla upp handen eller hålla för öronen för att visa att man inte vill höra mer. Säga till att nu vill jag inte höra mer. Några skulle gråta.

Han säger blodsmak i munnen.
Det låter ju nästan självupplevt.

Varför säger han ens det?

Spännande att ligga så nära sanningen, men ändå inget bevis att man säger så?

Jag kan fortfarande inte släppa tanken på att när han beskrev fredagen och deras sex på kontoret, så beskrev han egentligen deras möte natten till den 15e:

1. Hon hittades i kjolen med SD's sperma på (han beskrev - bland sjuttio andra beskrivningar - att hon hade kjol på sig på fredagen (de hade inte sex den dagen. Kjolen var inte tvättad sedan ett tidigare möte och hans DNA hittades i analysen)?

2. Han sa att han blev blodig i ansiktet pga hennes blödningar när han utförde oralsex och att det enligt honom var ganska så blodigt (han fick blodstänk i ansiktet när han slog ihjäl henne, och ja, inte konstigt att han hade blodsmak i munnen - och btw vem faen vill ha oralsex med nån som blöder på det där viset!)?

3. Han beskrev att han fick blod på tröjkragen och lite blod på nederkanten av sin tröja (han lyckades inte täcka sig HELT och jag tror att han haft nån form av skyddsplagg på sig därav bristen på blodspår som kan binda honom till mordet, och självklart hade han handskar på sig)?

4. FL undrade om folk inte la märke till att han var blodig när han cyklade hem från kontoret. Och nej, det trodde han inte(Nä, för det var mitt i natten en vanlig vardag och han hade inte långt hem. Vart han sedan gjorde av kläderna vet bara han själv)?

(För visst hittade man hans DNA på kjolen?)
Citera
2020-04-05, 19:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jo, jag kom ihåg att @Moralensväktare tipsade om det, men fick leta rätt på
inläggen för att läsa exakt vad denne/denna skrivit om GPS, bland annat.
Så nog var paret Davidsson avlyssnat, och polisen hade koll på allt vad de
hade för sig under Arlandaresan.

MV:s inlägg är från den 7-8 juli -18
Jodå minns väl att jag och Carinah78 blev förbaskade på "Moralens "läckaget" väktaren" för han i detalj istruerade en misstänkt mördare hur han var övervakad. Illojaj omoralisk snubbe som gömde sig bakom medelarskyddet när jag gick på honom

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag är väldigt selektiv med vad jag delger tråden och har inte påverkat förundersökningen negativt. Det som skiljer mina inlägg från era är att jag vet vad som händer och ni spekulerar. När det gäller polisen så har meddelandefrihet ett mycket starkt skydd. Jag är inte här för att sola mig i glansen som ni påstår utanför att följa tråden då jag själv är mycket angelägen om att få mordet uppklarat. Och att den vidriga gärningsmanen blir fälld och dömd till ett långt fängelsestraff.
Vad er agenda är kan man bara spekulera i och dom slutsatser jag drar bör jag inte delge tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det först fetade:
Även detta ditt påstående är inte sant. Du har påverkat förundersökningen negativt i högsta grad som väl sannolikt också var ditt syfte eller Hur?
Du har förmedlat en tidigare ostraffad och i sammanhanget novis misstänkt mördare detaljerad information om polisen går tillväga vid den span som MGM samtidigt är/var underställd.

2018-07-07, 04:07

2018-07-07, 04:27

2018-07-07, 03:56

Det vore klädsamt om du kunde ta ansvar för den irreparabla skada ditt illojala pladder åsamkat utredningen?
Till ditt försvar bör sägas att dom flesta läckorna brukar ta betalt.

Ditt andra fetade påstående om meddelarfrihet har jag undertill redogjort för tidigare:

Citerar mig själv: "läckagen även av i media uppmärksamma rättsfall i högsta grad skadar utredningar som ett par exempel vi alla kan relatera till i länken undertill tydligt belyser för er klentrogna":

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Polisen använder sig av två metoder dels en GPS puck som monteras på det fordon som man misstänker att eventuella misstänkta brottslingar ska använda sig av. Man har även möjlighet att montera en buggutrustning som aktiveras av ljud när någon sätter sig i bilen och pratar eller startar bilen.

Notera datumen,,,
Mer om detta:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-05 kl. 19:35.
Citera
2020-04-05, 19:41
Medlem
AB 163/661

Där finns en bra bild på GPS-trackingen till hotellet. Tycker det ser ut som om de verkligen har varit där. Inget konstigt i sig. Det konstiga är att BÅDA glömt koden som är de fyra sista siffrorna i SDs mobilnummer. Stress?
Citera
2020-04-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Exakt, för de av oss som har haft att göra med narcissister/psykopater på nära håll och kunnat studera hur människor i deras närhet har sugits in och bearbetats under flera års tid så är inte LWs beteende så konstigt. Som jag ser det hade hon ändå kommit ganska långt men inte hela vägen tyvärr. Sen får man nog säga att hennes motangrepp och alltför offensiva beteende mot alliansen SD-HD antagligen var det som fick SD att mörda henne, hade hon klarat att lämnat de ifred och koncentrerat sig på att läka såren så tror jag att hon hade varit vid liv idag. Detta är på inget sätt något försvar för SD som jag tror och hoppas kommer få livstid. Mer hoppas än tror men det är vad han förtjänar.

En tanke kring HDs/annans inblandning före mordet:
Jag tror inte att någon annan har deltagit på något sätt innan mordet utfördes. Om någon hade varit med i planeringen så hade nog SD sett till att få hjälp med alibi, kanske med aktivitet på mobil, datorer eller annat. Men nog har HD fått allting berättat för sig och sedan beslutat sig för att hjälpa till med städning och att ljuga och förtiga fakta rörande det infekterade läget innan mordet. Som många redan skrivit så har SD med största sannolikhet sålt in det som att han gjorde det för HD och familjen. Hård vinkling mot LWs attack och svek mot sina tidigare vänner. Han har nog fått HD att känna sig delansvarig genom fortsatt manipulation och skuldbeläggning. Grunden för denna lyckade värvning av HD har lagts genom många år av nedbrytande narcissisttaktiker.

Undrar: Hon säger flera gånger i förhör att de aldrig pratar om LW's försvinnande och död.
Hon säger "för jag vill inte veta nånting" och vill inte veta detaljer (hon verkar syfta på SD och LW's relation).
Jag undrar om den biten till viss del stämmer: Att hon inte vill veta detaljer om var, när och hur. Men inte om deras relation utan pga att hon inte vill veta detaljer om mordet som kan få henne att försäga sig eller bli påkommen med lögner?
Det är lättare att undanhålla sanningen om man inte vet allt för mycket?
Så hon vet vad som har hänt och varit med och städat och fejat, men de pratar inte ingående om det??

Bara spekulerar..
Citera
2020-04-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Antar att man har metalldetekterat marken på och runt mordplatsen.

Man har säkert finkammat det området. Men hon hade varit borta i över fyra dygn när hon hittades.
Citera
2020-04-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vill minnas att MV tidigt i tråden tipsade oss om att allt paret Davidsson företog sig på vägen mellan hemmet och Arlanda kände polisen till. De bör ha varit både avlyssnade och skuggade. Fler som kommer ihåg det här?

På morgonen den 15e så har han kontakt med J*ani (TROR det var J*ani - har iaf skrivit om det förut) och då säger SD att han är på väg till Västerås. Detta var innan sju på morgonen har jag för mig. Jättemärkligt, då han väl var på kontoret runt sju.
Jag har också nåt minne av att det nånstans i FUPen finns uppgifter om att SD berättat att han och HD hade planer på att plocka mystar på vägen till Arlanda. Även det i Västeråstrakterna?

Det förstnämnda borde ju rimligen gå att hittas i J's förhör. Men vart jag läste det sistnämnda minns jag inte...
Citera
2020-04-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jag tror denna tidsperiod mycket väl kan ha varit tidpunkten för SDs erkännande till HD om vad han gjort, det samtalet måste ha varit chockerande och omskakande och SD måste ha skruvat upp sina manipulationstekniker till maxnivå och samtalet lär ha tagit tid. Tycker faktiskt att det låter lite väl riskabelt att behålla mordvapnet så pass länge, jag tror han gjorde sig av med det samma natt för att minska risken men vem vet....kanske hämtade de det gemensamt från tillfälligt gömställe och dumpade det tillsammans på säkrare plats. Rätt bra sätt för SD att knyta HD till sig och på så sätt minska risken att hon avslöjar det hela.

Kanske att SD berättade allt där och uppgivet grät som ett barn, indirekt lägger han då hela ansvaret på HD för vad som nu skall göras. HD manipuleras till att aktivt delta i undanröjning, städning osv. Nu är det deras gemensamma kamp......eller så behövde hon inte så mycket hjälp på traven, hon hatade LW med hela sitt hjärta oavsett hur hon ljugit om det i polisförhör.

Vi ska nog inte, mot bakgrund av förhören, utesluta att han gick hem till HD direkt efter brottet och lämnade en plastpåse med mordvapnet. Han är en risktagare och om hon nappade hade han henne på gaffeln. Han visste var han hade henne. Men, men, det är förvisso vilda spekulationer.
Citera
2020-04-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror att vi inte kommer att få veta dessvärre och visst finns det stor spännvid mellan möjliga mordverktyg. Jag tror också att antalet slag egentligen inte säger så mycket om tillhygget; jag tror inte han var ute efter att döda snabbt utan att det också samtidigt utmättes ett straff... blodsmak i munnen.

Apropå basebollträ skulle det säkert vara synnerligen dugligt för ändamålet.

((Jag har i det sammanhanget också sett det frågas i tråden om han var vänster- eller högerhänt och kan väl då anekdotiskt tillfoga att det inom baseball finns de som är switch hitters, kan alltså svinga med båda fattningar. Switch hitter är också slang för bisexuell, swings to both sides... har ju spekulerats om en bromance med JG. För att göra det ännu värre finns det även i det sammanhanget termer pitcher och catcher. Jag gissar JG var catcher, han verkar ju vara den undergivne av dom... ))
Den extremt intresserade kan säkert lista ut vad det inom parenteser betyder

Funderar lite i banorna att mordvapnet inte kan ha varit udda och stort om han haft det med sig om han mött upp LW utanför henne. Skulle man följa med en man som man är rädd för om han hade ett baseballträ i näven mitt i natten och vill gå bakom ett bullerplank?
I så fall borde tillhygget redan vara på plats/gömt sedan tidigare eller så är han redan där och hon smyger dit i tron om ett kärlekmöte?
Tänker även att det är risky att riskera att bli sedd med ett baseballträ mitt i natten. Kanske också blodig?
Förvisso verkar han vara en risktagare (för spänningens skull..?) men ja.. Jag kan säkert ha jättefel eftersom det mesta är märkligt i denna historia.
Citera
2020-04-05, 20:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Funderar lite i banorna att mordvapnet inte kan ha varit udda och stort om han haft det med sig om han mött upp LW utanför henne. Skulle man följa med en man som man är rädd för om han hade ett baseballträ i näven mitt i natten och vill gå bakom ett bullerplank?
I så fall borde tillhygget redan vara på plats/gömt sedan tidigare eller så är han redan där och hon smyger dit i tron om ett kärlekmöte?
Tänker även att det är risky att riskera att bli sedd med ett baseballträ mitt i natten. Kanske också blodig?
Förvisso verkar han vara en risktagare (för spänningens skull..?) men ja.. Jag kan säkert ha jättefel eftersom det mesta är märkligt i denna historia.

Det är lite därför jag tänkte ficklampa. Jag tänker att han ofta var ute med henne och letade burkar och säkerligen ofta hade både ficklampa och pannlampa med sig. Om han nu använt det som ursäkt. Annars tänker jag att han gömt vapnet där innan. Jag har också en fundering kring örhänget som är avslitet. Det känns lite mer som ngt som HD skulle kunna göra. Kan hon ha varit med först och sedan droppat av alternativt väntat vid bullerplanket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in