2020-04-05, 17:06
Medlem
Är er någon som vet vem som ligger bakom sidan www.c19.se?
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Att tolka Tegnell är som att tolka Nostradamus.

Ja, onekligen svårtolkad i många sammanhang. Problemet blir också att hans uttalanden ofta ger utrymme för egna tolkningar.
Detta föranleder minskat förtroende.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vem skall ställa länderna till svars? 😂
Är du berusad?

Ja vilka tror du? Lever du på stenåldern?

Det kommer att tas upp i medierna på olika sätt och det kommer att vara offentliga utskottsförhör eller så kallade hearings.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Emma Frans:
Därför drabbas män hårdare av viruset än kvinnor
https://www.svd.se/darfor-drabbas-man-hardare-av-viruset-an-kvinnor

(FB) Emma Frans en ny kultfigur på arenan
Skulle tyda på att kvinnor som fått äggstockarna bortoperade har samma dödlighet som motsvarande man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Stockholm ligger just nu på ca 30% smittade, så ökningstakten i smittan är just nu som allra störst.

Var har du fått 30% ifrån?
Citera
2020-04-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Eller hur. Du förstår varför jag börjar ifrågasätta hela den här ”pandemin”.
Dödstalen skiljer sig inte nämnvärt från i fjol under samma tid.

200.000 inlägg i denna tråd och ingen har kollat upp detta?

Som sagt. Jag följer noga utvecklingen nu nästa vecka och därefter för då bör det röra på sig rejält i dödstalen.
För att vara på nivåer vi aldrig sett innan om 4 veckor.
Men uteblir detta så har vi blivit förda bakom ljuset.

Samma logik använder du hela tiden... och du verkar tyvärr helt avsakna förståelse för sjukvården eller så bryr dig inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Är er någon som vet vem som ligger bakom sidan www.c19.se?

Klicka på OM uppe i baren
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du verkar tro att det du tror är det rätta, men vad du tror kan du inte ens förmedla.

Siffror är allting, ja. Man räknar hur många IVA-platser man har, man beräknar hur många respiratorer som finns och man beräknar hur många som kommer att behöva vård. När det sedan kommer till summering så räknar man hur många som dött och jämför det med hur många som dör ett normalår för att se om det blev någon överdödlighet eller om det handlade om en frekvensförskjutning.

Jag har sagt att det är MÄNNISKOR SOM DÖR.

Du förminskar det till siffror.

Du är ju urtypen av varför rationalister anses vara totalt socialt handikappade. Ser allt i siffror och göra begränsade tolkningar genom det.

Frågar någon dig om hur kvinnor mår överlag så kommer du med "ja, underlag säger att 3000 kvinnor hade mens igår".

Totalt avsaknad av empati och förståelse hur folk fungerar.
Citera
2020-04-05, 17:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
De flesta jag pratat med som jobbar inom vården tycker det hela är väldigt lugnt. Speciellt nu när det inte kommer in alla dessa hypokondriker och folk som inte ska ha på en akut å göra. Bra mycket lugnare än vad det var innan Corona.
Samma intryck här i Skåne. Klippkortspatienterna har försvunnit.
Citera
2020-04-05, 17:09
Medlem
[quote=Pingubengt|71058938]Varför yrar ni om riskgrupper? Det är inte riskgrupperna som skall vara i karantän utan potentiella SMITTBÄRARE. Att sätta de mobbade i en ny skola gör inte att mobbingen slutar. Likväl tänker folk i detta land på det sättet. Bara idioter sysslar idioter med sånt. Det är mobbarna man ska tvinga. Dvs smittbärare och de som riskerar att smitta. Eller om det inte går att avgöra, ALLA i specifika smittbärargrupper.[/QUOTE

37 döda idag än så länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Klicka på OM uppe i baren

Jag är inte nöjd med den informationen typ "vi är ett gäng...."

Vet du vilka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tegnell svamlade i morse i radion:

Reporter: Vad väntar du dig av nästa vecka?
Anders Tegnell: Svårt att veta, men det finns en del signaler och det börjar talas om en topp i Stockholm så möjligen kan vi se en utplaning under nästa vecka. Men det är svårt att säga. Efter helgen brukar det ta ett litet skutt. Skutten hittills har procentuell varit lägre och lägre för varje helg, men vi får se var vi hamnar nu under måndag och tisdag.

Vad är det för "skutt" som procentuellt sett varit lägre och lägre för varje helg? Jag ser inte det alls i siffrorna. Varför får denne man stå och kläcka ur sig den ena vansinnigheten efter den andra helt oemotsagt. Om vi nu möjligtvis kan se en utplaning så borde den naturliga följdfrågan vara vad detta isåfall skulle beror på?
a) Beror det på att Stockholm håller på att uppnä flockimmunitet? Det verkar osannolikt, Stockholm ligger just nu på ca 30% smittade, så ökningstakten i smittan är just nu som allra störst.
b) Skulle det bero på att vi har lyckas bromsa epidemin genom åtgärder? Det verkar osannolikt, med fullpackade bussar och smittan som tagit sig in på nästan alla äldreboenden.

Denna helg har det rapporterats 70 nya döda. Helgen innan var det 18, helgen innan det var det 7 och helgen innan det var det 2.

Efter att ha läst/hört det mesta av hans uttalanden, så kan jag inte dra någon annan slutsats än att hans enda mål just nu är att det skall "låta bra". Så han tonar hela tiden ner allting på ett ytterst märkligt sätt.

Sen vad bakomliggande motivet till det kan vara, det kan man ju bara spekulera i, om det är någon som sagt till honom att ha en sådan strategi, eller om han själv av någon okänd orsak gör så.

Jag har funderat mycket på det, kanske är det bara en försvarsmekanism, dvs förnekelse. Jag tänker på Tegnells "motsvarighet" på 1700-talet i Stockholm (Urban Hiärne), som in i det längsta förnekade pestutbrott i staden, vilket ledde till att pesten hann sprida sig.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in