2020-04-05, 01:21
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Oh, really?

59,000 har beräknats att räddas från döden med karantän.

Jag menar.

Bitch please.

"Overall, we estimate that countries have managed to reduce their reproduction number. Our
estimates have wide credible intervals and contain 1 for countries that have implemented all
interventions considered in our analysis. This means that the reproduction number may be above or
below this value. With current interventions remaining in place to at least the end of March, we
estimate that interventions across all 11 countries will have averted 59,000 deaths up to 31 March

[95% credible interval 21,000-120,000]. Many more deaths will be averted through ensuring that
interventions remain in place until transmission drops to low levels. We estimate that, across all 11
countries between 7 and 43 million individuals have been infected with SARS-CoV-2 up to 28th March,
representing between 1.88% and 11.43% of the population."

https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-Europe-estimates-and-NPI-impact-30-03-2020.pdf

Jag ser inte vad det står.. kan du ge mig en svensk källa??
Citera
2020-04-05, 01:21
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Italien har 15k döda.
Så du har nu räknat ut att det finns 150k som drabbats av smittan där?
Och i Sverige 400 döda, alltså 4k döda enligt din logik?

Skulle tro dina siffror är ganska långt från verkligheten, dryga miljonen smittade i Sverige låter rimligt vid det här laget.
Detta kommer placera dödligheten för Covid19 runt samma tal, eller något högre än säsongsinfluensan, där ju antalet smittade också innehåller höga mörkertal.

Nej jag räknar med de officiella siffrorna, medans du räknar med "hitte-på" siffror.

För att komma till din slutsats måste vi ha 99% asymptomatiska, så många finns inte i någon undersökning, 10% trodde kina, 50-75% trodde italien(men de flesta där visade sig vara presymptomatiska snarare än asymptomatiska)

Vill du räkna med mörkertal kan du lägga på 10-20%, inte 9000%

Detta är ju beroende på hur bra länder testar oxå. I tyskland och Sydkorea kan du antagligen inte ens lägga på 10%, medans i Sverige kan man nog med lätthet lägga på runt 2000%

Majoriteten av länderna testar dock mer och bättre än Sverige, och de står oxå för de flesta fallen.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-04-05 kl. 01:28.
Citera
2020-04-05, 01:22
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Nja, nog för att jag inte vill förminska risken för 60-69, speciellt inte de som utsätts för höga smittdoser, men dödstalen i åldern 80+ är verkligen något helt annat.

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Risken slutar inte där. 13 av 1000 smittade 50-59 dör.
Citera
2020-04-05, 01:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Fan vad skönt att vi fortfarande har ett stabilt läge i Sverige. Det är bara att njuta så länge det varar!
Citera
2020-04-05, 01:23
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Jag ser inte vad det står.. kan du ge mig en svensk källa??

Finns väl ingen som tar dig seriöst längre.
Citera
Medlem
USA +1,037 döda.

Det största problemet här är inte viruset. Det är ekonomin. Dessa paket man ger ut i usa kommer gå till företagen i stort, och jag kan garantera att man säljer och köper aktier som galna, sedan så kommer företagen att använda pengarna man får till att börja köpa upp små företag osv, så detta kommer att sluta med att dom rika blir betydligt rikare, små företag kommer försvinna och vi kommer att se monopol där vi har några enorma företag som kontrollerar precis allt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
59,000 har dessa räknat ut.

Det finns bara ett mått och det är att jämföra med hur många som dött i genomsnitt under ett år. Det är 90000 i Sverige. Om den siffran inte markant avviker under 2020 så visar det att det företrädesvis var sådana som ändå skulle dött under 2020 som dog i covid-19.

Vad någon räknar ut nu är ointressant. Det är bara fakta som gäller och det vet vi först om cirka 10 månader.
Citera
2020-04-05, 01:24
Medlem
Citat:
Whatever floats your boat.

Om du verkligen tror att coronaviruset skulle leda till färre dödsfall är vanlig influensa kan du till exempel se detta reportage från USA. Det ger i alla fall en känsla för hur stort detta är. I Sverige är det inte lika stort, men procentuellt sett så har vi fler dödsfall än USA.

https://www.youtube.com/watch?v=OMAyV7cLNoQ

Jag tror att många svenskar upplever detta som en bagatell just för att myndigheterna här vill att vi skall uppfatta det så. Men det är faktiskt ganska dramatiskt och det kommer att bli mycket värre innan det blir bättre.
Citera
2020-04-05, 01:24
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connyloppa
Snälla du! Kryp tillbaks in i hörnet och fortsätt kamma dig med osthyveln...

Jag tänker inte ta några smällar från några alarmistiska foliehattar!

Gå istället ut i samhället och lev som vanligt, så vi nog se att Sverige går ur detta som de sanna vinnare vi är.
Citera
2020-04-05, 01:26
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fan vad skönt att vi fortfarande har ett stabilt läge i Sverige. Det är bara att njuta så länge det varar!
Ja. Stockholm kommer nog gå in i en lockdown utan att varken regeringen eller FHM gör något redan nästa vecka. Så passa på att njut.
Citera
2020-04-05, 01:26
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Jag tror lägst enligt siffror jag tagit del av, var ormbett! Där strök det bara med 5000 människor förra sommaren i Sverige.

Haha bra trollat.

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1674

"I Sverige inträffar omkring 300 bett per år av huggorm vilket renderar något enstaka dödsfall varje årtionde."
Citera
2020-04-05, 01:27
Medlem
Citat:
Jag tänker inte ta några smällar från några alarmistiska foliehattar!

Gå istället ut i samhället och lev som vanligt, så vi nog se att Sverige går ur detta som de sanna vinnare vi är.

“P-P-Please go back into s-s-society, my c-c-company is failing. Why won’t anyone think about the e-e-economy.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in