2020-04-05, 15:56
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Jaja, men alla som inte är alarmister är inte kloner av Anders Tegnell. Hans strategi (eller FHM’s strategi, han är ju inte ensam om det) har ju dock varit bättre än andra länders, tex Donald Trumps.
Strategin har varit att låta andra länder göra jobbet, för att sen slå sig för bröstet av att ha lyckats ”bäst”.
Karln har inte haft nån koll alls, utan bara slängt ur sig en massa lösa antagande. Det finns flera inlägg med sammanställningar i tråden över dessa.
Citera
2020-04-05, 15:56
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du anser att 500 nya registrerade fall blir realitet i morgon?
Ursäkta att jag var otydlig. Syftade på tresiffrigt antal nya döda.

Testar igen:
Vad gäller för svenskar som återvänder från USA?
Sätts dessa i karantän?
Är riktigt orolig för att återvändande svenskar som varit i New York eller annan hotspot kan komma tillbaka med amerikanska varianten av viruset
Citera
2020-04-05, 15:57
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nyheterna skriver så:

Står ju att de flesta dött av andra orsaker än covid-19, förmodligen på grund av tredje världen kvalité på sjukvård.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Efter tester i ett laboratorium till mänskligt vaccin är det en LÅNG väg.
En vanlig veterinärmedicin, det kommer nog en riktig snabbare, de vet inte ens vilka doser som är lämpliga, om de provas så är det på redan döende patienter.
https://www.stevedalepetworld.com/blog/ivermectin-a-common-veterinary-anti-parasitic-holds-promise-to-treat-covid-19/
FDA-godkänt parasitmedel och listat av WHO som essentiellt läkemedel. Verkar inte minst lovande med tanke på rapporter om husdjur som smittas.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men om man inte har hund då? Då blir det svårt.
Då hyr man en hund. Det har blivit business i Italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Gå och lägg dig. Norge, Finland och Danmark har bara 5 miljoner invånare var och kommer drabbas värre av en andra våg, dom har också sabbat sin ekonomi mer vilket även det är dåligt för folkhälsan.

På vilket sätt då?
Citera
2020-04-05, 15:58
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Okej: Några fler exempel på länder som tagit åtgärder snabbt:

Spanien
Italien
Tyskland
Frankrike
UK
Danmark

Exempel på länder som inte tagit åtgärder snabbt:
Sverige
Japan
USA
Sydkorea
Kina (förutom Wuhan)

Italien var de som inte vidtog åtgärder. Du vet väl att det var där viruset upptäcktes först i Europa. Look where that got them.
Citera
Medlem
Citat:
Ingen aning? Det finns säkert mindre länder där det hänt, eller kommer hända. Min poäng är att Sverige klarat sig minst lika bra som länder som infört hård karantän. Jag har även skrivit en förklaring till hur det kan komma sig, som ni kan läsa här:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Så Sverige klarat sig lika bra som Norge och typ Ungern? Du är ju efterbliven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Kan det bero på allmän TBC vaccination som inte upphörde förrän i början på 70-talet?

Det skulle innebära att dom flesta födda i Sverige som är 50 + är vaccinerade. Och det är vid 50+ risken att dö ökar.
Jag ser att det finns studier påbörjade som visar att det kanske kan finnas ett samband.
Så du kanske är något på spåret här.
Citera
Medlem
Citat:
Återigen: Ca 60% av befolkningen i alla länder kommer att smittas, karantän eller inte. De som inte blir smittade under karantänen blir smittade efter. Förklara gärna vad Sverige hade tjänat på en karantän, med tanke på att vi inte haft någon explosiv ökning av smitta här? Vi har inte heler haft någon överbelastad sjukvård. Om du vill påstå att jag har fel om detta, ta med en källa.

Du förstår alltså inte vad en karantän går ut på? Poängen är att man dödar viruset genom att se till att det inte finns någon att smitta. Typ när du ätit upp den sista bullen och saknar möjlighet att baka eller köpa ny bulle så kan du inte äta fler. Capisce?
Citera
Medlem
Citat:
Återigen: Ca 60% av befolkningen i alla länder kommer att smittas, karantän eller inte. De som inte blir smittade under karantänen blir smittade efter. Förklara gärna vad Sverige hade tjänat på en karantän, med tanke på att vi inte haft någon explosiv ökning av smitta här? Vi har inte heler haft någon överbelastad sjukvård. Om du vill påstå att jag har fel om detta, ta med en källa.

https://samnytt.se/just-nu-coronasjuka-nekas-vard-erbjuds-morfin-istallet/

De hänvisar till expressen som du litar på hoppas jag
Citera
Avslutad
SL ger ingen kompensation till påverkade resenärer:
(FB) SL ger ingen kompensation till resenärer påverkade av COVID19 (2020-04-05)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in