2020-04-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och man slutar inte smitta vid gränsen för flockimmunitet bara för att den är uppnådd. Har 10% av befolkningen smittan när flockimmuniteten uppnås så kommer de att smitta knappt 10% till osv.

Flockimmunitet måste utgå från några få smittade för att den skall fungera. Finns det många smittade i flocken så fortsätter de att smitta andra ett långt tag efteråt.

Ja så är det. Det vi vill göra just nu är att uppnå en grad av flockimmunitet som gör det möjligt att öppna upp samhället igen, utan risk för att sjukvården ska bli överbelastad.
Citera
2020-04-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Idiot, vart hade viruset tagit vägen om det inte hade fastnat i munskyddet tror du?
Mycket av det hade du andats ut igen.
Citera
2020-04-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Börjar tappa tålamodet med dig en aning. Snälla uttala dig inte om saker du inte förstår.
Jasså? Men du uttalar dig som ngn jävla expert och wannabe tegnell. Du fattar ju inte äns vad befolkningstätthet är.
Citera
2020-04-04, 23:07
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt något annat.

Läs gärna mitt tidigare inlägg:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

TLDR; Isolering leder inte automatiskt till lägre toppar.

De har fått resultat i Italien
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Amerikas epidemiolog (tror jag, kvinnan där som verkar vettig) säger att USA är 12 dagar efter Italiens kurva. Enligt deras nya modelleringar.
Citera
Medlem
Citat:
Du kan tro på det du, det enda du gör är att koncentrera virusen till kondenset som bildas och som du får i ansiktet.

Ansiktet är skyddsutrustning. Inget problem att ha virus på ansiktet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Idiot, vart hade viruset tagit vägen om det inte hade fastnat i munskyddet tror du?

Varför använder inte sjukvårdspersonalen halsdukar framför sina munnar - om det nu enligt dig är så enkelt?
Citera
Medlem
Citat:
Ja så är det. Det vi vill göra just nu är att uppnå en grad av flockimmunitet som gör det möjligt att öppna upp samhället igen, utan risk för att sjukvården ska bli överbelastad.
Och den kräver att vi kväver smittan till nära noll för att den skall vara verkningsfull.

Vi måste komma ned på smittspridning <1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De har fått resultat i Italien

Vad baserar du det på?
Citera
2020-04-04, 23:08
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Mycket av det hade du andats ut igen.

Ut för att smitta andra, eller in för att bli smittad själv, ja.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Trodde den gemensamma nämnaren för tråden var att alarmisterna var Sverigedemokrater, då hade jag kanske fel. Jag går inte heller bananas, men dödstalen som min regering ger mig tror jag inte ett dugg på. Jag har ingen procentsats som jag lägger på den men högre är den definitivt och jag menar på att de som delger mig den uppgiften vet om det också. Om det kallas mörkning så är det mörkning.

Jag tror inte Kina ger korrekta uppgifter heller. Inte Ryssland heller för den delen.

Nu är det inte din regering som ger dig dödstalen öht, de har noll med varken rapportering eller redovisning att göra, alls. Det sker via kommuner, regioner och sammanställs av myndigheter. Så om det mörkas så ska väldigt många vara med på det, på alla nivåer. Totalt osannolikt. Om du nu inte tillhör de som kallar det att mörka om det dröjer några dagar med sådana som dött hemma eller på äldreboenden osv, det brukar vara poppis här.
Så högre är den definitivt alltså? Och de siffrorna får du varifrån?
"Om det kallas mörkning så är det mörkning."? Vad är det för trams? Bara för att jag kallar dig Kurt-Olle så betyder det inte att du heter Kurt-Olle. Det finns garanterat fakta som säger att det inte är ditt namn, precis som det finns en definition av vad "att mörka" är.

Jag är också fullständigt övertygad att varken Kina eller Ryssland, såväl som en drös andra totalitära länder, inte ger korrekta uppgifter. Fullt medvetet och dolt från högsta ort. Det sker konstant där så givetvis nu också.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Borde inte Italien uppnått den där jävla "flockimmuniteten" snart?

Vad tyder på det? De har drygt 100 000 officiella smittade. För att de ska ha flockimmunitet måste ytterligare 36 000 000 smittats. Vad är oddsen?

Om 95% inte har några symptom är det 100 000 * 15=1,5 miljoner=2,5% av befolkningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in