2020-04-05, 15:18
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Jag citerar en flashbackares inlägg från 26e mars

"Hahaha, du skojar. Sverige har 200 döda per dag om en vecka. 1000 om en månad med eran taktik"

5e april kan man konstatera att detta inte var nära sanningen, låt mig höra nu hur många döda har vi per dag nästa vecka?

Antagligen runt 100-130 per dag.

Rapportering ligger efter så man det är svårt att veta hur många som dog den här veckan.
Citera
2020-04-05, 15:18
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Hahahha, så jävla sant.

Men de kommer bara fortsätta "Sverige mörkar, antalet personer på IVA minskar ju inte det är bara något de säger" "Det är redan kaos på Stockholms sjukvård internt, du får se nästa vecka" osv. hahaha

Hur ser det ut på sjukhusen just nu runtom i Sverige?

Citat:

"Hahaha, du skojar. Sverige har 200 döda per dag om en vecka. 1000 om en månad med eran taktik"

5e april kan man konstatera att detta inte var nära sanningen, låt mig höra nu hur många döda har vi per dag nästa vecka?

Vad är din poäng? Att alla ska leva som vanligt och att alla som inte vill bli smittade är idioter?

Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-05 kl. 15:20.
Citera
2020-04-05, 15:19
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:

Ja coronan har skadlig inverkan på mångas hjärnor och det redan innan dom har blivit smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Finns det annat än vinklade och selektiva nyheter?
Alla är förvisso subjektiva. Vissa står för det. Prova databaser.
Citera
Medlem
Citat:

3-siffriga, sannamineord, Hujedamej. 4siffrigt om 2 veckor. När ulven har ylet 3 gånger då är pesten här.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Går man tillbaka i tråden så "förutspådde" alarmisterna en helt förintad sjukvård i slutet av mars. Det är idag 5 april, vart tusan är den förintade sjukvården någonstans?

Frågar man alarmisterna idag, så har de skjutit fram domedagen till ett annat datum.

Det är så här sekter fungerar.

Är det inte likadant med ekonomialarmisterna. Först skulle alla företag gå i konkurs inom dagar, sedan blev det om en vecka och nu handlar det om minst en månad. Grejen är den att ingen vet vad som kommer att hända och alla tolkar antal och summor olika. 40 döda per dag för en kan vara en katastrof medans för någon annan en bagatell.
Citera
2020-04-05, 15:20
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Vad gäller för svenskar som återvänder från USA?
Sätts dessa i karantän?
Är riktigt orolig för att svenskar som varit i New York kan återvända med amerikanska varianten av viruset
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Du ar valkommen till Australien sa du kan jamfora sjalv nedstangningen har med 'nedstangningen' i Sverige.
Jag kan garantera dig att du snabbt inser vad ordet nedstangning betyder.
Var inte menat att lata overlagset eller nagot sadant, jag bara vill fa dig att se med egna ogon skillnaden

Har läst om det.
Önskar att de skulle göra så här.

Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Det kommer inte vara över på länge, iallafall inte i Sverige. Här har folk spatserat runt oskyddade i afärrer, resuranger m.m. Min gissning är att vi i början av nästa vecka kommer få se siffror vi inte sett förut om inte Tegnell myglar.

Någon vecka så kan många börja inse.

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Enligt min erfarenhet efter att ha varit ute i Stockholmsområdet i helgen så beror inte eventuellt minskning på att folk är försiktigare.

Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast varje stängd terminal är också en stängd arbetsplats. Det handlar inte bara om flygplan och resenärer som kommer och går.

I detta läge bryr jag mig om liv. Inte arbetstillfällen. Det tar vi senare.

Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Vill du att man ska säga att ingen kommer dö? Några tusen döda skulle vara ett bra resultat.

Det är bara ren tur om vi inte får en enorm katastrof i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:

Jag vet inte vem du citerar inte mig iallafall det vet jag men jag kan säga att gå du och jämför antal smittade för 3 veckor sedan och antal smittade idag. Du kommer att se en fördubbling och de som stryker med nu blev smittade för typ 3 veckor sedan. Så om 3 veckor kommer man att ha minst 100 döda om dagen. Man behöver inte ha IQ 250 för att förstå det.
Citera
2020-04-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Ja, pubarna ar stangda i Australien. Gar du ut med 2 kompisar sa blir det en vitesbot pa 10.000 SEK.
Bot om du ar ute o gar till stranden och forsoker lapa lite sol.

4 saker far du gora. Handla mat. Ga till apoteket och/eller lakaren. Motion. Resa till jobbet och arbeta dar, om du a) har ett jobb b) inte kan jobba hemifran.

Om det ar samma lage i Sverige har jag nog missat nagot. Min poang ar att skillnaderna mellan landerna ar milsvilda i installning och och atgarder.
Sen om Chinos-byxan Tegnell visar sig ha ratt i slutandan och alla andra fel, underbart.

Men min poang har hade inte med det att gora. Det handlade om restriktioner.
Det är lite komiskt hur man fortfarande får pendla och jobba men inte chilla i solen. Var är smittrisken störst liksom ...

Jag menar inte att man inte ska till förebyggande åtgärder, men arbetsplatserna borde stängas innan man överväger att hindra folk från att ta en picknick. Det är lite fel ordning på åtgärderna.
Citera
Medlem
Va skriver ni för?
Hur kan man ha en diskussion när man inte har siffror?

0 döda imorrn.
Hade ni trott på det också?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Med facit i hand borde Sverige tagit efter länder som Japan, Sydkorea, Singapore, Hongkong.

Ja vi är ju några stycken som har sagt det länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in